Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuviai po techninės komisijos juokauja įveikę pusę Dakaro

Dakaro ralis dažnai vadinamas pragaru, bet nereikia net išvažiuoti į Atakamos smėlynus, kad pajaustum pykti, nuovargį ir kraujo skonį burnoje. Valandos praleistos stovint eilėse po karšta Pietų Amerikos saule, grūstys administracinėje komisijoje, nuolatinis laukimas arba klaidžiojimas biurokratijos labirintuose – sveiki atvykę į administracinę ir techninę Dakaro ralio komisiją.
Administracinė ir techninė komisijos Dakare
Administracinė ir techninė komisijos Dakare / Gedmanto Kropio nuotr.

„Techninė komisija – pusė Dakaro“, – kalbėjo „General Financing –  Autopaslauga by Pitlane“ komandos vyriausiasis inžinierius Darius Biesevičius. 

Ir tai tikrai ne dėl to, kad Benedikto Vanago „Toyota Hilux“, kurią D. Biesevičius prižiūri, būtų nepatikima ar neatitiktų organizatorių keliamų reikalavimų. Tiesiog ilgi ir nuodugnūs patikrinimai gali užsitęsti ir pusę nakties.

Jų metu tikrinama automobilio techninė būklė, saugumo sistemos, komponentų homologacija, lenktynininkų kostiumai. Organizatoriai turi įsitikinti, ar automobilis atitinka savo klasės reikalavimus ir dalyviai nebando sukčiauti darydami neleistinus techninius sprendimus.

„Tokia patikra vargina, tačiau tai yra sąžiningo žaidimo kaina“, – sakė B. Vanagas.

Gedmanto Kropio nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare
Gedmanto Kropio nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare

Organizatoriai per tris dienas turi patikrinti 414 varžybose dalyvaujančių transporto priemonių: 164 motociklus, 138 automobilius, 64 lenktyninius sunkvežimius ir 46 keturračius. Taip pat supaprastintos patikros laukia ir daugiau nei antra tiek pagalbinių transporto priemonių. 

Ketvirtadienį jie užbaigė patikrinę 160 lenktyninių automobilių, motociklų ir sunkvežimių.

Galbūt ne vienam lenktynininkui yra kilę minčių pasukčiauti vienoje vietoje. Lenktyniniai automobiliai gali nesunkiai tapti labai galingais, bet jiems tyčia uždedami pančiai.

Techninės komisijos metu inžinieriai visada atkreips dėmesį į oro paėmimo ribotuvą, garaže vadinamu „restriktoriumi“. Lietuviai prieš varžybas jį pakeitę, tačiau viskas buvo legalu.

„Organizatoriai sušvelnino reikalavimus oro paėmimo ribotuvams ir leido jų skyles padidinti vienu milimetru iki 37 mm. Dėl to automobilio variklis gaus daugiau oro ir taps galingesnis, bet vis tiek šioje vietoje dyzeliniai automobiliai turi didelį pranašumą“, – sakė B. Vanagas.

Gedmanto Kropio nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare
Gedmanto Kropio nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare

D. Biesevičius skaičiavo, kad be ribotuvo, su standartiniais įsiurbiamo oro kiekiais, šio „Toyota Hilux“ galia išaugtų bent iki 900 arklio galių.

Automobilių sporte privaloma aukščiausio lygio darbo kultūra ir dėmesingumas. Nors atrodo, kad automobilis gavo tik minimalius pakeitimus, tačiau jie gali turėti didžiulę įtaką rezultatui.

„Inžinieriai atliko kompiuterinę diagnostiką. Teko pakeisti kelis nustatymus, atnaujinti programinę įrangą“, – pasakojo B. Vanagas.

Techninei komisijai einant į pabaigą, vyriausiojo inžinieriaus veidas nušvito.

„Žiūrėk, tuoj klijuos paskutinį lipduką. Čia tas pats kas šampano butelį būtume atkimšę“, –  juokėsi D. Biesevičius. 

Elijaus Kniežausko nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare
Elijaus Kniežausko nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare

Ruošėsi metus

Iki kol „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos inžinieriai pradėjo daryti techninius formalumus, mažą kryžiaus kelią nueiti turėjo ir B. Vanagas su Andrejumi Rudnickiu. Jie gerą valandą rinko įvairias atžymas dokumentuose, klausė instruktažų administracinėje komisijoje.

„Mums reikia susirinkti keturiasdešimt skirtingų atžymų iš organizatorių. Prieš trejus metus, kai čia atvykome pirmą kartą, ši komisija atrodė tikra pekla –  minios žmonių, eilės atrodė begalinės, bet lietuviškos savybės lengvina mums gyvenimą. Neapsunkini savęs stovėdamas prie visų keturiasdešimties langelių iš eilės, o šokinėji tarp tų, kuriuose eilės nėra. Greitai reaguoji ir vertini situaciją – Vyčio genas“, – šypsojosi B. Vanagas. 

Gedmanto Kropio nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare
Gedmanto Kropio nuotr./Administracinė ir techninė komisijos Dakare

Paprastai lenktynininkai šioje komisijoje užtrunka dvi valandas. Lietuviai susisuko dvigubai greičiau. Negavęs visų reikalingų patvirtinimų administracinėje komisijose, negalėsi startuoti Dakare, tačiau į tai B. Vanagas žiūrėjo kaip į formalumą, o ne realią grėsmę.

„Jei tiki ir gerbi savo darbą, tai atvažiuosi pasiruošęs. Mes ruošėmės tam visus metus“, – sakė B. Vanagas.

Po patikros „Toyota Hilux“ išriedėjo į uždarą parką, kur stovės iki pat varžybų pradžios. Per tą laiką prie bolido iki tol negalės prieiti ne tik pašalaičiai ar mechanikai, bet ir patys lenktynininkai. 

Iš kitos pusės, darbai automobiliui atlikti ir mechanikai bei lenktynininkai galės skirti šiek tiek daugiau laiko poilsiui, tad „General financing-Autopaslauga by Pitlane komanda“ vyks į susitikimą su Argentinos lietuviais. 

VIDEO: Techninė ir administracinė komisijos Dakare

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius