Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Honda Legend“: automobilis, kurio pavadinime užšifruota istorija

Kai kalbame apie prabangius automobilius, paprastai turime galvoje Vokietijoje gimusias transporto priemones. Kartais į akiratį įkrinta koks britas ar amerikietis, pastaruoju metu – ir japoniškas „Lexus“. Tačiau būtent Japonija yra šalis, kurioje dar prieš tris dešimtis metų buvo kuriami automobiliai, kurie Lietuvoje vadinami dviem žodžiais: reprezentaciniai sedanai.
Išskirtinė Modesto „Honda Legend“
Išskirtinė Modesto „Honda Legend“ / Luko Balandžio / 15min nuotr.
Temos: 2 Honda Automobilis

Prabangos elementų turi daugelis

Tai automobiliai, skirti ne tik kasdienių žmonių poreikių tenkinimui, bet ir ambasadorių bei aukščiausių valstybės vadovų kelionėms. Tokius gamino ne tik „Toyota“, eksportui skirtiems prabangiems modeliams suteikusi „Lexus“ vardą, bet ir „Honda“, „Nissan“, „Mazda“ ir kiti.

Konkrečių pavyzdžių begalė: „Toyota“ dar 1955-aisiais pradėjo gaminti japoniškos prabangos etaloną „Crown“, 1991-aisiais sulaukusį didesnio įpėdinio „Crown Majesta“. 1967–2016 m. buvo gamintas „Toyota Century“ – automobilis, nuo pat 1967-ųjų turėjęs automatinės pavarų dėžės parinktį, o nuo 1975-ųjų gamintas tik su „automatais“. „Toyota Aristo“ visame pasaulyje gerai žinomas kaip „Lexus GS“.

„Nissan“ turėjo ar turi tokius modelius kaip „President“, „Gloria“, „Laurel“, „Cima“, „Leopard“. „Mazda“ – „Luce“, 929. O „Honda“ turi automobilį, kurio istorija užfiksuota jau pavadinime – „Legend“.

Lietuvoje šių automobilių nėra daug – vos 23 ir daugelis jų, galima numanyti, nėra pačios geriausios būklės – beveik kas antras turi įmontuotą dujų įrangą. Tačiau bent vienas yra „ledinis“. Tai – Danijoje gyvenančio Modesto legenda.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Išskirtinė Modesto „Honda Legend“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Išskirtinė Modesto „Honda Legend“

Atostogų automobilis

Daugiau nei vieną automobilį turintys žmonės juos vadina „skirtais šeimai“, „kasdieniu“, „kelioniniu“, „savaitgaliniu“ ir panašiai. Modesto „Honda Legend“ pavadinimas būtų kitoks – „atostoginis“. Jis pats dirba Danijoje ir prie „Honda“ vairo atsisėda tik grįžęs į Lietuvą.

Prieš porą metų Danijoje už 1 200 eurų įsigijęs geros būklės „Honda Legend“, Modestas į ją papildomai investavo, kaip pats sako, neskaičiuojamą sumą, ir dabar automobilis atrodo tarsi naujas. Sudėtingiausia buvo rasti galines arkas – šios buvo surūdijusios, tad naujas teko pirkti Jungtinėje Karalystėje. Po to visas „Legend“ dar buvo perdažytas, ant jo uždėti nestandartiniai 18 colių skersmens ratlankiai, 30 mm už standartines žemesnės spyruoklės bei nestandartinė magnetola su laisvų rankų įranga.

Lietuvis teigia, kad visi patobulinimai daryti dėl praktinių sumetimų. Devintame–dešimtame praėjusio amžiaus dešimtmetyje gaminti automobiliai turėjo nedidelius, 14–15 colių skersmens ratlankius ir labai didelę prošvaisą – atstumą nuo žemės iki kėbulo. Dabar kelių būklė kur kas geresnė, tad tokia didelė prošvaisa nebereikalinga, o maži ratlankiai atrodo nekaip. Modestas išsaugojo ir originalią magnetolą, tačiau į ją galima dėti tik kasetes ir klausytis FM radijo. Todėl vietoje jos įmontuota moderni sistema, o originaliosios vieta – bagažinėje.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Išskirtinė Modesto „Honda Legend“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Išskirtinė Modesto „Honda Legend“

„Kiek kainuoja dabartinis galutinis rezultatas, tai net tiksliai nežinau. Gal ir geriau nežinoti, nes miegoti būtų sunku“, – kalbėjo išskirtinio automobilio savininkas.

Dabartinė 1991 metais pagaminto automobilio rida – 218 tūkst. km, o pats Modestas juo įveikia apie 2000 kilometrų per metus.

Įspūdinga komplektacija

1991-aisiais pagaminto automobilio komplektacija padarytų įspūdį ir šiandien. Automatinė pavarų dėžė jau nieko nenustebins, elektra valdomos sėdynės ar automatinė klimato kontrolė – taip pat. Tačiau elektra valdomas sėdynes su atmintimi rastume ne kiekviename kupė. O ką jau kalbėti apie pritraukiamas duris? Ne visiškai uždarius „Honda Legend“ šonines dureles, jos prisitraukia pačios.

Tai – dar ne viskas, ką gali pasiūlyti prieš 27-erius metus pradėtas gaminti „Honda“ automobilis, turėjęs ir sedano, ir kupė kėbulus. Jie buvo gaminami su dviejų zonų klimato kontrole, keleivio saugos oro pagalve, ABS sistema ir netgi „Honda“ patentuota navigacijos sistema „Electro Gyrocator“. „Legend“ buvo tik antrasis automobilis, turintis tokią sistemą po 1981-aisiais pasirodžiusio „Honda Accord“ (Japonijoje – „Vigor“).

Luko Balandžio / 15min nuotr./Išskirtinė Modesto „Honda Legend“
Luko Balandžio / 15min nuotr./Išskirtinė Modesto „Honda Legend“

Ši unikali navigacinė sistema nenaudojo GPS sistemos ir ryšio su palydovais. Sudėtinga kompiuterinė programa ir giroskopas leido nustatyti automobilio judėjimo kryptį ir greitį, o pagal tai jo vieta buvo atvaizduojama žemėlapyje.

Liks originalus

Kalbėdamas apie ateitį, Modestas neslepia – jau dabar automobiliui yra atliktos visos norimos modifikacijos. Artimiausioje ateityje planų nėra, juolab kad „Honda Legend“ jau pasiekė tą stadiją, kai jo kaina ne mažėja, bet pamažu auga.

Didžiausiuose Lietuvos automobilių skelbimų portaluose rasime tik vieną kitą parduodamą „Legend“ ir paprastai jų būklė – neypatinga. Visoje Lietuvoje jų – vos 23.

Už kiek savąjį parduotų Modestas? Apie tai nesvarstoma – automobilis artimiausius metus liks jo rankose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius