Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Antrasis automobilių detalių gyvenimas – kiek galima sutaupyti?

Lexus automatinė pavarų dėžė
Gamintojo nuotr. / Lexus automatinė pavarų dėžė
Šaltinis: Cargonews.lt
0
A A

Sudėtingesni automobilio agregatai paprastai būna surinkti iš gausybės smulkių detalių, kurių gyvavimo amžius dažnai skiriasi. Priklausomai nuo vairuotojo elgsenos bei darbinės aplinkos, tam tikros smulkmenos „pavargsta“ greičiau nei visas mechanizmas, todėl nori nenori tenka planuoti vizitą į serviso dirbtuves. Čia dar kartą tenka rinktis – į kokią detalę investuoti: visiškai naują ar atnaujintą?

Atnaujinimo ABC

„Adampolio“ produktų vadybininkas Giedrius Makūnas, atsakinėti į šį klausimą pradeda nuo ilgoko paaiškinimo su kuo apskritai valgomos „atnaujintos detalės“ ir kuo jos skiriasi nuo restauruotų.

Jei padanga būtų „atnaujinama“, viskas atrodytų gerokai sudėtingiau – ji būtų „išardoma“ iki atskirų sluoksnių, atidžiai patikrinamas kiekvienas kordas

„Net esantys toli nuo transporto pasaulio ir technikos greičiausiai yra girdėję apie, tarkim, restauruotas padangas. T. y. procedūrą, kurios metu ant seno karkaso prilydomas naujas gumos sluoksnis su pasirinktu protektoriaus raštu. Jei padanga būtų „atnaujinama“, viskas atrodytų gerokai sudėtingiau – ji būtų „išardoma“ iki atskirų sluoksnių, atidžiai patikrinamas kiekvienas kordas, o įsitikinus, kad jie atitinka naujai padangai keliamus reikalavimus, uždedamas tiksliai toks protektoriaus piešinys, su kokiu ta padanga „gimė“. Prieš perduodant tokią „atnaujintą“ padangą vežėjams, dar būtų patikrinama, ar ji atitinka pačius naujausius padangoms keliamus reikalavimus“, – pastebėjo G. Makūnas.

Būtent taip elgiamasi su variklio, transmisijos, rėmo, elektros sistemos ir pan. detalėmis, įtrauktomis į atnaujinimo programą: kiekvienas mechanizmas išardomas iki pirminių smulkmenų, kurios nuvalomos ir kruopščiai patikrinamos. Tada susidilusios ar sugedusios dalys keičiamos naujomis, viskas surenkama ir ant specialaus stendo (ten pat, kur testuojamos nauji mechanizmai) patikrinama, ar buvo pilnai atkurtos techninės charakteristikos. Visi šie darbai atliekami tik tose pat gamybinėse bazėse, kuriose detalės išvydo dienos šviesą, todėl po atnaujinimo suteikiamos identiškos garantijos, kaip ir visiškai naujoms.

Racionalumo testas

MAN atstovai šią sistemą vadina itin išmania, leidžiančia sutaupyti pačius svarbiausius kiekvienos transporto kompanijos resursus – laiko ir pinigų. Oficialiai „MAN Genuine Parts® ecoline“ vadinamas gaminių asortimentas yra maždaug 30 proc. pigesnis nei visiškai naujos atsarginės detalės, nors po remonto automobilis išlaiko tokią pat rinkos vertę (taip nutinka, nes bendros nuosavybės išlaidos sumažinamos mažesnėmis remonto išlaidomis). Be to, atnaujintas detales galima gauti kiekviename atnaujintų detalių programoje dalyvaujančios kompanijos atstovybėje. Tai reiškia, kad sunkvežimis greičiau paruošiamas tolimesniam darbui.

Pagrindinis koziris – kaina. Detalę gauni maždaug 30 proc. pigiau nei naują, tačiau su tokiomis pat garantijomis, kokia teikiama naujam daiktui

„Tai iš tiesų visapusiškai naudinga, todėl „MAN Genuine Parts® ecoline“ atnaujintų dalių programos paklausa nuolat auga. Sunkvežimiai greičiau „pastatomi ant ratų“, remontas atsieina apčiuopiami pigiau, o atnaujintų detalių kokybė ir joms teikiamos garantijos tokios pat kaip ir originalių dalių. Gamintojas viską itin atidžiai tikrina ir prisiima atitinkamą atsakomybę. Beje, taip prisidedama prie aplinkos tausojimo, nes atnaujinimas saugo išteklius“, – pabrėžė „Adampolio“ produktų vadybininkas.

Verslo praktikai patenkinti

Kad atnaujintų dalių programa realiai funkcionuoja būtent taip, kaip kad teigia MAN „ambasadoriai“ Lietuvoje, patvirtino ir bendrovės „Baltic Transline Transport“ vyriausiais mechanikas Valdas Daunoravičius.

„Mūsų kompanijos transporto parke 360 vilkikų, iš kurių beveik 300 yra MAN. Dirbame intensyviai įvairiomis kryptimis ir taip pat intensyviai naudojamės atnaujintų detalių programos pasiūlymais. Pagrindinis koziris – kaina. Detalę gauni maždaug 30 proc. pigiau nei naują, tačiau su tokiomis pat garantijomis, kokia teikiama naujam daiktui. Yra tekę susidurti su atvejais, kai neturėdami atnaujintos detalės, MAN atstovybės meistrai sutvarkė mūsų mašinas naujomis dalimis, paimdami „programinę“ kainą. Jie iš tiesų labai stengiasi tesėti duotus pažadus ir dirba pagirtinai lanksčiai“, – verslo partnerius gyrė V. Daunoravičius.

Klausiamas ar renkantis atnaujintas detales esama kokios nors rizikos, „Baltic Transline Transport“ vyriausiais mechanikas patikino, kad tam tikra tikimybė įsigyti brokuotą gaminį egzistuoja visada, nes klaidų pasitaiko net gaminant kosminius laivus.

„Broko tikimybė daugiau teorinė. Man pačiam teko būti gamykloje, kurioje atnaujinamos detalės – mačiau kaip vyksta visas procesas, kaip sudilusios dalys defektuojamos, tvarkomos ir tikrinamos. Reikia pripažinti, kad tas reginys nuteikė optimistiškai“, – pripažino V. Daunoravičius.

„Baltic Transline Transport“ atnaujintas detales naudoja remontuodami tiek senesnius, tiek garantinius automobilius. Ši taisyklė laužoma tik tais atvejais, kai sutartyje su užsakovu – krovinio savininku ar ekspedicine bendrove – yra fiksuojamas įsipareigojimas visus remonto darbus atlikti tik naujomis detalėmis.

Cargonews.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas