Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gruodžio 3d. 21:09

Vienintelė nepriklausoma Lietuvos žurnalistų komanda išsiuntė į Dakarą raudonąjį „Odisėją“

Dakaro technikos apžiūra Marselio uoste
iGo2Dakar nuotr. / Dakaro technikos apžiūra Marselio uoste

Pirmas Dakaro vėjo gūsis visus dalyvius pasiekia dar mėnesį iki maratono starto, kur visi dalyviai, arba tiksliau kalbant, visa Dakaro technika susirenka vienoje vietoje. Ilgą laiką vykę iš Le Havro, o šiemet iš Marselio jūrų uosto visi sportiniai bolidai, sunkvežimiai ir kita technika laivu išvyksta į Dakaro ralio starto vietą – antrąjį pagal dydį Saudo Arabijos miestą – uostą Jeddah (liet. k. Džida).

Paskutinį kartą Dakaro ralis iš Marselio startavo 2003 metų sausio pirmąją. 25-ajį kartą vykusios bekelės lenktynės tada kirto Tunisą, Libiją, o sausio 19 dieną finišavo Šarm El Šeihe.

Su „iGo2Dakar“ komanda į Saudo Arabiją vyks ir 15min žurnalistas

Išlydėti savo technikos į Marselį nuvyko ir iGo2Dakar komandos ekipažas – Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius. 2020 metų Dakaro iššūkis šiai komandai, kaip ir jų keturiais ratais varomam „Nissan Navara“ pikapui vardu Odisėjas, jau trečias.

Kartu su Mindaugu ir Andrium į Saudo Arabijos smėlynus sausio mėnesį jau trečią kartą vyks ir 15min GAZAS redaktorius Žilvinas Pekarskas, jau spėjęs pelnyti ir Dakarsko pravardę.

Andriaus Lauciaus nuotr./Žurnalistas Žilvinas Pekarskas Dakaro ralyje Peru su Stephane'u Peterhanseliu
Andriaus Lauciaus nuotr./Žurnalistas Žilvinas Pekarskas Dakaro ralyje Peru su Stephane'u Peterhanseliu

Formalumai „Formulės 1“ trasoje

Šiemet techninė ir administracinė komisijos vyko 50 kilometrų nuo Marselio uosto esančioje „Paul Ricard“ trasoje, kurioje dar birželio mėnesį ratus suko greičiausieji planetos F1 pilotai.

Šių procedūrų metu tikrinama, ar teisingai užpildyti muitinės dokumentai, ar sumokėti mokesčiai, ar tvarkinga automobilio registracija.

„Su Dakaro raliu susijusi biurokratija nėra paprasta. Reikėjo ne tik pildyti akreditacijos prašymus ir įvairias formas dėl automobilio gabenimo, bet ir atlikti daugybę formalumų Marselyje – Prancūzijos uostamiestyje, iš kurio visų Dakaro dalyvių technika su keltu iškeliavo į Saudo Arabiją.

Gerai, kad tai jau trečiasis mūsų Dakaras, kiekvienais metais viskas gerokai aiškiau“, — kalbėjo M. Plukys.

Taip pat automobilyje būtinai turi būti trikampis ženklas, gesintuvas, šviesą atspindinčios liemenės, saugos diržų nupjovėjai bei Saudo Arabijos žemėlapis. Automobilio viduje taip pat turi būti paruošta vieta ir pravesti laidai navigacijai. Taip pat automobilis turi turėti du taškus, už kurių būtų galima tempti, bent penkių metrų virvę ir veikiantį garsinį signalą. Įvykdžius visas procedūras užklijuojami lipdukai ir pajudama uosto link.

Paruošti reikia ne tik automobilį

Automobilio atidavimas prieš Dakarą toli gražu ne vienintelė užduotis komandai. Pavyzdžiui iš anksto būtina pasirūpinti draudimu, nes Dakaro organizatoriai reikalauja, kad kiekvienas ten esantis būtų apsidraudęs bent 30 tūkst. eurų sumai.

„Kadangi Dakaras kupinas ne tik nuotykių, bet ir iššūkių bei pavojų, draudimą reikia rinktis atidžiai išanalizavus kokio tipo sužeidimus konkretus draudimo liudijimas kompensuoja ir kokia yra medicininių išlaidų draudimo suma. Visą tai įvertinę pasirinkome „If draudimą“, kuris kiekvieną mūsų apdraudė 100 tūkst. eurų suma“. – apie pasiruošimą Dakarui pasakojo M. Plukys.

Atlikus popierinius reikalus laukia ir kitos procedūros: keliaujant į Pietų Ameriką, nors nėra privaloma, komanda skiepydavosi nuo geltonojo drugio užkrato ir kitų ligų. Ne išimtis ir vykstant į Saudo Arabiją.

Nauja vieta – daug nežinomųjų

Komandos nariai pasakoja, kad šiemet uoste matyti gerokai daugiau kemperių nei ankstesniais metais.

„Komandos dar tiksliai nežino maršruto, tad nėra užtikrinti dėl viešbučių užsakymo. Tam, kad išvengtų nepatogių naktų, daug komandų kartu su savimi plukdosi kemperius savo pilotams ir šturmanams“, – komentavo Mindaugas Plukys.

Dažniausiai kemperiai varomi tik dviem ratais, o Dakaro organizatoriai visiems Dakare būsiantiems automobiliams kelia pagrindinį reikalavimą – jie privalo turėti keturių varančių ratų transmisiją.

Nesvarbu ar tai pikapas, ar visureigis, ar mikroautobusas, ar namelis ant ratų – du varančius ratus turintys modeliai nepageidaujami ir nėra priimami į laivą.

Vienintelė išimtis yra nameliams ant ratų ar mikroautobusams su sąlyga, jeigu jie priskiriami konkrečiai komandai ir ta komanda naudoja mažiausiai šešis varančius ratus turintį sunkvežimį be priekabos, galintį prireikus tempti kitą transporto priemonę.

„Suteikdami akreditacijas ar kitokio tipo leidimus dalyviams, organizatoriai prisiima šiokią tokią atsakomybę už jų sveikatą. Todėl norima, kad rizika užklimpti ar tiesiog neįveikti kažkokios kliūties būtų kuo mažesnė. Paprasčiausias kelias tai užtikrinti yra būtent keturi varomi ratai – toks visureigis paprastai turės ir aukštą prošvaisą, ir kitas pravažumą didinančias sistemas“, – teigia A. Laucius

2018 ir 2019 metais iGo2Dakar komandos vyrukai su savo Nissan Navara gelbėjo ne vieną automobilį įstrigusį klastingose kopose. Vyrai pasakoja, kad abiejų išvykų metu kilo vis naujų minčių kokių patobulinimų dar reikia automobiliui, kad kuo labiau sumažintų savo šansus strigti smėlynuose.

Rekordinis lietuvių skaičius Dakaro ralyje

Šiemet į Dakarą iškeliavo rekordiškai daug technikos su lietuviškais numeriais. 2020 metų Dakare Lietuvą atstovaus net šešios komandos iš Lietuvos: motociklininkas Arūnas Gelažninkas, Dakaro legenda tituluotas ir ilgiausią Dakaro ralio patirtį sukaupęs Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu, Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, Benediktas Vanagas su Sebastianu Rozwadowskiu, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu ir Gintas Petrus su Tomu Jančium.

TAIP PAT SKAITYKITE: Susipažinkite su lietuviai, kurie dalyvaus Dakare 2020

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Ypatingos

Kviečiame anties

Video

02:24
01:41
01:01

Esports namai

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas