Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vytautas Švedas: „Noras pasiekti pergalę žiemos ralyje – tarsi rusiška ruletė“

Paskutinį sausio savaitgalį vyksiančios „Halls Winter Rally“ varžybos pradės Lietuvos ralio čempionato sezoną. Didžiausioje žiemos greičio fiestoje dalyvaus ir daugkartiniai Lietuvos ralio čempionai Vytautas Švedas su šturmanu Žilvinu Sakalausku.
„Halls Winter Rally“: 5 GR „Samsonas Motorsport“
„Halls Winter Rally“: 5 GR „Samsonas Motorsport“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

– Kaip pasiruošėte šių metų ralio sezonui? Ar yra naujovių technikoje, komandoje?

– Sezonui pasiruošėme neblogai. Automobilis perrinktas, pasivažinėta. Bus šiek tiek naujovių, kurios, tikiuosi, leis važiuoti šiek tiek greičiau. Automobilis ištikimai tarnauja. Pernai nepatyrė didelių sukrėtimų ir dabar yra idealios būklės. Martynas Samsonas mums padarė naują greičių dėžę. Kiti agregatai irgi pakeisti tokiais, kurie turėtų atlaikyti ne tik lenktynes, bet ir visą sezoną.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Vytautas Švedas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Vytautas Švedas

Didžiausia naujiena mūsų kieme yra ta, kad su Ramūnu Čapkausku subūrėme ralio komandą ir suvienijome jėgas ralio čempionatui. Mes geri bičiuliai, vienas kitam visada padedame, palaikome. Dabar šią draugystę apipavidalinome į vieną gražų darinį ir įkūrėme „Juta-Bauer rally team“ komandą.

Sieksime ne tik savo asmeninių, bet ir komandinių tikslų. Tuo pačiu stengsimės padėti ir jaunimui ir dairysimės į jaunus talentus – į tuos, į kuriuos už penkių ar dešimties metų galėtų būti nukreiptos akys. Gal vieną ar kitą jaunuolį prie savęs prisijungsime ir bandysime padėti savo žiniomis, infrastruktūra ir patarimais. Stengsimės daryti šventę ne tik sau, bet ir vienam kitam perspektyviam jaunuoliui.

– Atrodo, kad orai kardinaliai keičiasi ir sniegas bei ledas iki „Halls Winter Rally“ vargu ar išsilaikys. Kokia danga Jums yra priimtinesnė – įšalusi ir sniegu bei ledu padengta žemė, ar pažliugę žvyrkeliai?

Sunku įsivaizduoti žmogų, kuris galėtų „kaifuoti“ važiuodamas ta „pliurze“. Ten sukibimas panašus į loteriją. Jei viename sprindyje tu turi labai gerą sukibimą, tai kitame gali jo neturėti jokio. Tai galėtų paskatinti žilų plaukų augimą ant galvos, kurios mūsų, lenktynininkų ir taip nėra ypatingai protingos ir pasižyminčios didele erudicija.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Halls Winter Rally“: 7-8 ir 10-11 GR
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./„Halls Winter Rally“: 7-8 ir 10-11 GR

Lėkti miškais tokiu greičiu turbūt sunkiai suprantamas dalykas ne vienam žiūrinčiam. Juolab, jei tai yra pažliugęs žvyrkelis, ant kurio stovi vanduo. Vietoje ledo susiformavusi sniego košė neleidžia padangai prasiskverbti iki tinkamo sukibimui paviršiaus. Tuomet kiekvieną posūkį galima vadinti maža loterija ir rusiška rulete.

Mano prioritetas – geras žieminis ralis su geru įšalu, sniegu ir ledu, kada galima išvystyti didelį greitį. Ant geros dangos važiuojant dideliu greičiu jaučiuosi kur kas saugiau nei važiuodamas lėčiau pažliugusiu žvyrkeliu. Kaip bebūtų, sąlygos bus visiems vienodos. Tokiame ralyje daug ką nulemia ne tik ekipažo patirtis, automobilio pajėgumas, bet ir sėkmė loterijoje.

Giedriaus Matulaičio nuotr./Vytautas Švedas
Giedriaus Matulaičio nuotr./Vytautas Švedas

– Šiemet vyks net šeši naktiniai greičio ruožai? Kaip vertinate tokį organizatorių sprendimą?

– Žiema – toks metų laikas. Temsta gerokai anksčiau. Organizatoriai su vienos dienos formatu nelabai telpa į vieną dieną. Aišku, aš prieš naktinius greičio ruožus nieko prieš neturiu. Visi priekyje važiuojantys lenktynininkai turi didelę patirtį važiuojant greičio ruožais su papildomais žibintais. Tai šioks toks iššūkis, bet tik pirmus du ar tris posūkius. Ypač žiemą kelias matosi ne itin blogai. Jei sniego vis dar bus, bus dar geriau.

– Kokie jūsų ekipažo tikslai žiemos ralyje?

– Nors turime ne itin dideliu dalyvių skaičiumi pasižymintį žiemos ralį, bet kokybė tikrai labai aukšto lygio. Turime kelis R5 kategorijos automobilius, kurie yra labai konkurencingi. Turime beveik visus greičiausius Lietuvos lenktynininkus, svečią iš Latvijos Janį Vorobjovą. Apie tikslus kalbėti gana sunku. Tikiuosi, kad darysime pakankamai mažai klaidų ir galėsime turėti aukštą poziciją.

Tačiau tokiose lenktynėse norėti nugalėti reikštų rusiškos ruletės žaidimą kas antrame posūkyje. Kol kas sau šito tikrai nelinkiu. Bus svarbu, koks kelias bus greičio ruožų susirašymo metu ir koks jis taps per lenktynes. Tokiomis sąlygomis, kokios žadamos lenktynių dieną, matyt dar nesu važiavęs. Tačiau tai yra nauja žymė mano šešiolikos metų sportinėje karjeroje. Tai kažkas naujo ir nepatirto.

„Halls Winter Rally“
„Halls Winter Rally“

– Kokį prognozuotumėte bendrosios įskaitos „Top 3“?

– Nesu tikras, kurie ekipažai galėtų laimėti. Manau, kad dėl pirmojo trejetuko galėtų kovoti pirmasis starto tvarkos dešimtukas. Ten yra ir pajėgių automobilių, greitų ir patyrusių ekipažų. Nieko iš to dešimtuko negalima nurašyti ir sakyti, kad tas ar anas neturi šansų. Tokiame ralyje šansų nugalėti turi visi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius