Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autoserviso vadovas įsitikinęs – Lietuvos vairuotojų mentalitetas keičiasi

Lietuviško vairavimo kasdienybė keičiasi ir gerėja. Nors nusiskundimai kelių kokybe arba kelininkų darbais yra girdimi kone kiekvienais metais, žiūrint plačiau, Lietuvos vairuotojų kasdienybė šiandien ir prieš, tarkime, 10 metų, gerokai pasikeitusi: geriau apšviesti ir lygesni keliai, gatvėmis riedantys naujesni automobiliai ir t.t.
„Škoda“ salonas
„Škoda“ salonas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Kita vertus, neišvengiama vairavimo dalis visada buvo ir automobilių taisymas bei priežiūra. Tad, keičiantis vaizdui Lietuvos keliuose, atitinkamai turėtų keistis ir automobilių priežiūra.

O kaip į automobilių priežiūrą šiandien žiūri Lietuvos vairuotojai, ar vis dar gyvuoja „garažų kultūra“ ir ar noriai savo automobilius vairuotojai patiki meistrų rankoms?

Savų jėgų pervertinimas gali kainuoti dvigubai

Pasak „Melgos“ Kauno autoservisų vadovo Gino Maksevičiaus, pastebėjus elektronikos gedimus, netolygumus automobilio kontrolėje arba anksčiau negirdėtus garsus, sklindančius iš variklio, vairuotojai ilgai nelaukę ieškosi profesionalios pagalbos. Tačiau pasiteiravus, ar yra auksarankių, kurie bando savo automobilius taisytis patys, ekspertas patvirtino, kad tokių žmonių vis dar pasitaiko.

Būna žmonių, kurie dar turi garažą, kuriame gali pasikelti savo automobilį, tačiau jie dažniausiai pervertina savo jėgas

„Būna žmonių, kurie dar turi garažą, kuriame gali pasikelti savo automobilį, tačiau jie dažniausiai pervertina savo jėgas. Jų automobilis gali būti pažeistas korozijos, darbai būna sudėtingi arba žmonėms tiesiog trūksta kompetencijų ir reikiamų įrankių. Jeigu yra išmontuojamos automobilio dalys, dažnai pasitaiko, kad jos būna atgal sudedamos ne taip, kaip reikia. Ironiška, bet dažniausiai žmonės taip elgiasi dėl noro sutaupyti, bet galiausiai automobilį vis tiek tenka vežti į autoservisą. Tuomet būna tvarkomas ne tik pirminis gedimas, bet ir galimos papildomos bėdos, kurios atsiranda dėl mėgėjiško taisymo. Tokiais atvejais žmonės autoservise jau nebesigilina į kainą, nes tiesiog džiaugiasi, jog bėdos vis dar išsprendžiamos“, – atkreipia dėmesį G. Maksevičius.

Išskirtinio paminėjimo eksperto žodžiuose susilaukė automobilio važiuoklė: „Yra žmonių, kurie galvoja, kad puikiai supranta važiuoklę, tačiau šiuolaikinės važiuoklės nėra tokios pačios, kokios būdavo anksčiau. Pakabos būna skirtingų tipų ir specifikų. Tad nieko nėra blogiau, kai pasenusias žinias vairuotojai pabando pritaikyti naujoms technologijoms, dėl ko galiausiai taip pat tenka vykti į autoservisą“.

Kita vertus, G. Maksevičius pridūrė, kad viską savo rankomis bandančių spręsti vairuotojų tendencingai mažėja ir vis daugiau jų iš karto kreipiasi į specialistus.

Kodėl yra svarbu pasitikėti specialistų patarimais?

Būna situacijų, kad žmogus mums sako, jog neplanuoja ilgai važinėti su tuo automobiliu, tad nenori dabar papildomų darbų ir investicijų, o po metų grįžta su daug rimtesniais gedimais

Dažnai pasitaiko tokių situacijų, kai vairuotojas pristatęs savo transporto priemonę į autoservisą dėl vieno gedimo sužino, kad meistrai rado ir daugiau defektų arba gedimų, kurie galbūt liko vairuotojo nepastebėti. G. Maksevičiaus teigimu, šiandien vairuotojai yra vis dažniau linkę pasitikėti meistrų patarimais ir atlieka jų rekomenduojamus papildomus ar neplanuotus darbus.

„Vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie atvyksta ir iš karto sako, kad nori susiremontuoti tik tai, ką jie jau žino ir nieko daugiau. Tačiau autoservisuose, jei pamatomos probleminės vietos, vis tiek stengiamasi paaiškinti situaciją, patarti, kad kažko nepakeitus ar nesutvarkius tol, kol dar galima, vėliau gali būti daug blogiau ir brangiau. Būna situacijų, kad žmogus mums sako, jog neplanuoja ilgai važinėti su tuo automobiliu, tad nenori dabar papildomų darbų ir investicijų, o po metų grįžta su daug rimtesniais gedimais. Galbūt taip yra bandoma sutaupyti, tačiau dažniausiai tai reiškia didesnes išlaidas, kai bėdos įsisenėja“, – pabrėžia G. Maksevičius.

Pasiteiravus, ar daug žmonių atsisako papildomai rekomenduojamų darbų, G. Maksevičius atkreipė dėmesį, kad tokių žmonių yra apie 20-30 proc. Ekspertas taip pat pridūrė, kad tokiais atvejais yra svarbus kliento pasitikėjimas įmone ir ypatingai – joje dirbančiu meistru.

Jeigu meistras nenuvilia, tada ir jo patarimas tampa svaresnis, juo labiau pasitiki dėl papildomai rekomenduojamų darbų

„Daugelis žmonių šiandien važiuoja į konkretų autoservisą dėl jame dirbančių meistrų. Žmonės rekomenduoja meistrus vieni kitiems, dalinasi patirtimi. Jeigu meistras nenuvilia, tada ir jo patarimas tampa svaresnis, juo labiau pasitiki dėl papildomai rekomenduojamų darbų“, – teigia G. Maksevičius.

Keičiasi Lietuvos vairuotojų mentalitetas

G. Maksevičius pasidalino, kad Vokietijoje atlikto tyrimo metu buvo pastebėta, kad tarpusavyje lyginant šiek tiek senesnius automobilius, lengviausiai iš jų techninę apžiūrą praeina senesni „Porsche 911“ automobiliai. Pašnekovo teigimu, taip yra dėl to, kad tokius automobilius turintys žmonės juos gerai prižiūri kiekvieną dieną ir dažniau atlieka profilaktinius tikrinimus.

Lietuvoje vairuotojus, kurie automobilį prižiūri kiekvieną dieną, dažniausiai pamatome tik tada, kai atsiranda gedimai

„Lietuvoje vairuotojus, kurie automobilį prižiūri kiekvieną dieną, dažniausiai pamatome tik tada, kai atsiranda gedimai. Išskirtinis atvejis yra vairuotojai, kurie ruošiasi ilgoms kelionėms automobiliu, tarkim, turistinei kelionei, tada prieš išvykdami atvyksta pasitikrinti, kad būtų ramūs keliaudami po kitas valstybes“, – pažymi pašnekovas.

Dar viena svarbi priežastis, kodėl vairuotojai nusprendžia profilaktiškai pasitikrinti savo transporto priemones, yra noras vienu šūviu nušauti du zuikius.

„Profilaktinę automobilio patikrą vairuotojai dažniau atlieka tada, kai atvyksta dėl kitų menkų darbų, pavyzdžiui, pasikeisti tepalus ar padangas. Atlikdami tokius darbus, tuo pačiu galime apžiūrėti ir visą automobilį, pastebėti kitus galimus gedimus. Vairuotojai paprastai atlieka šią apžiūrą dėl to, kad susivilioja galimybe apsidrausti nuo galimų gedimų ir tuo, kad nebereikės dar kartą vien dėl profilaktikos vykti į autoservisą“, – išskiria G. Maksevičius.

Paklaustas, ką šiandien labiausiai vertina automobilių vairuotojai, ekspertas išskiria autoservisų suteikiamą garantiją bei patikimumą.

„Ateina tokie laikai, kai žmonės pradeda norėti daugiau oficialumo, nori aiškių dokumentų, kuriuose yra paaiškinama, kas buvo taisyta, kodėl buvo taisyta, už kiek buvo taisyta ir t.t. Jau praėjo tie laikai, kai būtų aiški atskirtis, kainos atžvilgiu, tarp vadinamųjų garažų ir rimtų autoservisų, o žmonėms svarbiau yra turėti užtikrintą garantiją. Galima sakyti, kad keičiasi vairuotojų mentalitetas, jie tampa labiau pasaulietiški ir modernūs“, – apibendrina G. Maksevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius