Pasak Vilniaus viešojo transporto atstovų, daugiau nei pusė sostinėje kursuojančių autobusų ir ketvirtadalis troleibusų turi veikiančias kondicionavimo sistemas. Likusi dalis vėdinama per stogo liukus ar orlaides.
Pasak „Susisiekimo paslaugų“ įmonės, higienos normos, reglamentuojančios temperatūrą salone karštomis dienomis, taikomos tik naujoms transporto priemonėms, o senesnėms, kurios sudaro pusę parko, negalioja jokios normos.
Dėl to per savaitę sostinės vežėjai sulaukia maždaug dešimties skundų: keleiviai nepatenkinti pernelyg įkaitusiais arba per daug atvėsintais salonais. Atnaujinus viešojo transporto parką nuo rudens veikiančią kondicionavimo sistemą turės 9 iš dešimties Vilniaus autobusų ir kas antras troleibusas.
Atvėsinti sudėtinga
„Susisiekimo paslaugų“ Viešojo transporto departamento vadovas Raimondas Burkovskis akcentavo, kad naujuose autobusuose kondicionieriai veikia tiek salone, tiek vairuotojo darbo vietoje. Jis pabrėžė, kad naujos transporto priemonės pagal techninius reikalavimus yra pritaikytos darbui Lietuvos oro sąlygomis tiek šiltuoju, tiek šaltuoju metų laiku.
„Visgi užtikrinti vėsią temperatūrą karštomis dienomis sudėtinga. Pirmiausia, viešojo transporto stotelėse nuolat atidaromos durys ir įlipant bei išlipant keleiviams karštas oras patenka į transporto vidų, taip natūraliai pakeldamas bendrą vidaus temperatūrą. Senesnėse transporto priemonėse dėl silpnesnių kondicionierių vėsų orą išlaikyti dar sudėtingiau, dalyje senesnių transporto priemonių kondicionerių iš viso nėra – jos vėdinamos per stogo liukus ar orlaides“, – pasakojo R.Burkovskis.
Pasak jo, kondicionavimo sistemas turi daugiau nei pusė Vilniuje kursuojančių autobusų ir ketvirtadalis troleibusų.