-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žiedinės lenktynės prasideda garaže

Žiema – metas, kai dauguma sportininkų tūno garažuose ir ruošia sportinius automobilius ateinančiam lenktynių sezonui. Automobilių sporto bendruomenės tarpe tuo metu sklando daugybė gandų apie tai, kas ir ką sukonstravo.
„BF Goodrich“ lenktynių akimirka
„BF Goodrich“ lenktynių akimirka / „BF Goodrich“ organizatorių nuotr.

Kaip komandos rengiasi netrukus prasidėsiančiam varžybų maratonui ir ko per šį sezoną gali tikėtis žiedinių lenktynių gerbėjai, pabandėme sužinoti iš pirmų lūpų, iki starto gegužės 1-ąją dieną likus vos kelioms savaitėms. Jūsų dėmesiui - komandų ir lenktynininkų apžvalga.

MB Sport Club

Šiame sezone turėtumėm išvysti ne tik tradicinius BMW ar „Honda“ markės automobilius. Paulius Giniūnas, atstovaujantis „MB Sport Club“ komandai, vėl žada grįžti į trasą vairuodamas kiek neįprastą lenktynėms 190-os serijos „Mercedes-Benz“.

Stebintiems Mini žiedines lenktynes jau teko matyti šį sportininką 2010 metų varžybose. IV-me etape Paulius, aplenkęs aštuonis varžovus, užlipo ant aukščiausio apdovanojimų pakylos laiptelio.

Tačiau sekantis etapas Kačerginėje nebuvo sėkmingas: nesuvaldytas automobilis, „stogas“ ir daug laiko garaže bandant prikelti iš numirusiųjų kovinį bolidą.

„Dalyvausiu tuo pačiu “Mercedes-Benz 190e„ automobiliu be didesnių patobulinimų, toje pačioje “Open„ klasėje, tuo pačiu startiniu numeriu “43„. Didelių ambicijų neturiu, tikslas tiesiog dalyvauti, nes tiek mano įgūdžiai, tiek automobilio techninės galimybės šiai dienai yra ribotos, tad sakyti, kad važiuosiu nugalėti, būtų naivu. Dalyvausiu tam, kad gerinčiau savo vairavimo įgūdžius ir tiesiog tam, kad gerai praleisčiau savo laisvalaikį“ – sako Paulius Giniūnas.

Nors sklando gandai, kad šiuo metu vaikinas dirba ties nauju labai įspūdingu projektu, kurio variklio galia daugiau nei dvigubai viršys dabartinio automobilio „Mercedes E 190 Evo 1“ 240 AG galią, bet pats sportininkas apie tai linkęs nutylėti.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nuotraukos ia Lietuvos automobilių Mini žiedinių lenktynių pirmenybių III etapo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nuotraukos iš Lietuvos automobilių Mini žiedinių lenktynių pirmenybių III etapo

Šalčiaus Racing

Komanda, 2009 m. beveik be konkurencijos iškovojusi nugalėtojos titulą, paskutinius dvejus sezonus tenkinosi antrąja vieta. Tačiau per žiemą atsinaujino ir žada pateikti naujovių.

Pokyčiai įvyko tiek techniniai, tiek ir ekipos sudėtyje. Ją papildė vienas greičiausių žiedinių lenktynių meistrų Paulius Krukauskas, kuris daugelį metų startavęs „Honda“ automobiliu, persėdo į 77 numeriu pažymėtą BMW ir žada nenusileisti savo konkurentams.

Tą patį, tik gerokai patobulintą, BMW vairuos perspektyvus 16-metis Tomas Jurevičius. Šis sportininkas praėjusį sezoną persėdo nuo kartingo prie sportinio automobilio vairo ir rodė išties įspūdingus rezultatus aplenkdamas senbuvius. Drąsa ir avantiūrizmu trasoje pasižymintis jaunas talentingas lenktynininkas turi rimtų pretenzijų pakovoti dėl prizinių vietų.

Komandos sudėtyje turėtumėm išvysti pernai metų 1600 klasės nugalėtoją Tomą Andriuškevičių, taip pat „Renault Clio“ vairuojantį Viktorą Karzuniną. „Technika išliko tokia, kokia buvo praeito sezono pabaigoje. Jei nepaves – startuosim“ – sakė sportininkas.

Remigijus Venys 44 numeriu pažymėtą senutį antros kartos „VW Golf“ pakeitė į kur kas konkurencingesnį „Honda Civic“ automobilį. Daugybę etapų nebaigęs dėl techninių gedimų, šiemet lenktynininkas ir komandos vadovas nusiteikęs optimistiškai: „Nebereiks tiek laiko skirti remontui, galėsiu pasimėgauti lenktyniavimu trasoje ir daugiau dėmesio skirti komandai bei rėmėjų paieškai. Komandą papildė labai stiprūs sportininkai, atjaunėjo technika, tad sieksime pačių aukščiausių rezultatų. Tikslas – laimėti komandinį čempionatą, žinoma, nepamirštant ir asmeninių rezultatų. Konkurentams linkiu to paties: gerų startų, greitų nelūžtančių automobilių ir gražios sportinės kovos trasose.“

Čapkauskas Racing

Ekipa, kurios sudėtyje itin aukšto meistriškumo viršūnes pasiekę sportininkai, į klausimą apie artimiausius planus atsakė užtikrintai: „Tikrai dalyvausim! Automobiliai tie patys, veidai irgi. Šiuo metu visos pajėgos mestos į ralinio „Mitsubishi Lancer Evo IX“ ruošimą vasariniams raliams, kuriuo komanda tikisi startuoti jau Vilniaus ralyje gegužės mėnesį, tad pasiruošimui žiedinėms lenktynėms kol kas tiesiog nėra laiko. 

„Kitcaro“ atstatymas taip pat vyksta, bet jis mini žiede ne karys“.

BF Goodrich organizatorių nuotr./BF Goodrich lenktynių akimirka
„BF Goodrich“ organizatorių nuotr./„BF Goodrich“ lenktynių akimirka

Elektrobig – Žaibelis

ASK „Žaibelis“, sporto visuomenėje labiau žinomas kaip Drag lenktynių organizatorius, šiemet  žada skirti pakankamai dėmesio ir žiedinėms lenktynėms. Šio klubo komandą tikrai išvysime trasoje. Ją atstovaus Mantas Gasiūnas, Ignas Brusokas, keliuose etapuose dalyvaus ir Ignas Palaima.

Pernai „Honda Integra“ vairavęs Mantas, šiuo metu perdarinėja savo Drag varžyboms ruoštą „Honda CRX B20“ į tinkamą žiedinėms lenktynėms. Lenktynininką galėjome stebėti pernai „Nemuno žiede“ vykusiame etape, kur patirtas stiprus varžovo smūgis į automobilio galą nesutrukdė laimėti pirmosios vietos savo klasėje.

Ignas Brusokas dalyvaus su patobulintu „Honda Civic 1.6“. Šį jaunąjį lenktynininką matėme visuose 2011 metų etapuose ir sveikinome su puikia antrąja vieta 1600 klasėje bendroje čempionato įskaitoje.

Ignas Palaima ruošia „Honda Civic Type-R“ kuriuo dalyvaus ir Lietuvos ralio čempionate. Dar neaišku, ar šiemet prie komandos prisijungs Andrius Spietinis su „Honda Civic HRC 1.6“.

„Šiemet mūsų komanda dalyvaus ir 1000km lenktynėse Palangoje su „Honda Integra Type-R K20Z4“, todėl mums labai svarbu palaikyti gerą sportinę formą“ – sakė komandos vadovas Edvinas Preckailo.

BF Goodrich organizatorių nuotr./BF Goodrich lenktynių akimirka
„BF Goodrich“ organizatorių nuotr./„BF Goodrich“ lenktynių akimirka

Vilniaus ASK

Naujai susikūrusio Vilniaus automobilių sporto klubo komandą atstovaus trys lenktynininkai – tai nemažai patirties turintys Mindaugas Baranauskas ir Mindaugas Rickevičius bei lenktynių trasose dar nematytas Aleksandras Iljinas. Sportininkai sakė, jog Mini žiedinės lenktynės jiems yra prioritetinės ir mielai sutiko papasakoti apie jau nuveiktus darbus bei artimiausius planus.

Mindaugą Baranauską galėjome stebėti pernai lenktyniaujantį su BMW E30. „Šia technika startuosiu ir šiemet. Pirmo etapo metu bus sumontuotas bandomasis keturių cilindrų variklis. Nuspręsta išbandyti lengvesnį automobilį su geresniu svorio balansu. Žiemos metu nesnaudžiau: atlikti keli nestandartiniai pakabos pakeitimai, sumontuoti didesnio diametro stabdžių diskai bei suportai, reguliuojamas ratų išvirtimas, pakeistas reduktoriaus perdavimas į tinkamesnį „Nemuno žiedui“, perrinkta blokiruotė ir tai tik pirmas tobulinimo etapas“ – teigė Mindaugas, patyliukais užsimindamas apie galimybę ateityje padidinti aklio galių skaičių.

BMW E30, tik su galingesniu M3 varikliu, išvystančiu apie 300 AG, pilotuos Mindaugas Rickevičius, kuris neslepia, jog pasiruošimui įdėjo beprotiškai daug laiko ir automobilis įgavo tikrai nemažai patobulinimų. „Dabar jame neliko praktiškai jokių standartinių detalių. Pernai įdėjus M3 motorą labai greit supratom, jog visi agregatai turi būti pritaikyti prie naujos „širdutės“. Svarbiausi pakeitimai: XYZ reguliuojama pakaba, ratų išvirtimas tiek priekyje, tiek gale, keturių cilindriukų stabdžių suportai priekyje su 312 mm stabdžių diskais ir 295 mm gale. Keraminė sankaba ir masė kitų smulkmenų, kurios tikimės nepaves varžybų metu“ – pasakojo sportininkas.

Bene pati paslaptingiausia komandos persona – Aleksandras Iljinas, kuris startuos „Honda Civic“ automobiliu, po kurio variklio dangčiu sumontuotas 1,8 l variklis, išvystantis apie 195 AG.

„Aleksandras automobilį ruošė ilgai ir galima sakyti, kad jis yra paruoštas tinkamai. Tačiau kaip seksis lenktynėse – parodys tik laikas“ – apie komandos draugą pasakojo Mindaugas.

Aleksandras sunkiai beprisimena visas į automobilį sudėtas dalis: „stabdžių sistema „Brembo“, stabdžių diskai kartu su „Ferodo Premier“ trinkelėmis, pilnai perrinkta pakaba, priekinės ir galinės išvirtimo šakės ir traukės, didieji poliuretaniniai sailentblokai. Anglies pluošto variklio dangtis, „Sabelt Taurus“ sedynė kartu su OMP tvirtinimais, „Sabelt“ 6 taškų saugos diržas, OMP vairas, „GM Performance“ pakaba“. Jaunasis lenktynininkas neslėpė, jog tai tik pradinis šio automobilio vaizdas, kuris gerokai keisis sezono metu.

Vilniaus ASK komandos tikslai sezono pradžioje nėra patys aukščiausi, starte svarbiausia ne perdegti, susipažinti su varžovų technika, prisiminti automobilio valdymo subtilybes ir parvežti į komandos kraitį taškų, nes prieš pirmąsias šio sezono lenktynes treniruočių grafoje „puikuojasi“ nuliai. Sesono tikslas – kovoti dėl vietos penketuke.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nuotraukos ia Lietuvos automobilių Mini žiedinių lenktynių pirmenybių III etapo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nuotraukos iš Lietuvos automobilių Mini žiedinių lenktynių pirmenybių III etapo

Supergreitis

Nors komandos tokiu pavadinimu dar nematėme Mini žiedinių lenktynių trasose, bet automobilių sporto gerbėjai dar pamena laikus, kai jos sudėtyje startavo tikrai garsūs ir greiti lenktynininkai: Audrius Makarskas, Sergejus Mironenko, Vidas Čebatavičius ir kiti.

„Supergreitis“ šiame sezone startuos tokia sudėtimi: Audrius Makarskas dviejose klasėse su dyzeliniais BMW120d ir BMW 320cd, Mantas Butanavičius su dyzeliniu BMW 320d, Andrius Linauskis su BMW325 ir Mindaugas Šurna, dedantis daug pastangų lėkti su BMW, bet kol kas vairuojantis „VW Golf“.

„Nors technika praėjusį sezoną visiškai negedo, šiemet reikia ją perrinkti, paruošti pagal šių metų techninius reikalavimus, palengvinti, šiek tiek padidinti galingumą. Kita technika ruošiama naujai – nupirkti standartiniai automobiliai, kurie perdarinėjami į konkurencingus, sportinius bolidus“ – sakė sportininkai.

„Žiemą visi kalba, kad reiks laimėti. Po to sakoma – užtenka ir finišuoti, o prieš pat prasidedant sezonui – jau užtenka bent startuoti. Juokauju, žinoma. Apie sezono ambicijas bus galima spręsti ne anksčiau, kaip po pirmojo etapo“ – pasiteiravus apie komandai keliamus tikslus sakė praėjusio sezono „RWD“ klasės nugalėtojas Audrius Makarskas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nuotraukos ia Lietuvos automobilių Mini žiedinių lenktynių pirmenybių III etapo
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Nuotraukos iš Lietuvos automobilių Mini žiedinių lenktynių pirmenybių III etapo

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius