Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilių registracijos mokestis jau kvėpuoja į nugarą: kas turėtų suskubti pasikeisti automobilius?

Judėjimą pristabdžiusi koronaviruso pandemija nesustabdė automobilių registracijos mokesčio. Už jo kuravimą atsakinga „Regitra“ teigia, kad mokestis, kaip ir planuojama, bus įvestas nuo liepos 1 d. Pasidomėjome, kaip „Regitra“ ruošiasi naujam mokesčiui bei ką turėtų žinoti vairuotojai, ketinantys parduoti arba pirkti automobilį artimiausiu metu.
Automobilių tarša
Automobilių tarša / Luko Balandžio / 15min nuotr.

Sistemos jau ruošiamos

Įmonė „Regitra“ bus atsakinga už šio mokesčio apskaičiavimą ir surinkimą.

„Regitros“ komunikacijos atstovės Emilijos Bardauskienės teigimu, nors karantinas išmušė iš vėžių, tačiau registracijos mokesčiui buvo ir toliau nuolat ruošiamasi.

„Šiuo metu įmonės darbas ir paslaugos pamažu grįžta į ikikarantininį laikotarpį. Tad kartu grįžtama ir prie intensyvių pasirengiamųjų registracijos mokesčio darbų, siekiant užtikrinti sklandžią jo surinkimo ir perdavimo valstybės biudžetui procedūrą bei paprastą jo administravimą klientams.

Tarp institucijų jau galutinai suderinti registracijos mokesčio apskaičiavimo, mokėjimo ir grąžinimo tvarkos klausimai. Įstatyme numatyti šio mokesčio aspektai nekinta, t.y. kam jis bus taikomas ir kada netaikomas, CO2 nustatymo metodika ir mokesčio dydžiai lieka tokie, kokie buvo nustatyti anksčiau“, – teigia E.Bardauskienė.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kiek automobilių savininkų mokės už CO2

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai
Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio dydžiai

Pasak jos, jau artimiausiu metu vyks darbuotojų mokymai, testuojama įmonės specialistų darbui sukurta programinė įranga ir rengiama informacinė medžiaga klientams. Daugiau informacijos ir apie tai, kaip viskas vyks, bus pateikta, kuomet baigsis pasiruošimas.

Pandemijos įtaka rinkai ir automobilių kainoms

Kol vieni laukia, o kiti, galbūt nelabai, pasidomėjome, ar mokesčio įvedimas pandemijos metu turės kokios nors papildomos įtakos tiek norintiems parduoti automobilį, tiek norintiems jį pirkti.

Kaip teigia transporto skelbimų portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovas Matas Buzelis, pokyčiai galės būti matomi tiek vienoje, tiek kitoje barikadų pusėse.

„Tikėtina, kad skubėdami išvengti registracijos mokesčio, automobilių pirkėjai birželį išjudins vidinę bei naudotų automobilių importo rinką. Po liepos 1 dienos gali būti, kad daugiau teršiančių automobilių kainos derybų metu bus lengviau koreguojamos pirkėjo naudai, nes šiam teks mokėti registracijos mokestį.

Gali būti, kad šis registracijos mokestis minimaliai pakeis pirkėjų pasirinkimą, tačiau būtų naivu tikėtis radikalių pokyčių. Vairuotojai automobilius keičia vidutiniškai kas 4–5 metus. Taigi, pavyzdžiui, 200 eurų dydžio mokestis reikštų, jog mėnesio išlaidos automobiliui padidėtų maždaug 4 eurais. Tai yra visiškai įtakos pasirinkimui neturinti pinigų suma viso automobilio eksploatavimo laikotarpyje“, – sako M.Buzelis.

Kas turėtų suskubti labiausiai

Pasak eksperto, dabar labiausiai turėtų suskubti tie žmonės, kurie vairuoja senesnius dyzelinius automobilius.

„Jeigu jų rinkos kaina siekia apie 1000 eurų, tikėtina, kad po liepos 1 dienos tokias transporto priemones bus tiesiog sunkiau parduoti. Pusvelčiui savininkai atiduoti jų nenorės, o norimos kainos niekas nesiryš mokėti, nes papildomai teks sumokėti nuo kelių dešimčių eurų iki maždaug pusės pirkimo kainos. Būtent dėl to ir šis automobilių prekybos mokestis sulaukia kritikos“, – sako M.Buzelis.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Matas Buzelis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Matas Buzelis

Pasak jo, tikėtina, kad mažesnes pajamas turintys šalies vairuotojai tiesiog liks užrakinti su savo automobiliais – naujesnių neįpirks, o savo senų pusvelčiui nepardavinės. Kitaip tariant, tikėtina, kad vairuotojai važinės tol, kol transporto priemonė važiuos.

M.Buzelis tikina, kad smagu būtų, kad Lietuvos vairuotojai praėjus krizei pirktų švaresnius ir mažiau išlaidų reikalaujančius automobilius, tačiau teigia, kad be tinkamo valstybės įsikišimo tai yra utopija.

Ieškos būdų apeiti sistemą

M.Buzelis teigia, kad atsiras ir tokių žmonių, kurie nenorės finansinių nuostolių ir bandys jų išvengti visais įmanomais būdais.

„Galima netgi sakyti, kad tokia sistema labiausiai palies mažesnes pajamas turinčius vairuotojus bei smulkųjį verslą, kuris automobilius perka, registruoja ir perparduoda. Tikėtina, kad tokie juridiniai asmenys ieškos būdų, kaip sistemą apeiti“, – teigia M.Buzelis.

Jo nuomone, nuo liepos 1 dienos atsirasiantis automobilių registracijos mokestis, visų pirma, panašesnis į paprastą pinigų rinkliavą, o ne aktualios problemos sprendimą.

„Negerai tai, kad registracijos mokestis neįpareigoja rinktis švaresnio automobilio. Jis nebent skatina nekeisti savo transporto priemonės per dažnai – nesuprantu, kodėl tai laikoma didele problema“, – sako ekspertas.

Domėjimasis automobiliais atsigavo

Ekspertas pastebi, kad šiuo metu susidomėjimas automobiliais jau yra atsigavęs ir siekia prieškrizinį lygį. Tiesa, fiziškai sandorių vyksta mažiau.

„Džiugu, kad tiek naudotų, tiek naujų automobilių pardavėjai jau gali dirbti. Šiek tiek liūdnesnė situacija tiems, kurie baigia išparduoti anksčiau į Lietuvą atgabentus automobilius, nes vėl atsivežti daugybę automobilių šiuo metu yra sunkoka užduotis“, – teigia M.Buzelis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius