Dabar populiaru
Publikuota: 2013 rugsėjo 11d. 17:36

Vieta, be kurios šoninio slydimo varžybos būtų kitokios

Ramūnas Čepulis
Organizatorių archyvo nuotr. / Ramūnas Čepulis

Mažai kas paprieštarautų teiginiui, kad Lietuvos šoninio slydimo sostinė yra Kaunas. Lygiai taip pat priešininkų nesulauktų posakis, kad žymiausia „drifto“ vieta Lietuvoje yra prekybos miestelio „Urmas“ teritorija. Ši vieta kiekvienais metais nuo pat 2006-ųjų, „Driftingo čempionato“ Lietuvoje pradžios, įtraukiama į renginių kalendorių.

Ištikimesni šoninio slydimo gerbėjai turėtų prisiminti pirmuosius renginius „Urmo“ teritorijoje, tik pradėjus formuotis „drifto“ kultūrai Lietuvoje. Visi dalyviai važiavo mažai patobulintais BMW 3 serijos ar „Nissan 200SX“ automobiliais, neretai buvo galima išvysti ir šiais laikais trasose retai sutinkamus modelius – 5 serijos BMW ar „Opel Omega“.

Organizatorių archyvo nuotr./Timas Simniaka
Organizatorių archyvo nuotr./Timas Simniška

Būtent pastarajam modeliui ilgus metus buvo ištikimas 2008-ųjų „Drifto karalius“ Timas Simniška. Kelerius metus jo garaže keitėsi tik „Omega“ kėbulai ir varikliai, kol 2010-aisiais buvo nuspręsta pasirinkti naujesnį automobilį. Jo pasirinkimas vėl buvo išskirtinis Lietuvos „drifto“ padangėje: T. Simniška pirmasis šalyje šioms varžyboms pasirinko „Lexus SC“ vairo.

Didžiausiu BMW 5 entuziastu galima vadinti Darių Balį: nugalėjęs ne vienose varžybose Lietuvoje ir užsienyje su E34 kėbulo 5 serija, sportininkas neseniai išbandė ir renginių organizatoriaus kėdę. Tačiau šoninio slydimo atsisakyti neketina – jo garaže jau kurį laiką ruošiamas naujesnis, 5 serijos BMW E60.

„Drifto karaliaus“ titulas buvo ir Vilniuje

Pirmus ketverius „Driftingo čempionato“ metus šoninis slydimas koncentravosi Kaune. Dalyvių ir renginių kiekis šiame mieste buvo keliskart didesnis nei susidomėjimas „driftu“ Vilniuje. Nenuostabu, kad pirmuosius metus finaliniai etapai vykdavo būtent prekybos miestelyje „Urmas“.

Organizatorių archyvo nuotr./Andrius Miciūnas
Organizatorių archyvo nuotr./Andrius Miciūnas

Pirmuosiuose čempionatuose dominavo BMW automobilių vairuotojai, kurių dauguma priklausė klubui „BMW Fan“. Dukart Lietuvos „Drifto karaliumi“ 2006 ir 2007 m. tapusio Andriaus Miciūno pasiekimo nesugebėjo pakartoti niekas – geriausių „drifteriu“ Lietuvoje vėliau kasmet būdavo pripažįstamas vis kitas sportininkas.

2008-ieji metai priklausė „Drifter.lt“ komandai su T. Simniška ir D. Baliu priešakyje. Kiekviename čempionato etape jie užimdavo prizines vietas, o paskutinėje sezono kovoje paaiškėjo ir naujasis „Drifto karalius“ – pirmasis ir kol kas paskutinis, vairavęs „Opel Omega“ – T. Simniška. Jis po to sezono netgi vyko į šoninio slydimo tėvynės Japonijos „Drift Matsuri“ festivalį „Ebisu“ trasų komplekse.

Organizatorių archyvo nuotr./Kęstutis Petronis
Organizatorių archyvo nuotr./Kęstutis Petronis

2009 metais senbuvių ramybę sudrumstė naujokas – Kęstutis Petronis su „Nissan 200SX“ (S13). Tai buvo bene pirmasis automobilis Lietuvoje, kurio patobulinimai būtų leidę jam kaip lygus su lygiais varžytis daugumoje Europos „drifto“ varžybų. Nugalėjęs trejuose iš keturių etapų, K. Petronis tapo pirmuoju „Drifto karaliumi“, nugalėjusiu su japoniškos markės automobiliu.

Metais vėliau „driftas“ į prekybos miestelį „Urmas“ grįžo du kartus: čia vyko pirmasis ir paskutinis „Driftingo čempionato“ etapai. Viso sezono metu buvo jaučiamas stiprus staigmenos kvapas – puikiai važiavęs Evaldas Kovalenka su „Nissan Silvia“ (PS13) iki finalo atkeliavo būdamas lyderiu. Jo kovą „Top 8“ turnyre su A. Miciūnu, kitu pretendentu tapti „Drifto karaliumi“, pamena daugelis. Ši pakartojimo sulaukusi dvikova buvo turbūt daugiausiai diskusijų sukėlęs „drifterių“ susirėmimas Lietuvoje. Priežastis tam paprasta: būtent nuo šios dviejų varžovų akistatos priklausė, kam atiteks „Drifto karaliaus 2010“ titulas. Kadangi finalas tradiciškai vyko „Urmo“ teritorijoje Kaune, vietiniai žiūrovai palaikė savo numylėtinį A. Miciūną ir neslėpė nusivylimo, kai nugalėtoju buvo paskelbtas vilnietis E. Kovalenka. Tai reiškė, kad titulas pirmą kartą keliauja į sostinę, pas „žalmarge“ praminto automobilio vairuotoją.

Organizatorių archyvo nuotr./Evaldas Kovalenka
Organizatorių archyvo nuotr./Evaldas Kovalenka

2011 ir 2012 metais „Urmas“ iš Lietuvos „drifto“ žemėlapio nedingo, tačiau čia nebebuvo rengiamos paskutinės sezono varžybos. Intrigos šiuose etapuose buvo ne ką mažiau – dėl dažnai besikeičiančios konfigūracijos ir bent kelių varžyboms „Urmo“ teritorijoje pritaikomų vietų „drifteriai“ kiekvieną kartą turi pratintis tarsi prie naujos trasos. Praktiškai kiekvienais metais „Drifto karaliumi“ tapdavo tas vairuotojas, kuris „Urmo“ prekybos miestelyje rengiamose varžybose patekdavo tarp prizininkų. Tai nebuvo išimtis ir pastaraisiais metais – „drifto“ čempionato nugalėtojais tapę atitinkamai Andrius Čibirka ir Andrius Vasiliauskas gerai pasirodydavo varžybose „Urme“.

Šiais metais „driftas“ be prekybos miestelio vėl neapsieina. Ateinantį šeštadienį čia bus surengtas trečias, priešpaskutinis „Autoplius Lietuvos drifto čempionato“ etapas. Šįkart jis vyks vėl naujoje, „drifterių“ dar neišbandytoje vietoje. Dalyvavimą patvirtino visi čempionato lyderiai: Andrius Vasiliauskas, Erikas Ulassas ir Povilas Lencevičius. Galbūt pagal rezultatus „Urme“ vėl bus galima prognozuoti viso čempionato baigtį?

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas