Dabar populiaru
Publikuota: 2018 balandžio 28d. 14:54

Įspėja: prieš techninę apžiūrą maskuojami trūkumai gali skaudžiai atsiliepti

Techninių apžiūrų stotis
Techninių apžiūrų stotis

Techninių apžiūrų stočių darbuotojai pastebi, kad neretai pakartotinei apžiūrai atvyksta vairuotojai, kurie sutvarko tik dalį pirminės apžiūros metu pastebėtų trūkumų, o kitus mėgina užmaskuoti ir paslėpti. Stulbina ir rekordininkai – štai vienam taksi automobiliui atlikti techninę apžiūrą pavyko tik po aštunto vizito.

Šiuo metu Lietuvos keliais rieda beveik 1,4 milijono lengvųjų automobilių. Jų bendras amžiaus vidurkis 14 metų. Susiejus šiuos duomenis, galima daryti išvadą, kad Lietuvoje daug „pavargusių“, morališkai pasenusių automobilių, kurie ne visada gali pasigirti puikia technine būkle. O gal priešingai? Lietuviai, nors ir senais, bet automobiliais rūpinasi skrupulingai?

Kas dvejus metus visi lengvieji automobiliai turi atlikti privalomąją techninę patikrą. Išimtys galioja taksi automobiliams, kurių techninė būklė tikrinama kasmet, taip pat visiškai naujiems automobiliams, kurie pirmą kartą į techninių apžiūrų centrą užsuka tik po trejų metų. Tačiau tiek vieni, tiek kiti nėra iš tų, kurie sudarytų bent didesnę dalį Lietuvos automobilių parko. Mūsų gatvėmis ir keliais daugiausiai rieda automobiliai, kurie pro gamyklos vartus išriedėjo dar praėjusio dešimtmečio viduryje, o jų odometruose matoma dviejų, trijų, keturių ar dar daugiau šimtų tūkstančių kilometrų rida.

Techninių apžiūrų stotis
Techninių apžiūrų stotis

Net pusė priversti sugrįžti

Lietuvos techninių apžiūrų centrų (TAC) asociacijos „Transeksta“ surinkti duomenys rodo, kad 2016-aisiais iš pirmo karto techninę apžiūrą pavyko atlikti 51,4 proc. automobilių. Praėjusiais metais situacija buvo kiek geresnė – 52,5 proc. Vidutiniškai kiekvienas į TAC atvykęs automobilis turi 2,1 rimtų gedimų. Tačiau stulbina kiti skaičiai ir vairuotojų mėginimai gudrauti.

Pasitaiko atvejų, kai į techninių apžiūrų stotį vairuotojai atvažiuoja su automobiliais, kuriems užfiksuojama po 18 ar 15 rimtų trūkumų. Kaip pastebi „Transeksta“ atstovai, ne retas atvejis, kai pakartotinei apžiūrai atvyksta vairuotojai, kurie sutvarko tik dalį pirminės apžiūros metu pastebėtų trūkumų, o kitus mėgina užmaskuoti ir paslėpti. Pavyzdžiui, apie netvarkingas oro pagalves pranešanti lemputė gali būti „užgesinta“ fiziškai, o problema taip ir lieka neišspręsta. Toks automobilis, visų pirma, nesaugus patiems juo važiuojantiems keleiviams ir vairuotojui, nes avarijos atveju gali nesuveikti tokios saugos sistemos kaip oro pagalvės ar pirotechniniai saugos diržai.

Galiausiai, užfiksuotas ir rekordininkas, kuriam atlikti techninę apžiūrą pavyko tik po aštunto vizito. Beje, tai buvo taksi automobilis. Nors jiems techninę apžiūrą privaloma atlikti kasmet, tačiau galima tik įsivaizduoti, kiek laiko per šį laikotarpį techniškai netvarkingas automobilis kėlė pavojų ne tik kitiems eismo dalyviams, bet ir savo keleiviams.

Ir servise, ir techninių apžiūrų centre trūkumai panašūs

Didžioji dauguma Lietuvos vairuotojų važinėja ne pirmos jaunystės automobiliais, kurių nusidėvėjimo lygis gali būti labai skirtingas, net jei kalbėtume apie identiškus modelius, pagamintus tais pačiais metais. Todėl kiekvieną automobilį reikia vertinti individualiai, atsižvelgiant į tai, kokiomis sąlygomis jis eksploatuojamas. Prieš važiuojant tiesiai į techninių apžiūrų centrą vertėtų pagalvoti apie apsilankymą servise, kur meistrai patikrins, ar nėra rimtų trukumų, kurie trukdytų sėkmingai atlikti techninę apžiūrą. Serviso „R2L“ meistrai dalijasi patirtimi, kokius trūkumus dažniausiai pastebi automobiliuose, kuriais ruošiasi vykti į techninių apžiūrų stotį.

Algimanto Brazaičio nuotr./Techninė apžiūra
Algimanto Brazaičio nuotr./Techninė apžiūra

„Dažniausiai mums tenka susidurti su netinkamai suderintais žibintais, reikalavimų neatitinkančiu dūmingumu, neretai tenka taisyti rankinį stabdį, ypač automobiliuose su automatine pavarų dėže. Įtrūkęs automobilio stiklas taip pat dažna problema, galinti sutrukdyti sėkmingai atlikti techninę patikrą. Pastaruoju metu vis dažniau susiduriame su kiek netikėta problema – sugedusiomis užvedimo spynelėmis. Išjungus degimą, bet neišėmus raktelių iš spynelės, automobilio vairas privalo likti neužblokuotas. Jei vairas užsiblokavo, prieš važiuojant techninės patikros reikėtų taisyti automobilio užvedimo spynelę“, – apie dažniausius gedimus LRT.lt pasakoja serviso „R2L“ meistras Stanislovas Jankovskij.

Tokią statistiką patvirtina ir „Transeksta“ surinkti duomenys. Dažniausiai privalomajai techninei apžiūrai atvykę automobiliai turi problemų su artimųjų šviesų žibintais. Per pastaruosius treju metus vidutiniškai 14 proc. visų atvykusių nustatoma, kad žibintai yra netvarkingi arba netinkamai sureguliuoti. Tiesa, jei nesureguliuoti žibintai yra vienintelis trūkumas, vairuotojui techninių apžiūrų centre juos susireguliuoti leidžiama pačiam ir pakartotinei patikrai grįžti nereikia.

Tačiau kiti dažniausiai užfiksuojami trūkumai jau kur kas rimtesni ir taip paprastai neišsprendžiami. Vidutiniškai 7 proc. atvyksta su automobiliais, kurių dūmingumas ir taršos lygis per didelis. Priežastys gali būti įvairios: nuo netvarkingos kuro įpurškimo sistemos, iki pašalintų katalizatorių ar kietųjų dalelių filtrų. Apie 6 proc. atvažiuoja su netvarkingomis vairo traukėmis ir svirtimis. Kiek daugiau nei 5 proc. – su per silpnai veikiančiais stovėjimo stabdžiais.

Problemos ignoravimas sutaupyti nepadės

Klientus, kurie atvyksta į servisą prieš techninę apžiūrą, serviso meistras išskiria į dvi grupes. Pirmoji grupė – vairuotojai, kurie automobiliu rūpinasi periodiškai ir stengiasi, kad jis visą tarnavimo laiką važiuotų tvarkingai ir saugiai. Tokie žmonės stengiasi neapleisti automobilio ir pastebėję kokį nors netikėtą gedimą arba akivaizdų kurios nors dalies, pavyzdžiui, stabdžių kaladėlių ar stabdžių diskų nusidėvėjimą, skuba automobilį remontuoti. Kita dalis vairuotojų į servisą užsuka tik prieš techninę apžiūrą arba tuomet, kai jos atlikti nepavyksta iš pirmo karto ir tenka pašalinti techninių apžiūrų centre dirbančių specialistų pastebėtus trūkumus.

Meistras pastebi ir tai, kad gedimų ignoravimas arba mėginimas jų šalinimą nukelti kaip įmanoma tolesniam laikui sutaupyti tikrai nepadės.

„Labai svarbu periodiškai tikrinti ir laiku prižiūrėti savo automobilį, kadangi užtęstas gedimų ignoravimas gali turėti įtakos ne tik saugiam automobilio eksploatavimui, bet ir pažeisti kitus automobilių agregatus, kurie būtų galėję sėkmingai veikti, jei ignoruotieji gedimai būtų buvę pašalinti laiku“, – pastebėjus gedimus jų neapleisti ragina S.Jankovskij.

Rūpintis savo automobiliais, ypač tais, kuriems jau daugiau nei 10 metų, pataria ir „Transeksta“ atstovai. Jų teigimu, tokių automobilių pagrindiniai mazgai – variklis ir transmisija, važiuoklė, vairo mechanizmas, stabdžių sistema ir kėbulas – gali būti ne tik nusidėvėję fiziškai, bet „pavargę“ ir morališkai. Toks automobilis į servisą gali atvykti dažniau ir dėl įvairesnių gedimų.

Taip pat vairuotojai raginami neapleisti esamų gedimų, nes pasitaiko atvejų, kai, iš pirmo karto neįveikęs techninės patikros, automobilis grįžta po poros ar trijų savaičių pakartotinei apžiūrai, tačiau kontrolieriai pastebi naujus trūkumus, kurie atsirado būtent dėl delsimo remontuoti sugedusį elementą, kuris sukėlė grandininę reakciją ir padarė neigiamą įtaką kitiems komponentams.

Lrt.lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gyvenimas

Pastorius E.McManusas – apie kovą su vėžiu, prarastus milijonus: „Dauguma gyvena taip, tarsi mirties nebūtų“

Aktualu

Kandidatų į Vilniaus merus vizijos ateičiai: nemokamas viešasis transportas ir vanduo

Sportas

Išaugusios premijos nenuramina maištingų plaukikų audros

Vardai

J.Stambrauskaitei – svarbi proga: „Nėra su kuo namie džiaugtis sėkme, tai atšvenčiau su draugais“

Aktualu

ES pratęsė ekonomines sankcijas Rusijai

Aktualu

Alkoholis – palatos lovoje: kas gresia ligoniui už velnio lašų vartojimą ligoninėje?

Aktualu

Lietuvos kariai metus užbaigia didelėse pratybose

Aktualu

Marijampolietis teisme aiškinasi dėl prieš homoseksualus nukreipto komentaro

Vardai

„Atspėk, kas dėžėje“: „kažkoks pūkuotas“ N.Bierancui ir M.Grabštaitei įvarė nemažai baimės

Gazas

Apžvalga: trečios kartos „Audi A3“ – miesto pelytė su plačiomis galimybėmis

Aktualu

Rusų agentė Marija Butina teisme prisipažino dėl sąmokslo prieš JAV

Aktualu

Įsisiūbavusį S.Skvernelio ir prezidentės konfliktą palygino su R.Pakso skandalu

Pasaulis kišenėje

Ar tiesa, kad žemų kainų oro linijų lėktuvai leidžiasi grubiau ir stipriau rėžiasi į taką?

24sek

Eurolyga: „Olympiakos“ atsigriebė už nesėkmę Kaune, CSKA laimėjo rusų akistatą

Aktualu

Kandidatai į prezidentus nesutarė dėl euro, ES pajėgų ir fakto, ar Sirijoje vyksta karas

Vardai

Turtingiausias Indijos žmogus dukrai iškėlė vestuves už 100 mln.: dalyvavo ir Beyonce, ir H.Clinton

Mokslas.IT

Ryškiausias žmonijos pėdsakas Žemėje bus išrėžtas vištos kaulais

Aktualu

Prezidentės pataisos dėl etatinio mokytojų apmokėjimo priimtos ypatingos skubos tvarka

Mokslas.IT

„Virgin Galactic“ kosminio turizmo erdvėlaivis pakilo iki kosmoso ribos

Kultūra

Maja Lunde romane „Vandens istorija“ svarsto: kodėl žmonės tokie protingi ir kartu tokie buki?

Naujienos

Infografikas
Gazas

F-1 etapo Azerbaidžane kvalifikaciją laimėjo Sebastianas Vettelis

Kultūra

Per 20 metų Alytaus himno kūrėjas už autorines teises neuždirbo nė euro: visi ginasi, kad dainos negrojo

Sportas

Lietuvos regbio rinktinė įveikė Švediją ir kovos dėl teisės žaisti aukštesniame divizione

Konservatoriai galutinai apsisprendė, kad per 2019-ųjų prezidento rinkimus turės vieną kandidatą. Šitas klausimas anksčiau kėlė daug diskusijų, bet dabar konservatorių taryba sprendimą priėmė vienbalsiai. Gabrielius Landsbergis man aiškino, esą diskusijų nekilo, nes apie prezidento rinkimų kandidatus buvo daug ir ilgai diskutuojama už uždarų durų partijos prezidiume.
Aktualu

Konservatoriai apsisprendė: prezidento rinkimuose turės vieną kandidatą

Mokslas.IT

Žaidimo „Empires Apart“ apžvalga: stilizuota klasikinė strategija

Aktualu

JAV generolas: „priešininkai“ blokuoja amerikiečių karo lėktuvus Sirijoje

Aktualu

Lietuvos ministrų aktyvumo „Facebook“ analizė: kuris turi daugiausia sekėjų, o kuris – daugiausia rašo?

Aktualu

Seimo rūmuose bus pasiekiami automatiniai širdies defibriliatoriai

Aktualu

Kaune „Peugeot“ rėžėsi į BMW ir spruko iš įvykio vietos: prasidėjo paieška

Sportas

Čempionų lygoje įvarčiais griaudėjęs „Liverpool“ į „Stoke“ vartus šaudė tuščiais šoviniais

Verslas

Rusijos plaukiojanti atominė jėgainė pirmąkart išplaukė į jūrą

Vardai

Vilniuje užriaumojo automobiliai: prie vairo sėdo žavios damos, prasidėjo „Moterų ralis“

Maistas

Vytaro Radzevičiaus „Pasaulio puodai“: viščiukų kepenėlių paštetas

Aktualu

Skaudžios gyvūnų migracijos į Kuršių neriją pasekmės: nugaišo Klaipėdos centre ant tvoros

Gyvenimas

Atsargiai: artimiausiu metu į Lietuvą plūstanti šiluma – ne tik maloni, bet ir pavojinga

Vardai

Scarlett Johansson filmo premjeroje pristatė ir naują draugą, ir didžiulę tatuiruotę ant nugaros

24sek

L.Jamesas pasiūlė K.Love'ui „pasitempti norint laimėti seriją“, šis kratosi kaltės

Gyvenimas

Smaližiaukite sveikai: 4 džiovinti vaisiai be pridėtinio cukraus

Sportas

Pasaulio čempionato IB divizioną palieka Kroatijos ledo ritulininkai

Vardai

Ypatingos

06:07
05:50

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas