Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Elektromobilių parkavimas Vilniuje: vieni statys nemokamai, kiti – už 40 eurų per metus

Nuo kovo 1-osios elektromobilių savininkams, norintiems mokamose vietose Vilniuje statyti savo automobilius, reikėjo išsiimti leidimą, kurio kaina išaugo beveik dešimt kartų – nuo 4,3 euro iki 40 eurų. Tačiau sostinės savivaldybės nuomonė pasikeitė, tad svarstoma elektromobilius su naujais specialiais numeriais leisti statyti nemokamai. Kitiems galios tas pats metinis 40 eurų mokestis.
Lietuvoje atidaryta pirmoji elektromobilių greitojo įkrovimo stotelė.
Stovėjimo vieta elektromobiliui / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Elektromobilių Vilniuje ir visoje Lietuvoje daugėja, nors ir lėčiau nei kaimyninėse valstybėse. Ir tai lemia ne tik šių mašinų brangumas, bet ir tai, kad elektromobiliams reikalingos infrastruktūros tebetrūksta, tarkim, įkrovimo stotelių.

Pasikeitė kovo 1 d.

Tiesa, elektromobiliai visoje Lietuvoje gali naudotis autobusams skirtomis eismo juostomis bei beveik nemokamu stovėjimu visose miestų mokamose zonose. Pavyzdžiui, Vilniuje užtekdavo išsiimti 4,3 euro kainuojantį leidimą ir elektromobilis visus metus galėdavo stovėti mokamose zonose be papildomų mokesčių.

Tačiau nuo kovo 1 dienos ši tvarka pasikeitė – suma metiniam leidimui išaugo beveik dešimt kartų iki 40 eurų. Tai buvo padaryta, nes padaugėjo elektromobilių, tad – ir leidimų išdavimo ir administravimo sąnaudos išaugo. Paslaugos savikaina siekia 9,83 euro.

Pokytis išties ryškus: savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ 2017 m. sausio mėn. duomenimis, elektromobiliams Vilniaus mieste išduoti 232 leidimai. 2016 m. sausio pradžioje tokių leidimų buvo išduota 106. Tad per metus leidimų buvo išduota dvigubai daugiau.

Lems nauji numeriai

Tačiau Vilniaus taryba vis dėlto nutarė, kad išaugęs mokestis turi keistis. Pagal naują siūlymą tie elektromobilių savininkai, kurie važinėja savo transporto priemonę papuošę naujo tipo elektromobiliams skirtais numeriais, galės visur mašinas palikti nemokamai. O tie, kurie važinėja su įprastais numeriais, privalės susimokėti metinį 40 eurų.

„Numatome kitą modelį taikyti: elektromobiliams, kurie registruoti su naujais specialiais numeriais, apskritai panaikinti mokestį, kad nereikėtų patirti leidimų išdavimo ir administravimo išlaidų. Vadinasi, ne tik vilniečiai, bet ir svečiai galės parkuoti nemokamai, bus galima ir A juostų kontrolę geriau vykdyti, nes nuskaityti numerius būtų lengviau. O tokius numerius gali gauti visi elektromobilių savininkai, Kitiems, kurie turi įprastus numerius, metinis leidimas kainuos 40 eurų“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Siūlymui pritarta, tačiau sprendimas kol kas nėra galutinis – apsvarstę komitetuose, tarybos nariai balsuos dar kartą.

Pirmi išskirtiniai valstybiniai numeriai elektra varomiems automobiliams buvo suteikti pernai liepos 1 dieną ir atiteko „Spark“ parko elektromobiliams – 22 „Volkswagen e-up!“. Būtent nuo 2016 m. liepos 1-osios įsigaliojus motorinių transporto priemonių ir jų priekabų registravimo taisyklių pakeitimams, elektra ar vandeniliniu kuru varomiems lengviesiems ir iki 3,5 tonos sveriantiems krovininiams automobiliams „Regitra“ išduoda registracijos numerius su raidėmis „EV“ pradžioje.

Regitros nuotr./Elektromobilių numeriai
Regitros nuotr./Elektromobilių numeriai

Skaičius auga

Valstybės įmonės „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje 2017 m. sausio 1 d. buvo užregistruota 325 elektra varomų ekologiškų automobilių. Palyginti su pernai, šis skaičius išaugo daugiau nei dvigubai – 2016 m. sausio 1 d. tokių automobilių tebuvo 147, o dar prieš metus – 2015 m. sausio 1 d. – 60. Populiariausi Lietuvoje yra „Nissan LEAF“, jų Lietuvoje šių metų sausio 1 d. buvo 171.

Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“
Dainiaus Cuberos / 15min nuotr./„Nissan Leaf“

Nuo kovo 1-osios automobilių parkavimas gerokai pabrango Vilniaus Senamiestyje – 2,5 euro už valandą teks susimokėti Pilies, Vokiečių, Šv. Ignoto, Totorių ir kitose gatvėse.

Žalia zona pažymėta ir nemaža dalis Žvėryno, kur iki šiol automobilių stovėjimas nebuvo apmokestintas. Tačiau kol kas mokėti čia nereikia – esą Žalioji rinkliavos zona buvo praplėsta tam, kad ateityje naujose teritorijose būtų galima įrengti mokamas stovėjimo vietas. Tačiau vien paskelbimas teritorijos žalia zona dar nereiškia, kad stovėjimas jau mokamas – tam būtini mokamą stovėjimą nurodantys kelio ženklai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius