Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Aistros dėl A1 kategorijos: ar galima B kategoriją turintiems vairuotojams leisti vairuoti lengvuosius motociklus?

Praėjusią savaitę Seime atsinaujino diskusijos dėl Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisos. Pasak jos iniciatorių, daugelyje Europos šalių turintiems B kategoriją vairuotojams leidžiama vairuoti ir lengvuosius motociklus, kurių variklio darbinis tūris neviršija 125 cm3. Kitaip tariant, mopedus, motorolerius.
Mopedas
Mopedas / 123RF.com nuotr.

Tačiau po svarstymų pirminis pasiūlymas leisti vairuoti motociklą nuo 24 metų amžiaus ir turint 2 metų stažą (kai nebūtina baigti papildomų teorijos ir praktikos kursų), vėliau pavirto kitokia formuluote.

Seimo teisės ir teisėtvarkos komitetas pasiūlė kompromisinę versiją. Siūloma leidimą vairuoti lengvuosius motociklus suteikti ne jaunesniems nei 25-erių metų, turintiems 5 metų vairavimo stažą ir baigusiems papildomos teorijos ir praktinio vairavimo mokymus.

Aistros nerimsta ir šią savaitę, nes „laisvesnio“ projekto varianto (be papildomų mokymų) šalininkas Seimo narys Mykolas Majauskas žadėjo teikti pataisas, kad būtų grįžta prie liberalesnės – pirmapradės – idėjos, kai mokymų nereikia.

Jam pritaria ir Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius. Jis atkreipia dėmesį, kad bene 90 procentų Europos šalių su B kategorija leidžiama vairuoti motorolerius su 125 cm3 varikliu. Tai kuo lietuviai blogesni ar kvailesni?

Tačiau įmonės „Regitra“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas laikosi kitokios nuomonės. Savo įrašą FB specialistas pavadino „Saugumas pirmiausia“:

„Leisti ar neleisti turintiems B kategoriją vairuoti A1 kategorijos motociklus? Mes teigiame, kad tai bloga idėja, nes saugumas pirmiausia! Tyrimais įrodyta, kad vairuojant dviratę transporto priemonę tikimybė būti sužeistam ar žūti yra DEŠIMTIMIS KARTŲ DIDESNĖ.

Mes pritartume, kad nebūtų praktikos egzamino, bet būtų privalomos praktinės pamokos vairavimo mokyklose.

2019 m. patvirtinta Valstybinė saugaus eismo gerinimo programa – Vizija-nulis, kurioje yra įsipareigojimas iki 2030 m. sumažinti žuvusių ir sunkiai sužeistų skaičių 50 proc., todėl manome, kad toks sprendimas nepadės siekti tikslo“.

Žurnalo „Auto Bild“ vyr. redaktorius Vitoldas Milius, turintis abi vairuotojo kategorijas, laikosi nuomonės, kad vieno teisingo varianto nėra. Tačiau pripažįsta, kad iš automobilio persėdęs ant motorolerio jaučiasi gana ekstremaliai.

„Svarbu, kad tie papildomi mokymai nepavirstų pažymų pardavinėjimu, kad papildomi mokymai būtų realūs.

Taigi, jei iki šiol visai nebūčiau važiavęs motoroleriu, neturėčiau patirties, mielai eičiau mokytis papildomai. Bet jei gerai jausčiausi, manyčiau, kad mokymai man nebūtini.“

Pasak V.Miliaus, kokį galutinį sprendimą priims Seimas, gal ir nėra gyvybės ir mirties klausimas, nes Lietuva – ne Italija, čia lengvųjų motociklų nėra daug.

Patyręs vairuotojas atkreipia dėmesį į kitą aspektą. Jis yra bandęs skirtingo galingumo motorolerius. Ir, V.Miliaus nuomone, nebūtinai turintis mažesnį variklį yra saugesnis:

„Patyriau, kad 125 cm3 variklį turinti transporto priemonė saugesnė, nei 50 cm3, nes ji gali važiuoti panašiu greičiu, kokiu juda visas miesto srautas. Taigi netampa kliūtimi. Daug mano pažįstamų norėtų turėti motorolerį, tik nė vienas nenorėtų rinktis 50 cm3 tik dėl saugumo“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius