Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Atskleidė, kaip veikė automatiniai saugos diržai ir kodėl jie nepatiko vairuotojams

Jei žmonės mokėtų save saugoti, nereikėtų statyti atitvarų, neleidžiančių kirsti kelio ten, kur negalima. Jei būtų atsargūs ir mokytųsi iš svetimų klaidų, niekas nesinaudotu telefonu prie vairo. Ir baudos už saugos diržų nenaudojimą jau seniai būtų praeitis. Anksčiau ši problema buvo sprendžiama automatiniais saugos diržais, kuriuos jums tikriausiai yra tekę matyti filmuose, bet kodėl jie neprigijo?
Vaikas
Vaikas / „Scanpix“ nuotr.

„Toyota“ 1981 metais tapo pirmuoju automobilių gamintoju, padariusiu automatinius saugos diržus standartine įranga. Kaip papildoma įranga jie buvo siūlomi jau gana seniai, tačiau žmonės dažniausiai varnelės šiame langelyje nežymėjo, nes nenorėjo mokėti papildomų pinigų.

Juk automatiniai saugos diržai buvo sukurti priversti net savęs nesaugančius žmones prisisegti, o jie tikrai nebūtų mokėję pinigų už tokį priminimą. Taigi, automatiniai saugos diržai tapo standartine įranga daugybėje devintojo dešimtmečio automobilių modelių. Tačiau greitai išnyko – jie paprasčiausiai neprigijo, nes tai buvo kvailas išradimas.

Automatiniai saugos diržai turėjo slankiojantį viršutinį tašką. Jis nuvažiuodavo pirmyn, kai durelės būdavo atidarytos, ir parvažiuodavo atgal, kai žmogus jas uždarydavo. Mechanizmas visada buvo tvirtas ir patikimas – automobilių keleiviai visada buvo saugiai prisegami.

VIDEO: 1991 Toyota Camry Automatic Seatbelt Demo

Tačiau automatiniai saugos diržai turėjo esminių trūkumų. Visų pirma, jie neturėjo horizontalaus liemens diržo. Trijų taškų diržai juos visada turi ir jie iš tikrųjų yra būtini. Per petį einanti diržo dalis išlaiko viršutinę kūno dalį nuo staigaus šuolio į priekį, o horizontalus liemens diržas neleidžia žmogui nučiuožti nuo sėdynės.

Automobiliuose su automatiniais saugos diržais liemens diržas iš tikrųjų buvo, tik jį reikėjo užsisegti patiems. Taigi, norint užtikrinti saugumą, reikėjo užsisegti diržą. Tai reiškia, kad jokio patogumo automatiniai saugos diržai nesuteikė.

Išskyrus tai, kad žmonės liemens diržus tiesiog pamiršo visiškai – policijos patruliai vis tiek iš tolo jų nematydavo. Ir prasidėjo problemos: avarijų metu žmonės tiesio išslysdavo iš vertikalaus diržo glėbio ir stipriai susižalodavo. Tikriausiai reikėtų sakyti, kad patys buvo kalti, bet automatiniai saugos diržai akivaizdžiai neišsprendė prisegti nenorinčių žmonių problemos.

O ką jau kalbėti apie problemas dėl komforto. Reikėdavo palaukti sekundės dalį, kol diržas pasitraukdavo iš kelio, kad žmonės galėtų išlipti. Patekimo į automobilį anga taip pat sumažėjo, nes jos viduryje dabar buvo slankiojantis diržas. Taigi, žmonės pradėjo masiškai šalinti automatinius saugos diržus iš savo automobilių, o automobilių gamintojams teko pereiti prie naujų saugumo gerinimo idėjų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius