Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Iššūkis vairuotojui: kaip riedėti profesionaliai?

Varžybų akimirkos Grobniko trasoje, Kroatijoje
„Volvo trucks“ nuotr. / Asociatyvi nuotr.: sunkvežimis
Šaltinis: Cargonews.lt
0
Skaitysiu vėliau
A A

Riedėjimas yra vairavimas nenaudojant akceleratoriaus ar stabdžių. Ištobulinę gebėjimą tinkamai išnaudoti riedėjimą, daug pasieksite, vertinant pagal aukščiausios klasės profesionalaus vairavimo normas. Be to, tokios metodikos pranašumai – didesnis degalų taupymas, mažesnis sunkvežimio dėvėjimasis ir išaugęs saugumas, – nė kiek ne menkesni, o galbūt net ir didesni nei bet kurių kitų vairavimo įpročių.

Gera žinia ta, kad riedėjimas – tai įgūdis, kurio kiekvienas gali išmokti, nesvarbu, kokį sunkvežimį vairuoja. Dar daugiau, kuo dažniau šį įprotį naudosite, tuo geresnių rezultatų pasieksite, nes gerės jūsų gebėjimas vertinti kelią priekyje.

„Dažnai vairuotojai įpratę spausti akceleratoriaus pedalą iki pat to momento, kai jiems prireikia stabdyti, – sako „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymų programos vadovas Andrew Low. – Kad sunkvežimis pradėtų važiuoti, reikia sunaudoti labai daug energijos, tačiau stabdymo metu visą panaudotą energijos kiekį prarandame, o kai reikia vėl įsibėgėti, vėl turime sunaudoti labai daug energijos.“

Primygtinai rekomenduoju visiems vairuotojams tai išbandyti, nes netgi labiausiai patyrę nustemba, kiek daug degalų galima sutaupyti riedant

Iš esmės riedėjimas yra vairavimas nenaudojant akceleratoriaus ar stabdžių. Tiesiog reikia kaip įmanoma daugiau išnaudoti sunkvežimio inerciją ir masę be vairuotojo dešiniosios kojos intervencijos. Tai saugus vairavimo būdas, kurį naudojant ir norint pasiekti geriausių įmanomų rezultatų vairuotojui būtina atidžiai planuoti ir gerai orientuotis situacijoje.

„Taikydami riedėjimo įgūdžius, galime geriau valdyti degalų sąnaudas, – priduria Andrew Low. – Primygtinai rekomenduoju visiems vairuotojams tai išbandyti, nes netgi labiausiai patyrę nustemba, kiek daug degalų galima sutaupyti“.

1. Traukitės nuo akceleratoriaus – leiskite sunkvežimiui padaryti darbą

Įvažiuodami į žiedines sankryžas, planuokite gerokai iš anksto. Riedėdami ten, kur jus gali pristabdyti kitos jūsų juostą kertančios transporto priemonės, palaikykite minimalią variklio apkrovą ir kuo mažiau naudokite stabdžius.

2. Kaip galėdami mažiau stabdykite, tačiau nepamirškite saugumo

Panašiai kaip naikintuvo pilotui, riedant jums reikia pasitelkti profesionalius orientavimosi situacijoje įgūdžius. Riedėkite iki šviesoforo. Artėdami prie žiedinių sankryžų, atitraukite koją nuo akceleratoriaus gerokai iš anksto. „I-Shift“ užtikrins, kad pavara bus tinkama judėti toliau, idealiu atveju – nesustojus.

3. Išnaudokite reljefą, kad judėtumėte dėdami mažiausiai pastangų

Važiuodami lygia ar šiek tiek kalvota vietove, derinkite pastovaus greičio palaikymo sistemą ir riedėjimą. Taip palaikysite kiek įmanoma mažesnę variklio apkrovą ir judėsite pirmyn taupydami degalus.

4. Galite riedėti net į kai kurias įkalnes

Važiuodami kalvomis ir šlaitais, turite iš anksto numatyti priartėjimo strategiją. Pasinaudokite sunkvežimio inercija, kad važiuotumėte pirmyn, ir „I-Shift“, kuri automatiškai parinks pavarą pagal greitį. Jei važiuodami įkalnėn praradote inerciją, švelniai nuspauskite akceleratorių.

Cargonews.lt
Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas