Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Vienas įdomiausių 1000 km lenktynių dalyvių – „vonia“ pravardžiuojamas automobilis

„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“
Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr. / „Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Automobilių entuziastų kompanija, susibūrusi į „Lesta“ pavadintą komandą 1000 km lenktynėse, teigia nesiekianti pirmų vietų, tačiau norinti pasirodyti kuo geriau. Pasitelkę rėminės konstrukcijos „Lotus 7“ kopiją, kurią varo 250 AG išvystantis „Honda S2000“ variklis, komandos nariai teigia norintys pakliūti į greičiausiųjų dešimtuką.

Skirtingų autosporto šakų atstovai

„Visi esame vienaip ar kitaip prisilietę prie automobilių sporto“, – pasakojimą apie kolegas pradėjo vienas komandos vairuotojų Tomas Gruzdys. Vertėtų pridėti, kad prie labai įvairaus automobilių sporto – pradedant kiekvieno lenktynininko atributu esančiais kartingais, baigiant šoniniu slydimu.

Jis pats yra pirmasis šoninio slydimo renginių organizatorius Lietuvoje, 2006-2010 m. jo iniciatyva vyko „Driftingo čempionatas“. Vėliau T.Gruzdys kelis kartus dalyvavo „Autoplius Fast Lap“ varžybose, kartą lipo ant aukščiausio jų podiumo laiptelio.

„Manau, „Autoplius Fast Lap“ yra labai nebloga mokykla ir konkurencija ten – didelė. Vieno renginio metu daug važiuoji ir gauni nemažai patirties“, – teigė lenktynininkas, kasdien dirbantis dizaino studijos meno vadovu.

Andriaus Lauciaus nuotr./Tomas Gruzdys „Fast Lap“ lenktynėse
Andriaus Lauciaus nuotr./Tomas Gruzdys „Fast Lap“ lenktynėse

Marius Gabrijolavičius – turbūt labiausiai patyręs lenktynininkas visoje kompanijoje. Jis ne kartą yra tapęs „ARTkart“ kartingo taurės čempionu, o nuo 2004-ųjų su pertraukomis dalyvauja 1000 km lenktynėse.

Kiek kitokios autosporto „pakraipos“ komandos vairuotojas – Linas Vaškys. Nors ir jis nuo mažens sėdi prie kartingo vairo, L.Vaškio pavardę geriausiai žino Lietuvos ralio gerbėjai. Jis kartu su ketvirtuoju „Lesta“ komandos vairuotoju, Laurynu Paškevičiumi, anksčiau dalyvaudavo Lietuvos ralio čempionato etapuose „Renault Clio“ automobiliu.

„Anksčiau Linas visiems sakydavo kaip smagu yra vairuoti „Renault Clio“. Tačiau išbandęs „Mitsubishi Lancer Evo“, suprato, kad jo galvos daužymas į sieną prisiekinėjant, kad „Clio“ ralyje smagus, buvo beprasmiškas“, – juokėsi T.Gruzdys.

Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr./„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“
Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr./„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“

Neįprastas pasirinkimas

„Lesta“ komandos naudojamas „Lotus 7 Replica“ – vienintelis toks modelis šių metų 1000 km lenktynėse. Tačiau ilgų distancijų lenktynės jam – ne pirmos, tad automobilis jau yra išbandytas.

Mažas svoris turi daug privalumų: nedidelė inercija, mažai dėvisi padangos, nereikia galingo variklio

„Kodėl pasirinkome būtent šį modelį? Visų pirma, išskirtinumas – daug įdomiau važiuoti išskirtiniu automobiliu. Antra – jis yra labai lengva, kartu su vairuotoju nesveria 800 kg. Tai turi daug privalumų: nedidelė inercija, mažai dėvisi padangos, nereikia galingo variklio“, – privalumus vardijo T.Gruzdys. 

„Kitas „Lotus 7“ privalumas – jame nekaršta“, – juokavo lenktynininkas.

Kai neriekia galingo variklio, užtenka standartinio variklio. To privalumas – patikimumas. Gamykloje surinktas motoras yra patikimesnis už įvairiausių galią didinančių dalių prifarširuotą variklį. 

Automobilio variklis išimtas iš „Honda S2000“ kabrioleto. Tai 2 l darbinio tūrio jėgainė, prie kurios nagai praktiškai nekišti – pakeisti tik velenėliai. Galia turėtų siekti apie 250 AG, gal kiek daugiau.

Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr./„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“
Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr./„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“

„Tokios galios variklio pilnai užtenka šiam automobiliui. Tai reiškia, kad mes jo nekankiname – priešingai, įmontuojame jį į lengvesnį automobilį nei tą, kuriam jis suprojektuotas. Jis lengviau sukasi, degalų sąnaudos mažesnės. Manome, kad toks ir turėtų būti automobilis ilgų distancijų lenktynėms – greitas, lengvas, ekonomiškas (naudoja mažai degalų, padangų ir stabdžių trinkelių) bei komfortiškas – nekaršta važiuoti“, – receptą atskleidė T.Gruzdys.

Idealus automobilis ilgų distancijų lenktynėms – greitas, lengvas, ekonomiškas ir komfortiškas

O jeigu lietus? „Tada tuo pačiu ir išsiprausi“, – linksmai pasakojo antrą kartą 1000 km lenktynėse dalyvausiantis sportininkas.

„Jeigu lietus lyja, per automobilio dugne esančias skyles vanduo išbėga, kad nereikėtų kaip vonioje sėdėti. Nors ši mašina ir turi būtent „Vonios“ pravardę“, – pasakojo lenktynininkas.

Andriaus Lauciaus nuotr./„1000 km lenktynės“
Andriaus Lauciaus nuotr./„1000 km lenktynės“

Tikslas – „Top 10“

„Lotus 7 Replica“ dėl rėminės konstrukcijos ir mažos masės priskiriamas X1 – prototipų klasei. Tai yra pačių galingiausių modelių klasė 1000 km lenktynėse.

„Radical“ automobiliams neprilygsime. Jie greitesni. „BMW Silhouette“ nepavysime, „Aquila“ taip pat. Reiškia, savo klasėje mes konkuruojame su D.Čiutelės „žiagu“, su „Porsche 968“ ir „Spire GTR“. Mūsų privalumas – dauguma standartinių detalių ir jų patikimumas“, – pasakojo T.Gruzdys.

Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr./„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“
Karolio Šliogerio/Vazz.lt nuotr./„Lesta“ komandos „Lotus 7 Replica“

Jis teigė panagrinėjęs praėjusių metų lenktynių statistiką. Pagal pernai metais konkurentų demonstruotus rato įveikimo laikus, „Lesta“ komanda būtų ketvirta savo klasėje.

„Mūsų tikslas – „Top 10“ bendroje įskaitoje. Tai nėra lengvas uždavinys, bet kaip bus – pamatysim“, – kalbėjo T.Gruzdys.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas