Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dėmesio - ministras prie vairo

Deja, „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ konkurso rengėjams nepavyko surengti egzamino pačiam Susisiekimo ministrui Eligijui Maliuliui - jo darbotvarkė, tradiciškai taip pakrauta, kad pusdienį prie automobilio vairo pernelyg didelė prabanga. Kita vertus, nėra to blogo, kuris neišeitų į gerą. Ministro įsteigtas prizas jau laukia savo šeimininko, o konkurso dalyviai – džiaugiasi mažesne konkurencija.
Eligijus Masiulis
Eligijus Masiulis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Koks jūsų vairavimo stažas? Kokius automobilius esate vairavęs? Apie ką svajojate?

Automobilį vairuoju ne taip jau seniai – 12 metų. Pirmoji mano mašina buvo Ford Escort, po to vairavau Mazda 323. Pagausėjus šeimai nusipirkau Honda CR-V. Man patinka šis automobilius – erdvus, saugus. Jį patogu vairuoti ilgose kelionėse, nes dažnai važinėju iš Vilniaus į Klaipėdą. Mano svajonė – turėti elektromobilį.

Kas labiausiai traukia dėmesį, erzina, džiugina sėdint prie vairo?

Labiausiai džiugina pilietiški vairuotojai, kurie kelyje galvoja ne tik apie save, bet ir apie kitus: sustoja prie pėsčiųjų perėjų, praleidžia iš šalutinio kelio išsukančius ar persirikiuoti bandančius vairuotojus, padeda patekusiam į bėdą.  Labiausiai piktina „gudručiai“, neleistinu būdu, pavyzdžiui, kelkraščiu bandantys apvažiuoti kamštį, užlįsti be eilės, staigiai nardantys iš vienos eismo juostos į kitą, greitai lakstantys ir reikalaujantys, kad važiuojantys tvarkingai jiems trauktųsi iš kelio.

Kokie saugaus eismo instrumentai, Jūsų vertinimu, davė geriausius rezultatus mažinant avarijų ir žuvusiųjų skaičių keliuose?

Žuvusiųjų skaičius Lietuvoje pradėjo mažėti nuo 2005 m. Tuomet žuvo 773 žmonės, o pernai – 368 žmonės – daugiau kaip dvigubai mažiau. Manau, kad  žūvančiųjų keliuose skaičių padėjo sumažinti efektyvi visuomenės informavimo kampanija, sugriežtinta vairuotojų kontrolė ir bausmės už vairavimą išgėrus, leistino greičio viršijimą. Kaip parodė praktika, taip pat labai efektyvi priemonė buvo administracinis areštas už ypač pavojingus pažeidimus, tokius kaip pakartotinį vairavimą neblaiviam, ar neturint teisės vairuoti. Avaringumą taipogi smarkiai sumažino didelės lėšos, skirtos kelių priežiūrai ir atnaujinimui. Kasmet skiriame milijonus litų avaringų ruožų rekonstrukcijai ir taip naikiname vadinamąsias juodąsias dėmes.

Ar turite saugaus eismo politikos arsenale dar neišnaudotų - naujų priemonių?

Ateityje ir toliau prioritetą teiksime visuomenės švietimui, socialinėms kampanijoms. Norime, kad visuomenė taptų nepakanti kelių eismo chuliganams, informuotų teisėsaugą apie girtus ar pavojų kelyje keliančius vairuotojus. Taip apsaugosime jų pačių ir kitų žmonių gyvybes. Toliau investuosime į kelių pertvarką. Didelį rūpestį mums kelia situacija miestų ir rajonų keliuose, kuriuos prižiūri pačios savivaldybės. Norėtume, kad jos daugiau lėšų, skirtų keliams, naudotų ne tik asfaltavimui, bet ir avaringų ruožų, sankryžų tvarkymui. Kitąmet turėtų būti dar kartą peržiūrėtos baudos už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Nuolat ieškome naujų būdų kaip kovoto su kelių ereliais, kurie vis dar randa būdų, kaip išvengti atsakomybės.  

Jūsų linkėjimai būsimajam geriausiam Lietuvos vairuotojui?

Geriausiam Lietuvos vairuotojui linkiu kas dieną rodyti pavyzdį kitiems keliuose. Reikia keisti žmonių mastymą. „Kietas“ keliuose turi būti ne tas, kuris greitai laksto ir nardo iš vienos eismo juostos į kitą, o tas, kuris sugeba vairuoti kultūringai.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius