Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Galingų keturračių registravimas – vis dar misija neįmanoma

Metų pradžioje pasikeitus įstatymams atsirado nauja transporto priemonių kategorija – galingieji keturračiai. Tuo pat metu iškilo problema dėl jų registravimo, nes teisės aktuose reikėjo įvardinti tokioms transporto priemonėms keliamus techninius reikalavimus. Šiandien poįstatyminio teisės akto pakeitimai vis dar ruošiami, o importuotus keturračius jų savininkai priversti uždaryti garažuose.
Keturratis motociklas
Keturratis motociklas / sxc.hu nuotr.

Su galingaisiais keturračiais susijusios saugaus eismo automobilių keliais įstatymo nuostatos įsigaliojo sausio 19 d. Vadovaujantis jomis, galingasis keturratis laikomas motorine transporto priemone ir privalo būti registruojamas Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre.

Žemės ūkio ministerija pakeitė traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų registravimo taisykles ir nuo 2013 m kovo 3 d. nutraukė sunkiųjų keturračių motociklų registraciją traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre, kaip žemės ūkio techniką. Registravimas buvo perduotas valstybės įmonei „Regitra“.

Reikia pakeisti poįstatyminį aktą

Kaip 15min.lt redakcijai skirtame laiške rašo keturratį motociklą iš Prancūzijos įsigijęs skaitytojas Tomas, bandymas jį įregistruoti kaip žemės ūkio techniką baigėsi nesėkme, nes miesto savivaldybės atstovai atsakė, kad registracija jau nebevyksta, o darbai perduoti „Regitrai“.

Nuvykęs į „Regitrą“ Tomas išsiaiškino, kad įmonė kol kas galingųjų keturračių neregistruoja. Paklausęs, kada tai bus daroma, Tomas taip ir negavo tikslaus atsakymo. „Likau nieko nesupratęs. Kaip man dabar savo keturratį reikia eksploatuoti, jeigu jis neregistruotas ir to neįmanoma padaryti, o sustabdę policijos pareigūnai greičiausiai išrašys baudą ar net išveš į aikštelę?“ – rašo keturračio savininkas.

„Regitros“ viešųjų ryšių specialistė Laimutė Užupė pažymėjo, kad teisės aktų nustatyta tvarka registruojami lengvieji keturračiai ir keturračiai. Anot jos, įmonė kad ir nuo šiandien galėtų pradėti registruoti ir galinguosius keturračius, bet to nedaro, nes trūksta poįstatyminio teisės akto – Susisiekimo ministerijos parengtų „Motorinių transporto priemonių, priekabų ir šių transporto priemonių sudedamųjų dalių atitikties įvertinimo atlikimo taisyklių pakeitimų“.

Nebeturi europinio sertifikato

Anot Susisiekimo ministerijos komunikacijos skyriaus vyriausiosios specialistės Audronės Filimanavičienės, traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registravimo taisyklėse esanti sąvoka „sunkusis keturratis motociklas“ ir įstatyme įtvirtinta sąvoka „galingasis keturratis“ iš esmės apibrėžia tas pačias transporto priemones.

Ji atkreipė dėmesį į tai, kad galingasis keturratis neturi transporto priemonės europinio tipo patvirtinimo, t. y. iš esmės nėra nustatyta techninių reikalavimų tokioms transporto priemonėms, nes Europos Sąjunga reglamentuoja tik tokių keturračių naudojimą, kurių eksploatacinė masė ne didesnė kaip 400 kg, be akumuliatorių baterijų, jeigu tai elektros varikliu varoma transporto priemonė, masės ir kurių didžiausia naudingoji galia ne didesnė kaip 15 kW.

„Susisiekimo ministerija kartu su Valstybine kelių transporto inspekcija parengė reikalavimus, kuriuos turės atitikti kelių transporto priemonių registre registruotini galingieji keturračiai. Šiuo metu projektai baigiami derinti ir artimiausiu metu bus pasirašyti susisiekimo ministro“, – žadėjo A.Filimanavičienė. Susisiekimo ministerijos atstovė vylėsi, kad galinguosius keturračius „Regitra“ pradės registruoti artimiausiu metu, tačiau orientacinės datos, kada įmonė galės tai daryti, nepateikė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius