Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dyzeliniai automobiliai su dujų įranga grįžta į madą

Daug kam tokia mintis gali nuskambėti šventvagiškai, tačiau dujų ir dyzelino sukergimas viename automobilyje yra ne tik įmanomas, bet ir daromas. Lietuvoje netgi įmanoma užregistruoti automobilį, kurio techniniame pase grafoje Kuro tipas būtų įrašyta „Dyzelinas/dujos“.
„Elpigaz“ dujų įrangos dyzeliniame automobilyje pristatymas Lietuvoje
„Elpigaz“ dujų įrangos dyzeliniame automobilyje pristatymas Lietuvoje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Temos: 2 Degalai Dyzelinas

Lietuvoje tai yra naujiena, nors dujos į dyzelinius sunkvežimius buvo montuojamos dar Sovietų Sąjungos laikais. Šiandien tai daroma ne vienoje Europos valstybėje, o Lenkijos ir Italijos kompanija „Elpigaz“ tokių paslaugų teikimą pradėti planuoja ir Lietuvoje.

Sistema – kitokia nei benzininio

Tokios technologijos veikimo principas yra kitoks nei mums labiau įprastos dujinės įrangos benzinu varomame automobilyje. Čia dujos ir dyzelis naudojamos vienu metu. Kaip atskleidė „Elipgaz“ prezidentas Grzegorzas Jarzynskis, jeigu automobilis naudoja apie 10 litrų dyzelino, tai po dujų įrangos sumontavimo vidutiniškai vartos apie 7 litrus dyzelino ir 3 litrus dujų. Skaičiuojant pagal dabartines degalų kainas Lietuvoje, tai – apie 6-7 Lt sutaupymas šimtui kilometrų. 

Dujų įranga bei montavimas 4-6 cilindrų variklį turinčiam automobiliui kainuoja apie 3500 Lt, tad ši procedūra tokias degalų sąnaudas turinčiam automobiliui atsiperka nuvažiavus 50 tūkst. km. 

G.Jarzynskis juokavo, kad kuo didesnės degalų sąnaudos, tuo greičiau įranga atsiperka – tuo daugiau dujų vietoj dyzelino galima naudoti: „Todėl sunkvežimiams ši įranga gali atsipirkti dar greičiau, o automobiliams su mažais dyzeliniais varikliais gali prireikti ir 100 tūkst. km.“

Nepatogumai tie patys

Sugalvojus montuoti dujų įrangą į dyzelinį automobilį, nepatogumai laukia iš esmės tie patys kaip ir važinėjant benzinu/dujomis. Prireiks sumontuoti dujų balioną, kuris užima vietą bagažinėje ir automobilis negalės įvažiuoti į požemines stovėjimo aikšteles.

Be ekologijos ir ekonomijos, ši sistema turi dar vieną privalumą – padidėja sukimo momentas prie žemesnių variklio sūkių. Tai yra naudinga važiuojant įkalne – dažnu atveju gali neprireikti įjungti žemesnės pavaros, norint užvažiuoti į kalną.

G.Jarzynskis gyrė šią sistemą ir dėl nedidelių aptarnavimo kaštų: kas 50 tūkst. km tereikia pasikeisti dujų filtrą, o kas 100 tūkst. km – dujų reduktorius bei purkštukai.

„Regitroje“ – staigmena darbuotojams

„Elpigaz“ partnerės Lietuvoje vadovas Zigmas Bagdonas papasakojo juokingą nutikimą bandant įregistruoti dyzelinu ir dujomis varomą transporto priemonę. Nuvarius perdirbtą įmonės mikroautobusą į „Tuvlitą“ atlikti techninės apžiūros, neįprastos transporto priemonės apžiūrėti susirinko visa pamaina.

„Tada dirbusi pamaina tokio tipo automobilių nebuvo matę, - pasakojo Z.Bagdonas. – Tai įrodo, kad Lietuvoje dyzelino ir dujų hibridai nėra žinomi.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius