Dabar populiaru
Publikuota: 2016 balandžio 18d. 20:56

6 dažniausi KET pažeidimai: kodėl vyrus taip traukia „į kairę“?

Saugaus eismo akcija Nižnij Novgorode: gražuolės ragino neviršyti greičio
21 Region nuotr. / Saugaus eismo akcija Nižnij Novgorode: gražuolės ragino neviršyti greičio

Be jokios abejonės – nė su žiburiu nerasite vairuotojo, kuris niekuomet nebūtų pažeidęs Kelių eismo taisyklių (KET). Dažniausi pažeidimai – greičio viršijimas, kalbėjimas telefonu vairuojant, saugos diržų ignoravimas. Bent jau šiuos pažeidimus pareigūnai stengiasi užfiksuoti, pasitelkę modernią optiką – žiūronus, greičio matuoklius, kameras.

Žinoma, skaičiuojant objektyviai (bent jau miestuose), ko gero, didžiausias pažeidimų skaičius būtų netvarkingas automobilių statymas. Arba trukdant kitiems eismo dalyviams, arba ant žaliosios vejos. Tačiau tokie pažeidėjai nelabai medžiojami – laukiančių nuobaudų pilni daugiabučių kiemai, tačiau jiems suregistruoti nepakanka policijos pajėgų.

Dažniausi Kelių eismo taisyklių pažeidimai

1. Leistino greičio viršijimas (apklausų duomenimis – būdingas 40-70 proc.). Tai – visų reitingų lyderis (oficialių ir neoficialių). Greitį vairuotojai viršija esant mažiausiai galimybei. Nors truputėlį, nors 10 km/val. Ir greitkeliuose, ir aplinkkeliuose, ir remontuojamo kelio zonose, ir netgi kiemuose.

2. Sustojimo-stovėjimo vieta. Tikrai nemažai vairuotojų „tik trumpam“ sustoja bet kur. Net prie prekybos centro geltonos linijos. Nes nubėgs „tik iki bankomato“. Arba, jei pastatys normaliai, kaip visi, vis tiek „koks nors niekšas duris apibraižys“.

Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Neleistinoje vietoje pastatyti automobiliai
Vidmanto Balkūno / 15min nuotr./Neleistinoje vietoje pastatyti automobiliai

Daugiabučių kiemuose automobiliai statomi ant šaligatvių, žolynų, net ant įėjimų.

Automobilių parkavimo ypatumai Trakuose
Automobilių parkavimo ypatumai Trakuose

3. Važiavimas „kaire“ juosta. Nors KET reikalauja važiuoti dešine juosta, nors ji laisva, „antraeilininkų“ niekad netrūksta.

Tačiau, esant tuščioms abiems juostoms vis tiek traukia į kairę. Kodėl? Kartais dėl to, kad pirmoje juostoje išsiduobusios provėžos. O kartais tiesiog dėl to, kad taip patogiau: šliauži ir nematai iš paskos besirikiuojančios kolonos.

4. Sukeliamas pavojus kitiems eismo dalyviams. Formos yra įvairios: kelio nedavimas kai to reikalauja KET, arba net išstūmimas iš juostos.

Pavojumi galima vadinti bet kurį manevrą, kuris verčia kitą vairuotoją keisti važiavimo greitį arba kryptį.

Pavojumi galima vadinti bet kurį manevrą, kuris verčia kitą vairuotoją keisti važiavimo greitį arba kryptį.

Geriausia, kai vairuotojai vadovaujasi ne tik KET principais (pvz., „kliūties iš dešinės“), bet ir mandagumo taisyklėmis ar sveiko proto logika.

Geriausias pavyzdys – Vokietija. Kokia transporto priemone bevažiuotum, jei rodai posūkį, tarkim, norėdamas iš greitėjimo juostos įsukti į „autobano“ upę, tave 99 proc. atvejų įleis net ir sportinis „Audi R8“, nebekalbant apie „Mercedes“ ar „Porsche“. Nes sveiko proto vairuotojai su kitais elgiasi taip, kaip nori, kad su jais pačiais būtų elgiamasi.


5. Mobiliųjų telefonų naudojimas. Kaip pastebi saugaus eismo specialistai, telefonais jau ne tik kalbama ar rašomos SMS.

Socialiniai tinklai ir žinučių programėlės – nauja vairuotojų nelaimė, blaškanti dėmesį.

6. Meteorologinės sąlygos. Ar apie jas kada nors pagalvojate? Jei šiek tiek lynoja ar tvyro rūkas (nebekalbant apie pūgą), kokių priemonių imatės.

Jei kelio ženklai leidžia važiuoti 90 km/val., renkatės saugų 80 km/val. greitį, nes atsižvelgiate į realias meteorologines sąlygas? O gal vis tiek spaudžiate 90+19 km/val., nes už tokį viršijimą daug nenubaus?

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie Gazas