Susipažinkite su 15min apklausos duomenimis:
Gruodžio 10 d. Vilniaus Baltupio ir Ateities g. sankryžoje (pakeitus eismo organizavimo tvarką) kilus tikrai suirutei, akimirksniu reagavo SĮ „Susisiekimo paslaugos“ ir Lietuvos policija.
Sostinės savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“, pamačiusi, kad vairuotojai, degant žaliam signalui sustoja, o užsidegus raudonam, važiuoja, pabandė posūkių į dešinę logiką paaiškinti labai paprastai. Pabrėžiame, čia eina kalba tik apie posūkius į dešinę. Apie tai, kaip sukti į kairę, skaitykite čia arba atsiverskite Kelių eismo taisykles.
Gal dabar bus aiškiau?
„Iki sausio 1 d. prie šviesoforų neliks lentelių su žaliomis rodyklėmis. Turbūt pastebite, kad dalyje sankryžų jas keičiame papildomomis šviesoforų sekcijomis su rodyklėmis į dešinę. Tačiau čia reikia būti atidiems, nes tvarka sankryžose skiriasi“, – rašoma paaiškinime.
Į ką atkreipti dėmesį
Pirmiausia atkreipkite dėmesį, koks šviesoforas prieš akis – su įrengtais kontūrais (su juodomis rodyklėmis) ar be kontūrų (be juodų rodyklių).
Jei šviesoforuose įrengti kontūrai, tuomet leidžiama važiuoti tik rodyklių kryptimis, o sukti į dešinę nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai draudžiama.
Tokie šviesoforai nuo praėjusios savaitės jau veikia Ozo–Buivydiškių–Ąžuolyno g. sankryžoje, taip pat atsiras Laisvės pr.–Viršuliškių g. (prie PC „Mada“), Antakalnio–Šilo g., Liepkalnio–Dunojaus–Dzūkų g. sankryžose.
Jei šviesoforuose kontūrų nėra, degant žaliam pagrindinio šviesoforo signalui leidžiama važiuoti visomis kryptimis. Galima sukti ir į dešinę, net nedegant papildomai dešinio posūkio sekcijai, tačiau vairuotojams privalu praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus, kurių judėjimo kryptį kerta vairuotojas ir kuriems eismas tuo metu leidžiamas.
Tokie šviesoforai jau veikia Ateities–Baltupio g. sankryžoje, taip pat atsiras Mokslininkų–Geležinio Vilko g. sankryžoje (važiuojant nuo Bajorų).
Papildomai aiškina ir policija
Gruodžio 11 d. labai paprastą paaiškinimą, kokiomis kryptimis leidžia važiuoti atnaujintų šviesoforų signalai, išplatino ir policija. Susipažinkite su schema. Tiesa, šioje schemoje nurodytos tik leistinos važiavimo kryptys, nenurodant, kuriais atvejais reikia praleisti ir kitus eismo dalyvius.
Vis dėlto paaiškinimus paskelbusios organizacijos tikisi, kad chaoso miestų gatvėse sumažės.
Todėl pridedame ir anksčiau Susisiekimo ministerijos paskelbtas eismo schemas: