Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 22d. 08:10

Automobilių ratlankių mados: verta investuoti į originalius ar pakanka kopijų?

Volkswagen CC
Autogido nuotr. / Volkswagen CC

Ratlankiai automobiliui yra kaip batai žmogui. Jie parodo vairuotojo požiūrį į automobilį, tvarkos supratimą, taip pat gali liudyti apie žmogaus požiūrį į stilių. Automobilinį stilių. Juk ratlankiai – viena pagrindinių automobilio išvaizdos detalių.

„Ratlankiai gali iš esmės pakeisti automobilio išvaizdą, valdymo savybes, netgi degalų sąnaudas. Tai yra labai svarbi detalė, kuriai dalis vairuotojų skiria labai daug dėmesio“, – teigia transporto skelbimų portalo autogidas.lt vadovas Nerijus Paketūras.

Ne mada, o stilius

Autogido nuotr./Toyota Corolla Levin Coupe
Autogido nuotr./Toyota Corolla Levin Coupe

Ratlankiai, kitaip nei rūbai, neturi tokios tendencijos kaip mada. Tai – individualaus vairuotojo požiūrio klausimas, juk vieniems patinka naujo dizaino ratlankiai, kitiems – gaminti prieš dešimtmetį ir anksčiau, klasikiniai.
„Pastebime tik tai, kad pastaruoju metu populiarėja ardomi, kelių dalių ratlankiai. Pirmiausia dėl to, kad galima kur kas lengviau nei anksčiau įsigyti vadinamąsias palanges ir daugelis kelių dalių ardomus ratlankius gali pasigaminti be didesnių pastangų“, – apie automobilinio apavo dizaino subtilybes pasakoja JDM.lt komandos narys Marius Putrimas.

Autogido nuotr./Alpina B12
Autogido nuotr./Alpina B12

Ratlankių dydis – skersmuo ir plotis – priklauso nuo paties automobilio ir jo savininko poreikių. Pavyzdžiui, ant klasikinio „Toyota Corolla“ (AE86) didelio skersmens ratlankių neuždėsi – nedidelio hečbeko arkose puikiai telpa tik 14 ar 15 colių ratai. Naujesniam modeliui, pavyzdžiui, „Nissan 370Z“, tokio dydžio ratlankiai jau netiks, čia gražiai atrodys ratai, kurių skersmuo bent 18, o plotis – 8 coliai ar dar daugiau.

Ratlankių kainą nusako toli gražu ne dydis. Lietuvoje galima lengvai rasti 18 colių skersmens ratų komplektą, parduodamą už porą šimtų eurų, tačiau yra ir R15, kurių komplekto kaina – 800 eurų. Kodėl taip skiriasi jų kainos?

Pasak automobilių tobulinimo specialisto, esminę kainos dalį sudaro gamintojas. Daugybė ratlankių yra pigios kiniškos kopijos, kurios atrodo taip pat, tačiau atsilieka patvarumu (lengvai linksta, yra nesunkiai subraižomos) bei išliekamąja verte.

Autogido nuotr./Subaru Impreza
Autogido nuotr./Subaru Impreza

„Perkant ratlankius, yra du pasirinkimai: originalūs arba kopijos. Jos primins norimo dizaino ratlankius, tačiau bus ne itin kokybiškos. Didžiausias skirtumas – ne tik pradinė kaina, bet ir išliekamoji vertė. Originalūs ratlankiai net ir po kelerių metų kainuos nemenką sumą, kopijos nuvertės vos sumontuotos ant automobilio“, – aiškina M. Putrimas.

Jis priduria, kad pastaraisiais metais tarp Lietuvos automobilių tobulinimu užsiimančių žmonių ryškėja kita tendencija – vis dažniau girdimos negatyvios nuomonės apie originalių ratlankių kopijas.

Paieška – ne tik Lietuvoje

Išskirtinių ratlankių savo transporto priemonei ieškantys entuziastai neretai susiduria su problema: Lietuvoje pasiūla didžiulė, tačiau ribota. O labiausiai išskirtiniai egzemplioriai neretai parduodami labai tolimose šalyse – Japonijoje ar JAV, net Europoje rasi ne viską.

Galų gale ratlankiai ieškomi ne tik dėl dizaino – turi būti tinkamas jų plotis, tvirtinimo taškai, vadinamasis išnešimas (ET). Todėl įvairių šalių automobilių entuziastų forumai bei „Facebook“ grupės labai praverčia paieškose.

Autogido nuotr./Toyota Prius
Autogido nuotr./Toyota Prius

Marškinėlių ar puodelio siuntimas iš bet kurio pasaulio krašto nėra sudėtingas procesas, tačiau ratlankiai užima nemažai vietos ir sveria daug. O tai gerokai padidina jų kainą, todėl nemažai ratlankių Europoje – akivaizdžiai brangesni nei Azijoje ar Amerikoje, tačiau pridėjus siuntimo išlaidas, kainos susilygina.

„Lietuvos rinka nėra didelė, tad ir specializuotų ratlankių parduotuvių – vos viena kita. O rasti jose vienetinius, šalyje unikalius ratlankius – kartais misija neįmanoma. Todėl išskirtinių paieškai tenka pasitelkti aukcionus „Ebay“ bei entuziastų forumus“, – teigia automobilių ekspertas N. Paketūras.

Vis dėlto siuntimas – išeitis ne kiekvienam. Perkant prekę (juo labiau naudotą) mačius vien jos nuotraukas yra didelė rizika gauti ne tą produktą, kuris buvo matytas internete. Todėl kai kurie pirkėjai, anot N. Paketūro, renkasi iš netoli nuo jų gyvenamosios vietovės parduodamų ratų – taip gali ne tik pamatyti perkamo produkto nuotraukas, bet ir pačiupinėti jį bei įsitikinti kokybe.

Tokie vairuotojai įprastai renkasi Lietuvoje parduodamus ratlankius. Jų pasirinkimas didelis – pavyzdžiui, tik portale autogidas.lt vienu metu yra apie 10 tūkst. naujų ir naudotų ratlankių skelbimų. Tai yra ketvirta populiariausia kategorija po detalių (60 tūkst.), automobilių (16 tūkst.) ir padangų (14 tūkst.).

„Naujų BBS, „Rays“ ir panašių retų bei kokybiškų ratlankių Lietuvoje parduotuvėje nenusipirksi, tačiau naudotus antrinėje rinkoje rasti galima. Jie nėra blogi – jeigu pirmasis savininkas juos saugojo, nebus nei subraižyti, nei sulankstyti ir beveik atitiks naujų būklę“, – aiškina N. Paketūras.

Jis priduria, kad iš originalių ratlankių galima net ir uždirbti – pavyzdžiui, įsigijus gerokai panaudotus, galima juos restauruoti ir parduoti už didesnę kainą.

Įtaka automobilio eksploatacijai

Ratlankių pasirinkimas turi didelės įtakos automobilio savybėms. Gamintojai prie techninių naujų modelių duomenų neretai rašo vienus įsibėgėjimo bei degalų sąnaudų duomenis naudojant mažesnius ratlankius ir kitus – naudojant didesnius.
„Didžiausios įtakos degalų sąnaudoms turi ratlankių svoris. Vienas 15 colių skersmens ratlankis sveria apie 6–8 kilogramus, o septyniolikos – apie 10–12. Pasukti pusantro karto sunkesnę detalę automobilio važiuoklei nėra lengva, todėl su mažesniais ratlankiais dažniausiai nurodomos ir kuklesnės degalų sąnaudos“, – sako N. Paketūras.

Su mažesniais ratlankiais dažniausiai nurodomos ir kuklesnės degalų sąnaudos.

Tokia tendencija yra dar ryškesnė kalbant apie senesnius automobilius – juk jie nėra tokie ekonomiški kaip naujesni. Penktos ar šeštos kartos „Honda Civic“ sveria vos per tūkstantį kilogramų, tad vien didelio skersmens platūs ratlankiai su padangomis gali sudaryti apie dešimtadalį jo svorio, o tai – didžiulė neigiama įtaka ne tik degalų sąnaudoms, bet ir valdymo savybėms, greitėjimui.

Didesni ratlankiai turi įtakos ir važiavimo komfortui – automobilis su mažesniais ratais ir aukštesnėmis padangomis važiuos minkščiau, tačiau bus mažiau stabilus posūkiuose. Dėl pernelyg didelių ar mažų ratlankių gali pakisti ir spidometro parodymai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Daugelis britų nieko nenutuokia apie Europos Sąjungą

Vitaminai sielai. J.Statkevičius apie didžiausią savo priešą – liežuvį, draugystę ir meilę

Verslas

Skolininkai nuo antstolių ar VMI slepiasi po „Revolut“, bet startuolis žada pokyčius

24sek

Agresijos pliūpsnis – po rungtynių Artūras Gudaitis susimušė su varžovu

Gyvenimas

Vita apie šeimoje patirtą pragarą: „Gulėjau ant grindų ir nesuvokiau, kad tai vyksta su manimi“

„Atsarginiai“: brolių Lavrinovičių staigmena, J.Valančiūno atostogos ir geriausi NBA visų laikų duetai

Vardai

Dramatiška baigtis „Lietuvos balso“ ketvirtfinalyje – projektą paliko du favoritai

Pasaulis kišenėje

Ką atrasti naujojoje Lietuvos kultūros sostinėje

Sportas

Lionelio Messi įvarčių šou – „Barcelona“ nušlavė varžovus

Aktualu

Donaldo Trumpo reitingai prasti, tačiau jis dar gali laimėti 2020-aisiais

Sportas

S.Gaižauskas ringe „užsidirbo“ neįtikėtino dydžio guzą: „Tokio dar neturėjau“

Vardai

Donata Gutauskienė-Laisva apsisprendė – didinsis krūtinę: „Noriu gražios, telpančios į delniuką“

Mokslas.IT

„Google+“ dėl programinės klaidos bus uždarytas anksčiau negu planuota

Gyvenimas

Kokias ligas išduoda sausos ir raudonos akys: akių lašai nepadės

Kultūra

15min knygų rinkimuose apdovanota vertėja I.Aleksaitė: „Prie Gombrowicziaus prieinu šonu, kad susmigčiau į jį ašmenimis“

Gazas

7 faktai apie „Subaru“: sraigtasparniai, mitas apie WRC ir legendinis patikimumas

Vardai

Su seserimis ir pussesere uždainavęs R.Kirilkinas: „Galbūt daugiau to niekada nebepakartosime“

Vardai

„Lietuvos balso“ numylėtinė Eglė Jurgaitytė šokiravo – atskleidė tamsiąją populiarumo pusę

Laisvalaikis

Išleistas 500 metų kalendorius

24sek

Prieš sunkią savaitę Šarą neramina P.Jankūno trauma: „Vėl kažką pasitempė“

Naujienos

Aktualu

Daugelis britų nieko nenutuokia apie Europos Sąjungą

Vitaminai sielai. J.Statkevičius apie didžiausią savo priešą – liežuvį, draugystę ir meilę

Verslas

Skolininkai nuo antstolių ar VMI slepiasi po „Revolut“, bet startuolis žada pokyčius

24sek

Agresijos pliūpsnis – po rungtynių Artūras Gudaitis susimušė su varžovu

Gyvenimas

Vita apie šeimoje patirtą pragarą: „Gulėjau ant grindų ir nesuvokiau, kad tai vyksta su manimi“

„Atsarginiai“: brolių Lavrinovičių staigmena, J.Valančiūno atostogos ir geriausi NBA visų laikų duetai

Vardai

Dramatiška baigtis „Lietuvos balso“ ketvirtfinalyje – projektą paliko du favoritai

Pasaulis kišenėje

Ką atrasti naujojoje Lietuvos kultūros sostinėje

Sportas

Lionelio Messi įvarčių šou – „Barcelona“ nušlavė varžovus

Aktualu

Donaldo Trumpo reitingai prasti, tačiau jis dar gali laimėti 2020-aisiais

Sportas

S.Gaižauskas ringe „užsidirbo“ neįtikėtino dydžio guzą: „Tokio dar neturėjau“

Vardai

Donata Gutauskienė-Laisva apsisprendė – didinsis krūtinę: „Noriu gražios, telpančios į delniuką“

Mokslas.IT

„Google+“ dėl programinės klaidos bus uždarytas anksčiau negu planuota

Gyvenimas

Kokias ligas išduoda sausos ir raudonos akys: akių lašai nepadės

Kultūra

15min knygų rinkimuose apdovanota vertėja I.Aleksaitė: „Prie Gombrowicziaus prieinu šonu, kad susmigčiau į jį ašmenimis“

Gazas

7 faktai apie „Subaru“: sraigtasparniai, mitas apie WRC ir legendinis patikimumas

Vardai

Su seserimis ir pussesere uždainavęs R.Kirilkinas: „Galbūt daugiau to niekada nebepakartosime“

Vardai

„Lietuvos balso“ numylėtinė Eglė Jurgaitytė šokiravo – atskleidė tamsiąją populiarumo pusę

Laisvalaikis

Išleistas 500 metų kalendorius

24sek

Prieš sunkią savaitę Šarą neramina P.Jankūno trauma: „Vėl kažką pasitempė“

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas