Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 24d. 17:39

Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“

Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“
Vilkyčių trasos nuotr. / Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“

Viešųjų ryšių ir reklamos specialistai yra kategoriški: jei žmonės apie kokį nors dalyką nežino, tai jis – net pats savaime būdamas dieviškai geras – tiesiog neegzistuoja. Ir atvirkščiai. Kuo intensyviau kas nors reklamuojama, tuo gausesnės publikos simpatijas pelno.

Lietuvos kroso patriarchas Kazimieras Gudžiūnas visas šias teorijas interpretavo savaip ir tiesiog pasiutusiai daug dirbo Vilkyčiuose kurdamas griežčiausius FIA standartus atitinkančią kroso ralio kroso trasą. Taip jis praėjusiais metais paminėjo ir šio komplekso 30-ąjį jubiliejų – be pompastikos, tačiau su naujomis investicijomis.

Vilkyčių trasos nuotr./K.Gudžiūnas
Vilkyčių trasos nuotr./K.Gudžiūnas

Norint suvokti, kokią milžinišką metamorfozę patyrė Vilkyčių trasa, reiktų dirstelėti į „galinio vaizdo veidrodėlį“ ir prisiminti nuo ko viskas prasidėjo. Šviežiai iškeptas tuometinės Lietuvos žemės ūkio akademijos inžinierius- mechanikas K. Gudžiūnas automobilių kroso bacila buvo spėjęs užsikrėsti gyvendamas Tauragėje. Mieste, kuris sutapus keletui aplinkybių, įsikūrė vienas aktyviausių automobilių ir motociklų sporto entuziastų klubas. Tauragiškiai patys konstravo „kovines“ mašinas ir pakankamai sėkmingai dalyvavo bemaž visose įmanomose ralio, žiedo bei kroso varžybose.

Vilkyčių trasos nuotr./Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“
Vilkyčių trasos nuotr./Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“

Persikėlęs gyventi ir dirbti į Vilkyčius Kazimieras ėmė dairytis kur būtų galima pramankštinti savadarbę „geležį“ bei šlifuoti vairavimo techniką.

„Automobilių krosas ypatingas tuo, kad trasoms paruošti pakanka sąlyginai nedidelių investicijų. Tereikia rasti kokį baigtą eksploatuoti karjerą ar tiesiog raižyto reljefo galulaukę, nepatrauklią žemdirbiams, ir joje pažymėti važiavimo trajektoriją. Apleistą žvyro karjerą, kuris jau buvo spėjęs virsti sąvartynu, aptikau berods 1982-aisiais ir pradėjau žygius dėl jo „konvertavimo“ į trasą.

Suderinti visus formalumus ir suorganizuoti darbus užtruko beveik penkerius metus. Išgabenę šiukšles ir pasidarbavę buldozeriais suformavom keletą posūkių ir tramplinų turintį žiedą, kuriame vykstantį veiksmą buvo galima saugiai stebėti nuo natūralių karjero šlaitų. Pirmosios lenktynės čia buvo surengtos 1987-aisiais, todėl šiuos metus galima laikyti Vilkyčių trasos gimtadieniu“, – pasakoja K. Gudžiūnas.

Vilkyčių trasos nuotr./Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“
Vilkyčių trasos nuotr./Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“

Kadangi krosas visais laikais buvo ir išlieka bene mažiausiai kainuojančia automobilių sporto šaka, net į vietinio „kalibro“ varžybas susirinkdavo po keliasdešimt lenktynininkų, o žiūrovų skaičius siekdavo net ir keletą tūkstančių. Paprastai per sezoną Vilkyčiuose surengiamos bent trejos ar ketverios varžybos, neskaitant sportininkų treniruočių bei technikos bandymų.

Tačiau faktas, kad kroso ir netgi ralio kroso čempionatai priskiriami mažo biudžeto renginiams, turi šalutinį poveikį – nuolatinei trasos priežiūrai būtina sunkioji technika (greideriai, grunto tankinimui naudojami volai, laistymo mašinos) generuoja nevaikiškai didelius nuostolius. Vienas Lietuvos automobilių kroso čempionato etapo organizatorių, VšĮ „Norlin“ prezidentas Vladas Norkus yra pasakojęs, kad šioje sporto šakoje veikia „atvirkštinė matematika“ – po renginio skaičiuojama ne kiek uždirbta, bet kiek pavyko sumažinti nuostolius.

Vilkyčių trasos nuotr./Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“
Vilkyčių trasos nuotr./Vilkyčių trasoje – nauji pilotų ir žiūrovų „saugikliai“

„Kai po vieno etapo suskaičiavom, jog „minusas“ siekė tik 400 eurų, džiūgavom padarę didžiulę pažangą, nes anksčiau varžybos „suvalgydavo“ nepadoriai dideles sumas. Liūdniausias antirekordas – 75 000 litų“, – atviravo V. Norkus.

Šia prasme Vilkyčių kroso arena šiek tiek mažiau kaprizinga, nes nuolat ją tobulinant per keletą pastarųjų metų buvo paklotas naujas trasos pagrindas, todėl net didžiausias apkrovas stabdymo zonose ir posūkiuose gaunančiose vietose nesusiformuoja pavojingai gilios provėžos, iš po ratų nesvaidomi dideli akmenys.

Kita vertus, kai K. Gudžiūno valdose buvo pradėti rengti ne tik Lietuvos autokroso ir rali-kroso pirmenybės, bet ir Šiaurės Europos bei Europos čempionatų etapai, reikalavimų kartelė kilstelėta į dar didesnes aukštumas.

Pavojingose trasos vietose – greitose tiesiosiose ir ties aštriais posūkiais teko įrengti smulkaus žvyro saugumo juostos, kuriose už trasos ribų išslydęs automobilis saugiai sustotų nesukeldamas grėsmes nei sau, nei kitiems varžybų dalyviams. Laikantis FIA rekomendacijų ir griežčiausių saugumo reikalavimų buvo sumontuoti visą žiedą apjuosę metaliniai atitvarai, vielinio tinklo skydai, o tam tikrose vietose („Joker'io“ ratą atskiriant nuo pagrindinės trasos) ir specialios betono plokštės. Trasoje taip pat pastatyti du fotografams bei TV operatoriams skirti bokšteliai, o teisėjai ir komisarai įkurdinti varžybų valdymo centre, įrengtame trijų aukštų pastate ties starto/finišo vieta.

Žiūrovų patogumui Vilkyčių autosporto komplekse suformuotos laiptuotos sankasos, ant kurių išdygo stebėjimo tribūnos, o jų automobiliams įrengtos erdvios automobilių parkavimo aikštelės, tualetai, kavines ir pan. civilizacijos stebuklai.

Kai jau atrodė, kad viskas padaryta ir net oficialūs FIA asmenys konstatavo, kad Vilkyčių trasoje ne tik atlikti privalomi infrastruktūros įrengimo darbai, bet patobulinta daugiau dalykų, nei teoriškai reikėtų, K. Gudžiūnas žengė dar toliau.

„Pernai mūsų svečiai patikino, kad lietuviškasis etapas dabar vienas kokybiškiausių visame Europos čempionate. Visgi mes patys matėm, ką dar reikėjo nuveikti, norint iš tiesų nusipelnyti tokio komplimento. Todėl pastatėm atskirą Techninių komisarų namelį, įrengėm papildomus atitvarus, užtikrinsiančius teisėjų ir žiūrovų saugumą. Be to, atsirado varžybų komentatorių darbui pritaikyta patalpa, atskiras kambarys teisėjų ir VIP svečių poilsiui bei maitinimui. Dar viena svarbi detalė: iki svarbiausio šio sezono renginio – Europos autokroso čempionato etapo – bus aptverta vadinamoji „Park Ferme“ zona, užtikrinant efektyvią asmenų judėjimo kontrolę. Taip pat atsiras speciali vieta, iš kurios varžybų eigą galės stebėti komandų nariai bei mechanikai“, – vardija K. Gudžiūnas.

2018-ųjų Europos autokroso čempionato karavanas į Vilkyčius atkeliaus birželio 8-10 dienomis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Kandidatai be grimo: P.Auštrevičius – apie tris pirties taisykles ir dainą „Už Petrą“

15min iš Ploješčio Sportas

Rumunijos žiniasklaida įvertino pergalę prieš Lietuvą: „Neturėjote jokių šansų“

Interviu 24sek

Andrejus Kirilenka: „Atleiskite, geriausias rungtynes sužaisdavau prieš Lietuvą“

Neišsiųsti CV Kultūra

Germanas Skoris: apie trūkstamą Meistrą ir Margaritą, (trūkstamą) Vilniaus senamiestį ir lietuviško garso gimimą

Gyvenimas

Misija (ne)įmanoma: kaip surasti antrąją pusę brandžiame amžiuje

Gyvenimas

Vyrams brazilišką depiliaciją atliekanti meistrė: apie iškrypėlius, sugriautus mitus ir erekciją

Sportas

Lietuvos futbolui – dar vienas N.Kesmino kirtis: „Moralinė nekrofilija – kas galėjo pagalvoti?“

Atsarginiai: skandalas čempionų namuose, M.Jordano stilius ir tvanas Klivlende

Aktualu

Šalčininkuose nuteisti policininko tėvų turtą deginę ir aliejų į šulinį pylę vyrai

15min iš Ploješčio Sportas

Dūrį Rumunijoje apibendrinęs E.Jankauskas: „Ši lyga mums akivaizdžiai per kieta“

Vardai

Peliukas Mikis švenčia 90 metų jubiliejų: kaip vietoj triušio Osvaldo „gimė“ ši animacijos legenda?

Maistas

Knygos „Prancūzijos virtuvė“ autorės receptas: bananiniai avižiniai blynai su linų sėmenimis

Vardai

Popscenos princesė Monique Vilniuje pristatė po ilgų kūrybinių išgyvenimų gimusį albumą

Aktualu

Kubos diktatorius Fulgencio Batista, atvėręs kelią kitam tironui – Fideliui Castro

Gazas

Renkame „Tautos automobilį 2019“: „Mercedes-Benz A“, jau nebijantis briedžio testo

Sportas

Bušido kovos: pergalingas S.Maslobojevo sugrįžimas, 5 nokautai ir turko akibrokštas, kokio nėra buvę

Vardai

Tarp bušido turnyro gerbėjų – ir kovų menus pamilusi Erika Vitulskienė, ir Egidijus Dragūnas

Mokslas.IT

Į tvarkymąsi siūlo pažvelgti naujai: sukūrė galingiausią lig šiol belaidį dulkių siurblį

24sek

Domantas Sabonis užfiksavo skaičius, „Pacers“ klube nematytus nuo 1992-ųjų

Aktualu

Šalies vadovai sveikina Latviją 100-ųjų valstybės metinių proga: „Tai lietuvių ir latvių bendra šventė“

Naujienos

Aktualu

Kandidatai be grimo: P.Auštrevičius – apie tris pirties taisykles ir dainą „Už Petrą“

15min iš Ploješčio Sportas

Rumunijos žiniasklaida įvertino pergalę prieš Lietuvą: „Neturėjote jokių šansų“

Interviu 24sek

Andrejus Kirilenka: „Atleiskite, geriausias rungtynes sužaisdavau prieš Lietuvą“

Neišsiųsti CV Kultūra

Germanas Skoris: apie trūkstamą Meistrą ir Margaritą, (trūkstamą) Vilniaus senamiestį ir lietuviško garso gimimą

Gyvenimas

Misija (ne)įmanoma: kaip surasti antrąją pusę brandžiame amžiuje

Gyvenimas

Vyrams brazilišką depiliaciją atliekanti meistrė: apie iškrypėlius, sugriautus mitus ir erekciją

Sportas

Lietuvos futbolui – dar vienas N.Kesmino kirtis: „Moralinė nekrofilija – kas galėjo pagalvoti?“

Atsarginiai: skandalas čempionų namuose, M.Jordano stilius ir tvanas Klivlende

Aktualu

Šalčininkuose nuteisti policininko tėvų turtą deginę ir aliejų į šulinį pylę vyrai

15min iš Ploješčio Sportas

Dūrį Rumunijoje apibendrinęs E.Jankauskas: „Ši lyga mums akivaizdžiai per kieta“

Vardai

Peliukas Mikis švenčia 90 metų jubiliejų: kaip vietoj triušio Osvaldo „gimė“ ši animacijos legenda?

Maistas

Knygos „Prancūzijos virtuvė“ autorės receptas: bananiniai avižiniai blynai su linų sėmenimis

Vardai

Popscenos princesė Monique Vilniuje pristatė po ilgų kūrybinių išgyvenimų gimusį albumą

Aktualu

Kubos diktatorius Fulgencio Batista, atvėręs kelią kitam tironui – Fideliui Castro

Gazas

Renkame „Tautos automobilį 2019“: „Mercedes-Benz A“, jau nebijantis briedžio testo

Sportas

Bušido kovos: pergalingas S.Maslobojevo sugrįžimas, 5 nokautai ir turko akibrokštas, kokio nėra buvę

Vardai

Tarp bušido turnyro gerbėjų – ir kovų menus pamilusi Erika Vitulskienė, ir Egidijus Dragūnas

Mokslas.IT

Į tvarkymąsi siūlo pažvelgti naujai: sukūrė galingiausią lig šiol belaidį dulkių siurblį

24sek

Domantas Sabonis užfiksavo skaičius, „Pacers“ klube nematytus nuo 1992-ųjų

Aktualu

Šalies vadovai sveikina Latviją 100-ųjų valstybės metinių proga: „Tai lietuvių ir latvių bendra šventė“

Vardai

Ypatingos

07:40
07:22

Gera keliauti kartu

Ko reikia šiuolaikiniam pirkėjui?

Sveikata

Būk nesustabdoma

Parašykite atsiliepimą apie Gazas