Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Antanas Juknevičius: Įrodėme, kad ir su standartiniu automobiliu galima įveikti Dakarą!

Antanas Juknevičius
Tomo Tumalovičiaus nuotr. / Antanas Juknevičius
Šaltinis: 15min
0
A A

„Žalvaris – Dakar“ komanda – Antanas Juknevičius ir Vytautas Obolevičius automobiliu „Toyota FJ Cruiser“ įveikė šių metų Dakarą ir finišavo 56-oje vietoje. Vyrai džiaugiasi pasiektu rezultatu ir drąsiai teigia: „Įrodėme, kad ir su standartiniu automobiliu galima įveikti Dakarą!“

„FJ Cruiser“ yra amerikietiška „Land Cuiser 120“ (Prado) versija. Tiesa, Dakaras pareikalavo dar papildomai maždaug ½ tokio automobilio – buvo panaudota daugybė atsarginių dalių, o joms pasibaigus, kaip „donoras“, buvo „pričiuptas“ žurnalistų automobilis, bet tikslą pasiekti pavyko. 

„Mano supratimu, šiais metais mes Dakare sudalyvavom tokia dvasia, kokia ji buvo šių varžybų rengimo istorijos pradžioje. Tuomet nebuvo stiprių gamyklinių komandų, su dešimtimis milijonų eurų, internetinės reklamos, didžiulių honorarų ar dirbtinių žvaigždžių. Tačiau buvo didžiulis entuziazmas, inžinerinių sprendimų ieškojimas, džiaugsmas būti tarp bendraminčių, pagarba lemčiai ir daug vyriškumo reikalaujanti kova“, – sakė „Paskutiniu Dakaro kariu“ pakrikštytas Antanas Juknevičius.

Tie, kurie neįvertino lenktynių komercializacijos, skaudžiai nukentėjo.

„Ilgainiui vertybės kito, – pasakojo jau prieš dešimt metų Dakare dalyvavęs lenktynininkas, – tie, kurie neįvertino lenktynių komercializacijos, skaudžiai nukentėjo. Atsitiktiniai dalyviai, romantikai Dakarui tapo nereikalingi. Nepamiršiu, kaip dar Afrikoje 2003 m. Dakare verkė vienas ispanas, kai sėdo į „lavonvežį“ (Afrikos Dakaro organizatorių sunkvežimis, surenkantis sugedusių dalyvių ekipažus, kartu paimantis tik motociklus, bet visureigius paliekantis dykumoje). Ispanas pasakojo, kaip daugelį metų „nugnybdamas“ nuo šeimos taupė lėšas savo svajonei – sportinio automobilio ruošimui, o dabar turi jį palikti užklimpusį smėlyje, tikriausiai, beduinų radyboms. Džiaugiuosi, kad tuomet mes su Aurelijumi Petraičiu pasirašėme, jog atsisakome lipti į „lavonvežį“ ir savo rizika likome dykumoje. Jei tuomet būčiau įlipęs į organizatorių sunkvežimį ir palikęs automobilį, tikriausiai į Dakarą nebūčiau grįžęs niekada, kaip tas ispanas“, – pasakojo Antanas. 

Tomo Tumalovičiaus nuotr./Antano Juknevičiaus ir Vytauto Obolevičiaus ekipažas
Tomo Tumalovičiaus nuotr./Antano Juknevičiaus ir Vytauto Obolevičiaus ekipažas

A.Juknevičius pasigendantis individualybių Dakare: „Smagiai pabendraudavome su vienu prancūzu, – apie lenktynes Afrikoje pasakojo Antanas, – atsitiktinai atsidūriau jo automobilyje ir labai nustebau, nes jis buvo „prifarširuotas“ puikiausios garso aparatūros. Pasiteiravau, kam to reikia, o prancūzas man sako: „Žinai, kai tiek daug laiko važiuoji vienas, muzika labai padeda“. Tuomet suvokiau, kad jis važiuoja vienas, be šturmano. Atsižvelgiant į tai, kad Afrikoje būdavo labai sudėtinga ir paini navigacija, galite įsivaizduoti, kokią psichologinę tvirtybę turėjo tas žmogus. Ant automobilio panelės jis buvo prisitvirtinęs dviem „roletais“ persukamą kelio knygos variantą, tokį, kokį tuomet naudodavo motociklininkai. Gaila, bet dabar tokių asmenybių Dakare neliko. Dabar dauguma didžiuojasi pabrėždami savo biudžetą“, – kalbėjo A.Juknevičius.

Biudžetas labai svarbu, bet kartais vien lėšų nepakanka.

„Ne viską lemia biudžetas, – sakė Antanas, – jis labai svarbus, bet kartais vien lėšų neužtenka“. 2013 metų „Šilko kelio“ lenktynėse sulūžo vieno kazachų ekipažo automobilis, smėlėtų stepių viduryje. Jų biudžetas buvo „milijoninis“, bet juos aptarnaujanti belgų mechanikų „Overdrive“ komanda pasakė, kad niekuo nebegali padėti ir ketina evakuoti automobilį kitą dieną. Tuomet jie paskambino Antanui. A.Juknevičius sugebėjo suorganizuoti reikiamas dalis, pusiaukelėje paėmė jas su mechaniku Dariumi Biesevičiumi („Biesu“), apie keletą šimtų kilometrų bekele nuvežė krovinį iki sugedusio ekipažo ir jį suremontavo. Tai leido kazachams pabaigti lenktynes absoliučios įskaitos dešimtuke. 

Kai legendinis Lietuvos lenktynininkas, žiedo bei ralio Lietuvos čempionas Paulius Jankavičius („Kaulas“) išgirdo šį nutikimą, jis taikliai pakomentavo Antano poelgį: „Tuo mes vis dar skiriamės nuo vakariečių, galime padaryti neįmanomą ne dėl pinigų, o tam, kad vakare būtų apie ką pašnekėti“.  

Antano Juknevičiaus nuotr./Antanas Juknevičius ir Vytauto Obolevičiaus automobilis pakibęs ant skardžio
Antano Juknevičiaus nuotr./Antanas Juknevičius ir Vytauto Obolevičiaus automobilis pakibęs ant skardžio

„Tai, kad aš dažnai kalbu linksmai, nereiškia, jog esu atsitiktinis nuotykių ieškotojas Dakare. Mes siekėme aiškių sportinių tikslų ir juos pasiekėme – su minimaliu biudžetu ir standartiniu automobiliu užėmėme 56 vietą. Nesvarbu, kokio dydžio biudžetas būtų, Dakare visuomet reikia padaryti truputį daugiau, negu gali. Mes ir pademonstravome, jog tą „truputį daugiau“ turime, todėl dabar beliko jį pridėti prie didesnio biudžeto“, – kaip visada rimtus dalykus linksmai „išvartė“ Antanas. 

„Naudodamasis proga norėčiau dar kartą padėkoti rėmėjams, kurių logotipus matėte ant mūsų automobilio bei amunicijos ištisas dvi savaites. Jūs juos jau puikiai pažįstate! Taip pat nuoširdžiai dėkoju kiekvienam komandos nariui, kurių vardai lieka už varžybų rezultatų suvestinių. Ačiū jums, vyrai, kad padarėte viską, jog mes su Vytautu būtume lenktynių finiše“, – savo kuopai dėkojo „Paskutinis Dakaro karys“ A.Juknevičius. 

A.Juknevičius ir visa „Žalvaris – Dakar“ komanda į Vilnių grįžta antradienį, sausio 21 d., 23:40 val., lėktuvo skrydžiu iš Frankfurto.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas