Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2018 sausio 17d. 18:25

Automobiliai su vairu dešinėje: ar verta tokį įsigyti?

Automobilis su vairu dešinėje
123rf.com nuotr. / Automobilis su vairu dešinėje

Nuo šių metų pradžios Lietuvoje leista registruoti dešiniavaires transporto priemones, jei tik jose bus sumontuota speciali saugumą užtikrinanti įranga. Tačiau įrangai keliami reikalavimai stebina ne tik vairuotojus, bet ir automobilių inžinierius. Jei vairuotojai ir ryšis įgyvendinti begalę painių reikalavimų, eismui dešine puse pritaikytas automobilis gali būti visiškai nesaugus keleiviams.

Lietuva priešinosi dešiniavairėms transporto priemonėms, bet savo nuostatą buvo priversta pakeisti. Prieš kelerius metus Europos Teisingumo Teismas nusprendė, kad Lietuva turi leisti registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje. Žalia šviesa registravimui uždegta nuo šių metų pradžios. Tačiau su sąlyga, kad automobilio savininkai įgyvendins begalę reikalavimų.

„Kai perskaičiau reikalavimus, pamaniau, kad jie sukurti tam, kad niekas neužsiimtų tuo darbu. Surašyti labai painiai, nežinau, koks tokios painiavos tikslas. Nemanau, kad paskaitęs žmogus imsis to darbo. Europa registruoja automobilius ir nežinau, ar kažkur reikalaujama papildomos įrangos. Gal lietuviai bus skautai?“ – svarsto Tautvilas Šlėgus, Automobilių ir jų detalių prekybos įmonės „GTV group ir ko“ atstovas.

Kad dokumentacijoje susigaudyti sunku, sutinka ir už tokių transporto priemonių ekspertizę būsiantys atsakingi ekspertai. Jie aiškina, kad iš esmės reikalaujama įdiegti papildomą netiesioginio matymo sistemą, kuri vairuotojui turėtų padėti atlikti lenkimo manevrą. Vis dėlto aiškėja, kad paprasta nebus nei automobilių savininkams, nei transporto priemonių vertintojams.

Vida Press nuotr./Eismas Didžiojoje Britanijoje
Vida Press nuotr./Eismas Didžiojoje Britanijoje

„Viduje esantys papildomai sumontuoti komponentai – kamera, monitorius, periskopiniai veidrodžiai – negali uždengti daugiau kaip 10 proc. valytuvais valomo stiklo ploto“, – sako Ramūnas Vėlavičius, bendrovės „Transporto studijos“ direktoriaus pavaduotojas.

Rebusą, kaip visa tai išdėlioti ir pritvirtinti nepažeidžiant reikalavimų, matyt, turės spręsti tą išmanantis konstruktorius.

Kiek tai išpildoma realiai, šiandien komentuoti ir daryti kažkokias prielaidas sunku.

„Kiek tai išpildoma realiai, šiandien komentuoti ir daryti kažkokias prielaidas sunku. Mums dar neteko matyti realaus pavyzdžio, kaip tie reikalavimai išpildyti“, – teigia R.Vėlavičius.

Teisės akto rengėjai tikrai neturėjo pakankamai patirties ir žinių, sako specialistas, žvelgdamas į dokumentus, ir viliasi, kad daug kas paaiškės, kai ekspertizei bus atvarytos „pirmosios kregždės“.

Automobilių ekspertai perspėja, kad netinkamai sustatyti ir pritvirtinti įrenginiai gali ne tik blaškyti vairuotojo dėmesį, bet ir sukelti papildomų problemų. Paradoksalu, bet su šia įranga siekiant didesnio saugumo, gali nutikti ir taip, kad per eismo įvykį būtent dėl jos nukentės keleiviai. Pavyzdžiui, smūgio metu visa reikalaujama įranga tiesiog „suvažiuos“ keleiviui į veidą.

Periskopiniai veidrodžiai su beskeveldriu stiklu, tam tikrus techninius parametrus atitinkanti ir tikrai ne pigi vaizdo kamera, monitorius, specialiai pritaikyti žibintai. Kyla klausimas, ar aibė reikalavimų išvis įgyvendinami?

Pigesni nei automobiliai su vairu kairėje pusėje

Kol kas didesnio sujudimo dešiniavairių transporto priemonių rinkoje nefiksuoja ir vienas iš automobilių pardavimo portalų.

„Yra tikimybė, kad tokie automobiliai gali pabrangti iki 10 proc. Tačiau jie vis tiek bus gerokai pigesni negu automobiliai su vairu kairėje pusėje“, – skaičiuoja Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo „Autoplius“ plėtros vadovas.

Jis neatmeta galimybės, kad mūsų šalyje gali pasikartoti Bulgarijos scenarijus. Ši valstybė dešiniavaires transporto priemones leido registruoti prieš kelerius metus.

„Buvo toks staigus bumas tų automobilių iš Anglijos, Airijos. Apie 100 tūkst. per metus bulgarai įsigijo, atsivežė, užregistravo. Pradėjo eksploatuoti, pamatė, kad [...] sunku su tokiais automobiliais, pradėjo pardavinėti pigiau, nei nusipirko, tokių automobilių niekas nebenorėjo“, – pasakojo M.Buzelis.

Egidijaus Babelio nuotr./Matas Buzelis
Egidijaus Babelio nuotr./Matas Buzelis

Jei dešiniavairės transporto priemonės plūstelėtų į šalį, veiklos, matyt, atsirastų ir reikalaujamos įrangos pardavėjams bei montuotojams.

Beje, naujieji įrangos reikalavimai neaktualūs dešiniavairių automobilių savininkams, jei jų transporto priemonės užregistruotos iki 1993 m. gegužės 1 d. Papildomos įrangos montuoti neteks ir istoriniams automobiliams bei specialiesiems darbams pritaikytoms transporto priemonėms. Visos kitos dešiniavairės transporto priemonės pirmiausia turės įvykdyti keliamus reikalavimus, pereiti ekspertizę, o kelyje ir toliau bus atidžiai tikrinamos pareigūnų.

Tiesa, pareigūnai atlaidūs bus specialios įrangos neturinčioms užsienyje registruotoms dešiniavairėms transporto priemonėms, bet tik 90 dienų.

Už dešiniavairės transporto priemonės eksploatavimą be reikalingos įrangos numatyta nešvelni bausmė. Įkliuvus pirmą kartą, gresia bauda nuo 100 iki 200 eurų. Už pakartotinį pažeidimą tektų pakloti nuo 200 iki 300 eurų baudos ir su vairuotojo pažymėjimu atsisveikinti nuo 1 iki 3 mėnesių. Beje, dešiniavaires transporto priemones mūsų šalyje draudžiama vairuoti pradedantiesiems vairuotojams.

Lrt.lt
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Tėtis ryžosi misijai dėl Dauno sindromą turinčios dukrytės: iš Didžiosios Britanijos dviračiu atmynė į Lietuvą

Verslas

„The Guardian“: absurdas – ne Italijos populistų programa, o euro zonos taisyklės

24sek

Į Kauną sugrįžęs P.Motiejūnas – apie Šaro ateitį: „Dėl jo vieną dieną esu ramus, kitą – jau ne“

Pasaulis kišenėje

Mažoji Lietuva: kur stovi gatvės menu išmarginta bažnyčia ir kur laukia pasieniečiai

Aktualu

Trijų automobilių avarija Trakų rajone: 1,84 promilės girtumas ir du žmonės ligoninėje

Aktualu

Skurdi reabilitacijos centro neįgaliesiems egzistencija: investavo europines lėšas ir paliko merdėti?

Vardai

Jazzu po ją pakeitusių kelionių maratono grįžo į sceną su garsiaisiais švedais KOO

Kultūra

Knygos recenzija. Juokas, socialumas ir žanro problemos G.Radvilavičiūtės „Tekstų persekiojime“

Ugnies apimti Havajai ugnikalnio išsiveržimo vietoje

Aktualu

Ar gali Europos ir JAV sąjunga pergyventi Donaldą Trumpą?

Gazas

„Augina“ automatines pavarų dėžes: „Peugeot“ 6 laipsnių meta į „šiukšliadėžę“, turi 8 laipsnių

Jordanija – kuo gundo dykumų apsuptas istorijos lobynas?

Aktualu

Dėl Sirijos „kovotojų“ Vilniaus oro uoste išsigandusią moterį nuramino pasieniečiai – tai tik jūreiviai

Aktualu

Bernardas Gailius: Europos federacija bus. Bet mes galėtume padaryti ją geresnę

24sek

Šaro ir „Žalgirio“ sutikimas Kaune – su trenerio mėgstama „Juoda orchidėja“ ir prašymu pasilikt

15min recenzija Kultūra

Nepavykęs Latvijos istorinis epas: filmas „Pagonių žiedas“

Vardai

Paviešintos oficialios princo Harry ir Meghan Markle karališkų vestuvių nuotraukos: grožis atima žadą

Verslas

Prekybos tinkluose – lietuviškos braškės su Ispanijos ir Albanijos kilmės įrašais

Atgaivinta XVIII a. Serbijos gyventojus šiurpinusi vietinio vampyro legenda

Vardai

Štai kaip atrodo karališkas vestuvių tortas, kainuojantis 57 tūkst. eurų

Naujienos

Gyvenimas

Tėtis ryžosi misijai dėl Dauno sindromą turinčios dukrytės: iš Didžiosios Britanijos dviračiu atmynė į Lietuvą

Verslas

„The Guardian“: absurdas – ne Italijos populistų programa, o euro zonos taisyklės

24sek

Į Kauną sugrįžęs P.Motiejūnas – apie Šaro ateitį: „Dėl jo vieną dieną esu ramus, kitą – jau ne“

Pasaulis kišenėje

Mažoji Lietuva: kur stovi gatvės menu išmarginta bažnyčia ir kur laukia pasieniečiai

Aktualu

Trijų automobilių avarija Trakų rajone: 1,84 promilės girtumas ir du žmonės ligoninėje

Aktualu

Skurdi reabilitacijos centro neįgaliesiems egzistencija: investavo europines lėšas ir paliko merdėti?

Vardai

Jazzu po ją pakeitusių kelionių maratono grįžo į sceną su garsiaisiais švedais KOO

Kultūra

Knygos recenzija. Juokas, socialumas ir žanro problemos G.Radvilavičiūtės „Tekstų persekiojime“

Ugnies apimti Havajai ugnikalnio išsiveržimo vietoje

Aktualu

Ar gali Europos ir JAV sąjunga pergyventi Donaldą Trumpą?

Gazas

„Augina“ automatines pavarų dėžes: „Peugeot“ 6 laipsnių meta į „šiukšliadėžę“, turi 8 laipsnių

Jordanija – kuo gundo dykumų apsuptas istorijos lobynas?

Verslas

Paskelbtos draugiškiausios valstybės kriptovaliutoms: Lietuvos nėra, bet pateko baltarusiai

Aktualu

Bernardas Gailius: Europos federacija bus. Bet mes galėtume padaryti ją geresnę

Aktualu

Dėl Sirijos „kovotojų“ Vilniaus oro uoste išsigandusią moterį nuramino pasieniečiai – tai tik jūreiviai

15min recenzija Kultūra

Nepavykęs Latvijos istorinis epas: filmas „Pagonių žiedas“

Vardai

Paviešintos oficialios princo Harry ir Meghan Markle karališkų vestuvių nuotraukos: grožis atima žadą

24sek

Šaro ir „Žalgirio“ sutikimas Kaune – su trenerio mėgstama „Juoda orchidėja“ ir prašymu pasilikt

Verslas

Prekybos tinkluose – lietuviškos braškės su Ispanijos ir Albanijos kilmės įrašais

Atgaivinta XVIII a. Serbijos gyventojus šiurpinusi vietinio vampyro legenda

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Daugiau skonio

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie Gazas