Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nelaime pasibaigęs Dakaro prologas sujaukė ir kai kurių Lietuvos komandų planus

2016-ųjų Dakaro dykumų maratonas Argentinoje prasidėjo ne taip, kaip planavo organizatoriai ir dalyviai. 360-uoju numeriu pažymėtas Kinijos atstovų „Mini“ rėžėsi į žiūrovų minią. Neoficialiais duomenimis, sužeisti 8 žmonės. Du iš jų gana sunkiai. Tiesa, Dakaro organizatoriai kol kas praneša apie 4 sužeistus žmones, nors Arecifės mieste, šalia greičio ruožo dirbę pareigūnai minėjo du kartus didesnį skaičių.

11-os kilometrų prologas turėjo tapti greičio ruožu, kuriame dalyviai varžysis tarsi kvalifikacijoje. Pagal tai organizatoriai ketino išdėlioti pirmojo greičio ruožo starto pozicijas.

Tačiau įvykusi avarija įnešė sumaišties. Kai kurie ekipažai sėkmingai finišavo, tačiau kiti buvo sustabdyti greičio ruože, o kiek žemiau rikiuotėje esančios ekipos teisės startuoti negavo apskritai.

VIDEO: Benediktas Vanagas apie prologą

Vienintelis iš Lietuvos ekipų prologą įveikė Benediktas Vanagas, tačiau jis savo pasirodymu nebuvo itin patenkintas. Nepaisant to pilotas sako, kad viskas dar priešakyje ir tikrasis Dakaras prasidės nuo antrojo greičio ruožo.

Tikslas buvo pasigerinti rytojaus starto poziciją, bet trasa buvo pakankamai siaura ir dulkina

„Pamatėme vienuolika kilometrų su labai daug žiūrovų, su daug dulkių. Mums šis greičio ruožas nesusiklostė taip, kaip norėjome, tačiau tai esmės nekeičia. Dabar tikslas pasiruošti rytojui. Tai bus ilga, normali Dakaro diena.

Radome keletą smulkmenų su automobiliu. Džiaugiamės, kad tai atsitiko dabar, prologe. Šiaip tikslas buvo pasigerinti rytojaus starto poziciją, bet trasa buvo pakankamai siaura ir dulkina. Jau per pirmuosius tris kilometrus pasivijome varžovą ir paskui jį aplenkėme, bet praradome gana daug laiko. Džiugu, kad bent jau nepasibloginome pozicijų“, – sakė Benediktas Vanagas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Lietuviai Rosarijo bivake
Tomo Markelevičiaus nuotr./Lietuviai Rosarijo bivake

Antanas Juknevičius su Mindaugu Slapšiu buvo tie sportininkai, kurie privalėjo greičio ruože stoti, mat prieš juos važiavęs „Mini“ patyrė avariją. Ekipažas buvo sustabdytas trasoje ir tai neleido jiems užfiksuoti geresnio rezultato.

Manau, kad galėjome būti maždaug 40-oje vietoje.

„Varžybos buvo sustabdytos kaip tik mums bevažiuojant. Teisėjai išėjo į kelią su raudonomis vėliavomis. Tai mums darė įtakos dienos rezultatui, tačiau tokie greičio ruožai Dakare nieko nekeičia.

Gaila, nes rytoj galėjome turėti geresnę poziciją. Dabar mes pakilome tik devyniomis. Buvo 66-i, dabar esame 57-i. Tokioje pozicijoje rytoj startuosime. Tačiau ši vieta yra žema palyginus su tuo, kaip mes važiavome. Manau, kad galėjome būti maždaug 40-oje vietoje.

Jokios tragedijos, rytoj dirbsime toliau. Nesu nusiminęs. Man tik gaila, kad yra neteisybės. Galbūt tai yra fortūna. Jie pradžioje mus skriaudžia, gal vėliau seksis. Buvau pas teisėjus. Vieni sakė, kad įvertins tai, kiek mes stovėjome. Bet tai nieko nekeičia. Aš jau neturiu geros starto pozicijos. Tikslas buvo patekti į keturiasdešimtuką“, – sakė A.Juknevičius.

Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./Dakaro ralio dalyvių podiumas
Tomo Markelevičiaus/15min.lt nuotr./Dakaro ralio dalyvių podiumas

Mažiausiai pasisekė Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, kurie iki greičio ruožo Arecifėje ir vėliau iki bivako Rosarijo mieste važiavo bendro naudojimo keliais taip ir nesulaukę galimybės startuoti prologe. Tačiau ekipažo šturmanas Saulius Jurgelėnas to nesureikšmina ir tvirtina, kad tokie dalykai yra sunkiausių pasaulyje varžybų sudėtinė dalis.

Bus akmeningų greičio ruožų, duobių, prasto kelio, kai kur greitų sekcijų.

„Žinoma, norėjosi pravažiuoti. Buvo nusiteikę tam, lyg ir jaudulys buvo sutramdytas, viskas apgalvota, pasiruošta. Nėra smagu, bet tas nutinka autosporte. Rytojaus kelio knygos dar visos nespėjau išanalizuoti, bet mažiau, kad bus ilgas greičio ruožas, kieta danga. Bus akmeningų greičio ruožų, duobių, prasto kelio, kai kur greitų sekcijų. Diena bus įvairi, tarp kalvų“, – kalbėjo „Agrorodeo“ komandos šturmanas S.Jurgelėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Lietuviai Rosarijo bivake
Tomo Markelevičiaus nuotr./Lietuviai Rosarijo bivake

Nors į bivaką „Seat Leon Dakar“ atvyko sveikut sveikutėlis, tačiau mechanikai be darbo nesėdėjo. Jie atidžiai patikrino automobilio mazgus, atliko smulkias korekcijas pagal ekipažo narių prašymus.

„Nebūna taip, kad prie sportinių mašinų nebūtų darbo. Visada jo yra ir jis niekada nesibaigia. Išėmėme dureles, nes Vaidas prašė padaryti vietą vandeniui, nori įsidėti jo daugiau. Darome daugiau vietos.

Yra visokių smulkmenų, bet nieko rimto. Mašina koviniu režimu dar nevažiavo. Problemos pervažiavimuose neišlenda. Problemų gali būti rytoj“, – kalbėjo komandos mechanikos ir automobilio kūrėjas Darius Biesevičius.

Sekmadienio greičio ruožas sportininkus nuves iš Rosarijo į Villa Carlos Pazo miestą.

Motociklininkams ir keturračių vairuotojams teks įveikti 632 kilometrus. Iš jų 227 km drieksis greičio ruožais.

Automobilių ir vilkikų ekipažai varžysis 258 km greičio ruože ir iš viso įveiks 662 km. distanciją.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius