Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Elektroninės sistemos, be kurių automobilio žiemą jau neįsivaizduotume

Automobilio prietaisų skydelis
sxc.hu nuotr. / Automobilio prietaisų skydelis
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Įsivaizduokime automobilį, pagamintą prieš 30 metų. Nėra vairo stiprintuvo, ABS, šildomų veidrodėlių, jokių stabilumo kontrolių ir t.t. Kaip yra dabar? Praktiškai kiekvieno automobilio standartinėje komplektacijoje jau būna ABS, šildomas galinis stiklas bei veidrodėliai, neretai ir įvairios stabilumo kontrolės. Tačiau tai – ne visos elektroninės sistemos, kurios pamalonina važiavimą automobiliu žiemos metu.

Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS)

ABS neleidžia ratams slysti staigiai stabdant: taip padidinamas stabdymo efektyvumas žiemą ir paliekama galimybė kontroliuoti automobilio važiavimo kryptį stabdant (pabandykit tą padaryti ratams slystant).

Antipraslydimo kontrolė (TRC, TC ir t.t.)

Jeigu ABS padeda išvengti slydimo stabdant, tai TRC leidžia išvengti ratų praslydimo bėgėjantis – sistema prislopina variklio sūkius ir leidžia didinti greitį ratams neprasisukant. Šios sistemos privalumai ypač jaučiami galiniais ratais varomuose automobiliuose, nes jie dėl lengvos užpakalinės dalies yra linkę klimpti sniege labiau nei priekiniais ratais varomi modeliai.

Elektroninė stabilumo kontrolė (ESP ir t.t.)

Įvairiais vardais vadinama sistema, kurios tikslas – išlaikyti automobilį neslystantį. Sistema pastoviai seka vairavimo trajektoriją ir vairo pasukimo kryptį, tad automobiliui pradėjus slysti, pagal stebimus parametrus ESP gali pristabdyti kurį nors vieną ar kelis ratus. Tam, kad automobilis vėl pradėtų važiuoti tiesiai.

„Žieminiai“ pavarų dėžės rėžimai

Kai kurios automatinės pavarų dėžės turi mygtuką pavadinimu „Snow“, „Winter“ ir pan. Tokia sistema padidina važiavimo pavarą ir padeda išvengti ratų praslydimo – pavyzdžiui, iš vietos dažniausiai bus išvažiuojama ne pirma, bet antra pavara. Mechaninėse pavarų dėžėse šis režimas prislopina akseleratoriaus reakciją į paspaudimą.

Šildomos sėdynės ir vairas

Turbūt maloniausias įmanomas automobilio salono privalumas šaltuoju metų periodu – šildomos sėdynės. Ypač – jeigu automobilis turi odinį saloną. Šildomas vairas palyginti neseniai pradėtas naudoti automobiliuose – jo privalumai taip pat yra suprantami.

Šildomi šoniniai veidrodėliai

Jau keliasdešimt metų automobiliuose naudojamas dalykas, kuris šiuo metu esti kone kiekvieno naujo modelio standartiėnje komplektacijoje. Šio išradimo privalumai – greitas užšalusių veidrodėlių atitirpimas ryte ar greitas staigiai aprasojusių (pavyzdžiui, įvažiavus į požeminę stovėjimo aikštelę) nudžiuvimas.

Šildomi stiklai

Šildomas galinis stiklas jau nieko nebestebina, tačiau šildomas priekinis dar yra naujovė, sutinkama nedaugelyje automobilių. Pagrindinis tokio dalyko privalumas taip pat pasireiškia žiemą ar lietaus metu, kai reikalingas greitas aprasojusio ar apšalusio stiklo tapimas švariu.

Priekinių stiklų šildomosios juostelės yra mažesnės nei galinių, tačiau išdėliotos daug tankiau, tad jos yra praktiškai nepastebimos.

Šildomi valytuvai

Dar vienas „šildomasis“ išradimas. Kiek kartų buvo, kad pajudinus dešiniąją prie vairo esančią rankenėlę valytuvai pajudėjo per kelis milimetrus? Šildomas valytuvų plotas gelbsti nuo tokios problemos.

Autonominis šildymas

Liaudyje dažnai vadinamas kompanijos, gaminančios šiuos įrenginius, vardu – „Webasto“. Tai nuotolinis automobilio užkūrimas – pavyzdžiui, valgote rytinį sumuštinį, paspaudžiate specialų mygtuką ant automobilio raktelio ir už kelių minučių įlipate į jau spėjusį prišilti automobilį.

Komentarai
Parašykite atsiliepimą apie Gazas