Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ekspertai apie automobilio priežiūros klaidas: kad jis nerūdytų, pasirinkite teisingą plovimo būdą

Naujieji metai – puiki proga ugdyti naujus gyvenimo būdo įpročius, todėl įprasta metų pradžioje pasižadėti daugiau sportuoti, kitaip maitintis ir pan. Tačiau nauji įpročiai gali apimti ne tik mus pačius, bet, pavyzdžiui, ir mūsų požiūrį į automobilį. Pasak automobilių švaros centro „Ainava“ ekspertų, teisinga automobilio priežiūra ne tik suteikia estetinį pasitenkinimą, bet ir ateityje gali sutaupyti daug pinigų. Taigi ką turime žinoti, jeigu naujus metus norime pradėti su tikrai švariu automobiliu?
Automobilių švaros centras „Ainava“
Automobilių švaros centro „Ainava“ direktorius Ainis Jaseliūnas / Organizatorių nuotr.

Kaip dažnai reikia plauti automobilį

Pasak automobilių švaros centro „Ainava“ direktoriaus Ainio Jaseliūno, prasidėjus šaltajam metų laikotarpiui su jį lydinčia dargana, lietumi ir purvais daugelis vairuotojų mano, kad neverta plauti automobilio, nes vis tiek, vos išriedėjęs į gatvę, jis taps purvinas. Tačiau iš tiesų tokiu metu automobilį plauti reikia netgi dažniau, kadangi žiemos sezono metu automobilio kėbulas, veikiamas ant kelio barstomos druskos, susimaišiusios su purvu, koroziją patiria daug intensyviau nei sausesniais metų periodais.

Paprastai plauti automobilį rekomenduojama mažiausiai du kartus per mėnesį, net jei nebuvo lietaus ir purvo, o tie, kurie labai saugo savo automobilį, jį plauna net keturis kartus per mėnesį, t. y. kas savaitę, ypač tai aktualu šaltuoju metų periodu, kad būtų reguliariai nuo kėbulo nuplaunama druska. Šiuo laikotarpiu taip pat labai svarbu plauti automobilio dugną, kuris druskos poveikį patiria, ko gera, labiausiai.

Kaip jau minėta, negalima pamiršti automobilio plovimo net ir esant sausiems orams. Mat ant asfalto visada yra dervų, kurios tikšta ant kėbulo, nors plika akimi nepastebimos. Smalos veikia dar blogiau nei druska – jos įsigeria į automobilio laką ir ėda kėbulą, kol galiausiai toje vietoje atsiranda korozijos židinys. Taigi jei bet kokiu oru nepasirūpinsite automobilio švara, vėliau susidursite su rimtesnėmis problemomis.

„Dalis vairuotojų savo automobilius padengia antikorozine danga. Dažniausiai jiems būna pasakoma, kad po padengimo neplautų automobilio dugno, bet tai mitas. Dar daugiau – taip meistrai užsitikrina, kad klientas po kelerių metų vėl pas juos atvyks, nes automobilis toliau rūdys ir reikės iš naujo jį dengti antikorozine danga. Iš tiesų darganotais orais automobilio dugną reikėtų plauti bent kartą per savaitę“, – patarė ekspertas.

Savitarnos plovyklos trūkumai

Nors lietuviai vis dar mėgsta plauti automobilius patys savitarnos plovykloje, nes mano, kad tai yra pigiau, čia galioja sena liaudies patarlė: „Skūpas moka du kartus“.

„Savitarnos plovyklose kokybiškai nuplauti automobilio neįmanoma. Realiai tai yra tik automobilio nuskalavimas. Norint gerai nuplauti purvą nuo automobilio, reikalingas kontaktas su juo. Vandens srovė, kokia stipri ji bebūtų, šio kontakto neatstoja. Todėl savitarnos plovykloje, nors automobilis plaunamas keliomis programomis, skalaujamas, vaškuojamas ir po to atrodo blizgantis, tai tik vaizdas akims. Iš tiesų jis vis tiek lieka dulkinas, nes dulkės ar purvas būna įsigėręs į kėbulo laką, o norint juos pašalinti, reikia valyti kempine arba šepečiais. Vien stiprios srovės neužtenka.

Dar blogesnis variantas – plauti automobilį kur nors kieme ar sode. Rankiniam plovimui reikia be galo daug vandens. Su kibiru ir paprasta žarna tinkamo kiekio vandens tikrai negausite. Antra, kibiras ir porėta kempinė, į kurią tuoj pat prilenda purvo, – peilis automobiliui. Purviną kempinę merkiant į purviną vandenį kibire ir po to ja valant kėbulą praktiškai neįmanoma išvengti įbrėžimų. Be to, jeigu automobilis plaunamas saulės atokaitoje, jis greitai džiūva, todėl, netyčia patrynus kempine, galima labai pažeisti dažų sluoksnį. Sode geriausiu atveju galima nuskalauti dulkes nuo automobilio, bet su kempine pačiam kėbulo geriau neliesti. Daug saugiau jį patikėti profesionalams“, – patarė A.Jaseliūnas.

Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“
Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“

Ką reikia žinoti apie šepečius

Deja, automobilių savininkai ne visada lieka patenkinti ir plovyklų paslaugomis – internete galima rasti daugybę skundų. Palikdami automobilį rankinėje plovykloje niekada nežinome, koks žmogus ir kokia kempine ar šepečiu jį plaus, kaip elgsis, ar nesubraižys kėbulo. Nusiskundimų netrūksta ir dėl tunelinių plovyklų, kurios, žinoma, kur kas patogesnės, nes vairuotojui nereikia išlipti iš automobilio, viskas vyksta daug greičiau. Visgi ir čia pasitaiko įbrėžimų ir netgi nutrauktų detalių.

Pasak A.Jaseliūno, viena saugiausių medžiagų automobilio plovimui yra tekstilė, tačiau tunelinėse plovyklose, taupant pinigus, paprastai naudojami poliuretaniniai arba plastiko bei gumos mišinio šepečiai, kurie braižo, gadina automobilio kėbulą bei pagreitina jo nusidėvėjimą – ilgainiui kėbulas tampa matinis, ant jo atsiranda voratinklį primenantys pažeidimai, kurie matomi apšvietus saulei. Tai natūralaus nusidėvėjimo pasekmė, atsirandanti plaunant automobilį netinkamais šepečiais. Tuo tarpu tekstiliniais šepečiais galima plauti kasdien – jie nepaliks jokių žymių.

Kai kuriose plovyklose dalis šepečių jau yra tekstiliniai, tačiau visi šepečiai, pagaminti iš aukščiausios kokybės mikropluošto audinio, kuris negadina kėbulo, šiuo metu naudojami tik Tekstilinėje automobilių plovykloje, įsikūrusioje Vilniuje, Pilaitės pr. 7 (prie Vakarinio aplinkkelio). Tai moderniausia automobilių plovykla visose Baltijos šalyse. Kitų metų rudenį tokia pati plovykla atsidarys ir Klaipėdoje, tačiau kol kas artimiausias tokio lygio centras – Vokietijoje. Plovyklos pasididžiavimas – modernus, labai kokybiškas tekstilinis automobilių plovimo tunelis.

Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“
Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“

Lietuviai – labai reiklūs klientai

„Tai vienintelis tunelis Lietuvoje, kuris yra vokiškas. Visi kiti tuneliai yra amerikietiški ir nėra pritaikyti mūsų rinkai. Tekstiliniai šepečiai pasirinkti dar ir todėl, kad lietuviai yra labai reiklūs klientai, net lyginant su vokiečiais, kurie paprastai netgi neišlipa pasižiūrėti, kaip jų automobilis nuplautas, nes žino, kad po dviejų dienų vėl grįš į plovyklą. Lietuviams nusiplauti automobilį dažnai yra įvykis ir po plovimo jie išlipę apžiūri kiekvieną kampelį. Kita vertus, dalis plovyklų iš tiesų gadina tunelinių plovyklų reputaciją.

Mes nesivadiname tuneline plovykla. Esame tekstilinė automobilių plovykla. Vokietijoje šiuo terminu vadinamos aukščiausios kokybės automobilių plovimo paslaugos, kurios Lietuvoje vis dar naujiena. Visgi, nors rinkoje esame vos pusantrų metų, jau galime pasidžiaugti, kad vis daugiau žmonių, išbandę mūsų paslaugas, tampa nuolatiniais klientais. Mat atvykęs į tekstilinį tunelį tu visada žinai, kad kiekvieną kartą gausi tą pačią kokybę. Taip pat galime pasigirti, kad 90 proc. automobilių, kuriuos nuplauname, yra prabangių ir tamsios spalvos. Ir nesulaukiame pretenzijų, kuo turbūt negalėtų pasigirti kitos plovyklos“, – teigė pašnekovas.

Dar vienas šios plovyklos išskirtinumas – joje vietoj rūgštinių cheminių valymo priemonių, kurios gadina gumines, chromuotas ir kitas detales, naudojamos šarminės. Jos daug kartų brangesnės negu rūgštinės, bet visiškai nekenksmingos automobiliui.

Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“
Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“

Kaip plaunamas automobilis tekstiliniame tunelyje

Automobilių švaros centre „Ainava“ galima pasirinkti keturias skirtingas automobilio plovimo programas, dvi iš jų (Verslo ir Premium) suteikia ir automobilio dugno plovimo paslaugą, o kėbulas padengiamas specialiomis dangomis, turinčiomis savybę atstumti purvą. Tokiu būdu jos apsaugo automobilio kėbulą nuo druskų ir kitų neigiamų veiksnių, pavyzdžiui, smalos, kėbulo paviršius pasidaro slidesnis, glotnesnis. Tačiau bene didžiausias privalumas, kad šios dangos prailgina švaraus automobilio periodą, kadangi prie jo taip smarkiai nelimpa purvas.

Pats automobilio plovimas 33,5 metro ilgio tekstiliniame tunelyje užtrunka apie 8 minutes: maždaug per 2 minutes automobilis paruošiamas tuneliui, o per 6 minutes juo pravažiuoja. Viskas sutvarkyta taip, kad užsisakius paslaugą vairuotojui niekur iš automobilio lipti nereikia. Jokių čekių rodyti taip pat nereikia, nes yra numerio nuskaitymo sistema. Žmogus atvažiuoja, nusiperka programą, jį pasitikę darbuotojai apiplauna automobilį ir palydi į tunelį, kur pagal jo numerį atpažįstama, kokią programą jis įsigijęs.

„Pas mus eilių tikrai nebūna, nes viskas vyksta labai greitai. Per dieną esame pajėgūs nuplauti apie 800 automobilių. Pastaruoju metu, kai tokie orai, po 500 automobilių per dieną tikrai sulaukdavome“, – teigė automobilių švaros centro vadovas.

Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“
Organizatorių nuotr./Automobilių švaros centras „Ainava“

Jei norite, kad automobilis nerūdytų

Nors plovykla įrengta sekant vokiečių patirtimi, ji buvo pritaikyta taip kūrybiškai, kad šiandien pasižiūrėti ir pasimokyti į įmonę atvyksta patys vokiečiai.

„Prieš pradėdami verslą, apvažiavome nemažai pasaulio, pamatėme įvairių plovyklų variantų, perėmėme geriausias patirtis ir pritaikėme jas kūrybiškai negailėdami tam investicijų, kad žmonės iš tiesų gautų aukšto lygio paslaugas.

Mūsų tikslas, kad pas mus atvykęs žmogus, pasijaustų kaip namie. Jis čia gali ramiai, neskubėdamas, patogiai susitvarkyti savo automobilį, čia jo niekas neveja, neskubina už nugaros, patalpose nuolat palaikoma švara, su kiekvienu klientu, jeigu reikia, pabendraujama, jeigu yra klausimų, į juos visus atsakoma, pavaišinama kava, galima įsigyti visų reikalingų prekių automobilio priežiūrai. Klientų, užsisakiusių ilgiau trunkančią paslaugą, patogumui įrengėme modernų laukiamąjį, kuriame yra stalo žaidimų, žaidimų vaikams, naujausia spauda, internetas“, – pasakojo A.Jaseliūnas.

Centre teikiamų paslaugų spektras iš tiesų platus – nuo šiltose vidaus patalpose įrengtos savitarnos plovyklos su moderniu kilimėlių plovimo aparatu, iki aukščiausio lygio automobilio priežiūros – kėbulo padengimo keramikinėmis dangomis, kurios užtikrina jo apsaugą iki dvejų metų, salono cheminio valymo ir pan.

Visgi pradžių pradžia norint kuo ilgiau turėti gražiai atrodantį, nesurūdijusį automobilį, yra automobilio priežiūros pradžiamokslis – teisingas jo plovimas.

„Jeigu norite, kad automobilis taip greitai nerūdytų, reikia jį tinkamai prižiūrėti, t. y. reguliariai plauti. Tačiau vairuotojai būna prisiklausę klaidingos informacijos arba tiesiog tingi užsiimti automobilio priežiūra. Todėl manau, kad tekstilinis tunelis šiuo metu yra pats patogiausias būdas pasirūpinti savo automobiliu tiems, kurie nori taupyti savo laiką, bet važinėti tikrai švariu automobiliu“, – įsitikinęs pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius