-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Vytautas Švedas: „Kuo blogiau, tuo geriau“

Penktadienis buvo itin nesėkminga diena ne tik visiems ralio gerbėjams Lietuvoje, tačiau ir vienam greičiausių Lietuvoje ralio lenktynininkų Vytautui Švedui.
Vytautas Švedas
Vytautas Švedas / Komandos nuotr.

Pirmą kartą į Lietuvą atvažiavęs pasaulio ralio čempionatas perrašė Lietuvos automobilių sporto istoriją, tačiau į pasaulio istoriją pateks ne iš maloniausios pusės. Du iš keturių mūsų šalyje turėjusių įvykti greičio ruožų, deja, buvo atšaukti dėl visiškai nepravažiuojamų kelių.

Ironiška, tačiau būtent Lietuvos išdaužyti žvyrkeliai sugadino Vytauto Švedo rezultatą šiame ralyje. Margionių greičio ruože, iki finišo likus maždaug penkiems km Vytauto automobilis, važiuodamas giliose provėžose į kažką trenkėsi. Dėl to buvo visiškai sudaužyta „Mitsubishi“ galinio kairio rato pakaba ir lenktynes tęsti rodėsi bus neįmanoma.

„Buvau taip nusivylęs, kad norėjau tiesiog prasmegti skradžiai žemę. Labai daug tikėjausi iš lietuviškų greičio ruožų, kurių specifiką žinojau, o dalį jų jau buvau važiavęs. Deja, antrajame greičio ruože žlugo mano viltys parodyti puikų rezultatą,“ – po penktadienio varžybų sakė „Juta Racing“ komandos lenktynininkas Vytautas Švedas.

WRC skaitytojų nuotraukų ir VIDEO konkursas: laimėkite Vytauto Švedo marškinėlius.

Komandos nuotr./Vytautas Švedas
Komandos nuotr./Vytautas Švedas

Į serviso zoną Vytautas atvažiavo tik vos vos riedėdamas. Duobėtų kelių pasekmė – sulankstyta pakabos šakė, sudaužytas amortizatorius, nutrauktas galinis pusašis. O juk sportininkų laukė vos 15 minučių serviso zona, kurioje negalima naudoti atsarginių detalių, nevežamų automobilyje.

„Mes niekaip negalėjome numatyti tokių skaudžių pasekmių, todėl žinoma, mes savo automobilyje neturėjome nei vienos reikiamos detalės. Tik mūsų komandos mechanikų, ir jų vadovo Dariaus Biesevičiaus išradingumo dėka mes sugebėjome net nesuremontuoti, o tiesiog subintuoti automobilį, kad bent kažkaip galėtumėm pravažiuoti likusius greičio ruožus,“ – pasakojo V.Švedas.

Ironiška, tačiau ypač prastos kokybės lietuviški greičio ruožai iš pradžių palaidojo Vytauto viltis pakovoti dėl aukštų pozicijų, o po to jį išgelbėjo nuo pasitraukimo iš lenktynių. Lenktynių organizatoriams nutarus atšaukti du lietuviškus greičio ruožus Vytautui atsirado viltis tęsti lenktynes. Jeigu būtų tekę dar kartą važiuoti tais arimais, būtumėm tikri sudėję ginklus. Tačiau kai lenktynės sutrumpėjo iki dviejų popietinių greičio ruožų, nutarėme rizikuoti ir važiuoti toliau,“ – sakė Vytauto Švedo šturmanas Žilvinas Sakalauskas.

Tai, ką per 15 minučių serviso zonoje išdarinėjo keturi „Juta Racing“ mechanikai, Tarptautinės Autosporto Asociacijos (FIA) stebėtojai filmavo mobiliaisiais telefonais. Kadangi buvo galima naudoti tik automobilyje buvusius daiktus, remontui buvo pasitelkta viskas, pradedant plastmasiniais įtempėjais baigiant temimo lynais.

Ekipažas nepavėlavo nei minutės ir po ketvirčio valandos jau stovėjo lenktynininkų rikiuotėje.

„Panaudojom viską, ką turėjome Vytauto automobilyje. Prireikė net smulkiausių detalių. Dabar svarbiausia, kad V.Švedas galėtų važiuoti toliau, o vakare pulsim į tikrą remontą“, – po šio serviso sakė „Juta Racing“ komandos vyr. mechanikas Darius Biesevičius.

V.Švedas ir Žilvinas Sakalauskas po penktadienio varžybų klasifikuojami 29 vietoje, jiems ant kulnų lipa kitas lietuviškas ekipažas – Dainius Matijošaitis ir Mindaugas Čepulis.

Komandos nuotr./Vytautas Švedas
Komandos nuotr./Vytautas Švedas

Po varžybų vakare sportininkų laukė ilgiausia dienos serviso zona – 45 minutės. Per tą laiką Dariaus Biesevičiaus palaikomi „Juta Racing“ mechanikai sugebėjo atlikti šiuos darbus: pakeisti galinį pusašį, pakeisti galinį amortizatorių, pakeisti centrinio diferencialo tepalą, pakeisti stabdžių žarnelę ir nuorinti visą stabdžių sistemą bei atlikti rutininius darbus.

Komanda tik nespėjo uždėti automobilio dugno apsaugos ir kitų smulkmenų, tačiau tai galės padaryti rytoj ryte, nes prieš išvykstant į lenktynes sportininkams dar leidžiama 15 minučių pasitvarkyti automobilius.

Taigi, Vytautas po itin įtemptos dienos galėjo eiti miegoti ramiau – šviesa tunelio gale jau matėsi.

Tiesa, ar ši šviesa virs triumfu savo klasėje, turbūt pasakyti nesiryžtų net geriausias ekstrasensas. Mat rytoj sportininkų laukia ilgiausia ralio diena – teks įveikti net 10 greičio ruožų ir čia dar viskas gali apvirsti aukštyn kojomis. Belieka tikėtis, kad V.Švedo ir Ž.Sakalausko likimas aukštyn kojomis daugiau nebevartys. Bent jau šiame ralyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius