Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Istorinis Monte Karlo ralis tampa benzingalvių religija: kitąmet jame dalyvaus ne tik K.Raišys

Ką tik pasibaigusiame klasikiniame Monte Karlo ralyje lenktynininko Karolio Raišio ir šturmano Ovidijaus Meilūno ekipažas su 1961 metų gamybos „Jaguar MK2“ pro finalo arką pralindo be didelių klaidų ir be didelių gedimų, bet ir be nugalėtojo taurės, rašoma pranešime.
Karolio Raišio ir šturmano Ovidijaus Meilūno ekipažas grįžo iš Monte Karlo ralio
Karolio Raišio ir šturmano Ovidijaus Meilūno ekipažas grįžo iš Monte Karlo ralio / Vytauto Pilkausko nuotr.

Jau penktą kartą prestižinėse Monako automobilių lenktynėse dalyvavęs Lietuvos sportininkas sako, kad tai buvo pirmas kartas, kai jis su istoriniu „Jaguaru“ ne medžiojo, o žaidė.

Primename, kad šiemet Monte Karle automobiliu ZAZ klasikinių automobilių įskaitoje varžėsi Tado Vitkevičiaus ir Vėjūno Toleikio ekipažas.

Monte Karlo ralyje startuoja vis daugiau lietuvių

Karolio Raišio ir jo šturmano Ovidijaus Meilūno sutiktuvėse autosporto entuziastai aktyviai diskutavo, kad istorinis Monte Karlo ralis (nepainiokite su WRC etapu) tampa nauja benzingalvių religija. Panašu, kad kitąmet šiame ralyje istoriniais arba klasikiniais automobiliais startuos net trys Lietuvos ekipažai!

Be to, šiemet tautiečius karštai palaikę ir reportažus 15min Gazas „Facebook“ paskyroje publikavę nepavargstantys Vytas Bilinskas ir Vytis Šliažas neslepia, kad į Monte Karlą kelias ir kitąmet. Taigi laukia labai smagus nuotykis.

V. Pilkausko nuotr./V.Bilinskas ir V.Šliažas
V. Pilkausko nuotr./V.Bilinskas ir V.Šliažas

Juolab, kad Karolis Raišys, šiemet savo klasėje nelaimėjęs pirmos vietos, panašu bandys dar ne kartą kovoti dėl podiumo šiame garbingame ir itin gilias tradicijas turinčiame ralyje.

Monte Karlo pavojai ir džiaugsmai

„Monte Karlo ralis yra ne tik nuolatinė kova su savimi, sena technika, slidžiais keliais ir konkurentais. Visų pirma tai – ypatinga automobilių sporto šventė, nuostabūs kalnų vaizdai ir draugiška lenktynių bendruomenė. Ir man tai vainikuoja ne pergalės laurai, o didžiulis džiaugsmas vairuoti klasikinį automobilį vienoje gražiausių Europos vietų. Šiemet pirmą kartą leidau sau važiuoti ir mėgautis, o „Jaguarui“ − ne medžioti, o žaisti“, − sugrįžimo iš „Rallye Monte Carlo Historique“ renginyje juokavo Karolis Raišys.

Viena pavara – dar ne problema

Tačiau, pasak Karolio Raišio, tai nereiškia, kad komanda nesistengė laimėti, o mašina – negedo. „Turėjome ne vieną problemą, kurią pavyko pašalinti tarp greičio ruožų. Už tai visų pirma esu dėkingas savo palaikymo komandai, ir ypač mane ištikimai per visus raliui palaikančiam vyriausiajam inžinieriui – tėčiui Algimantui Raišiui. Visgi, dėl pavarų svirties gedimo ralį baigėme važiuodami viena pavara – antra arba trečia. Mus tikrai gelbėjo galingas ir patikimas „Jaguaro“ variklis. Ir, aišku, po degalų siurblio gedimo beveik stebuklingai atsiradęs pakaitinis siurbliukas iš itališkos „Lancia Fulvia“, – prisimena lenktynininkas.

Šiemet jis ir pirmą kartą lenktynėse pasirodęs šturmanas Ovidijus Meilūnas startavo iš Milano ir iki finišo Monake įveikė daugiau kaip 2400 kilometrų. Vienintelė tikslaus vidutinio laiko įskaitai dalyvavusi komanda iš Lietuvos važiavo seniausių automobilių kategorijoje, kuri šiemet buvo apjungta su gerokai jaunesnių mašinų grupe.

„Konkurencija buvo ypatingai didelė ir tikrai ne senųjų mašinų naudai. Tačiau tai yra sportas ir jame kiekvienas privalo padaryti geriausia, ką gali“, − kalbėjo K. Raišys. – Pernai ir užpernai savo klasėje užėmėme pirmąsias vietas, dabar klasėje likome dvylikti, o bendroje įskaitoje – 78-ti. Ir tai yra gerai.“

24 kartą organizuojamas istorinių automobilių lenktynes šiemet laimėjo brolių dvynių Philippe ir Antoine Cornet de Ways Ruart ekipažas iš Belgijos. Nugalėtojai važiavo 1965 m. „Porsche 911“. Finišą šiemet pasiekė 205 automobiliai iš 257 startavusių Bad Homburge (Vokietija), Milane (Italija) ir Reimse (Prancūzija).

Monte Karlo senbuviai – „Jaguar“

Svarbia visos Didžiosios Britanijos automobilių istorijos dalimi esantis „Jaguar“ yra neatsiejama ir paties Monte Karlo ralio dalis. 1934 metais didžiausiose to meto Europos lenktynėse visai sėkmingai pasirodo „Swallow Sidecars“ (SS) mašinos, nuo kurių variklio dangčių vėliau šuoliui jau spirsis jaguarai. Beje, tais pačiais metais į Monte Karlo lenktynes atvyksta ir pirmasis istorijoje lenktynininkų ekipažas iš Lietuvos – Pranas Hiksa su savo „Hudson Essex-Terraplane“.

Giedriaus Šniuko nuotr./Pranas Hiksa
Giedriaus Šniuko nuotr./Pranas Hiksa

Tačiau „didžiųjų katinų“ pergalės laikas ateina pokario metais, kai 50-ųjų pradžioje „Jaguar“ pristato MK7 modelį. Naujuoju keturių durų sedanu susidomi lenktynininkai ir ne veltui – automobilis buvo labai sėkmingas to meto lenktynėse. 1956 metais britai Ronnie Adams, Frank Biggar ir Derek Johnstone su „Jaguar MK7“ laimi Monte Karlo ralį. O 1958 metais pradėti gaminti „Jaguar MK2“ modeliai, kuriuo važiuoja ir K. Raišys, jau po metų Monako lenktynėse į nugalėtojų dešimtuką pasiunčia net dvi mašinas.

Monte Karlo ralis – vienos seniausių ir labiausiai prestižinių lenktynių pasaulyje. Ralio sezonas Prancūzijos Alpėse rengiamas nuo 1911 metų. Nuo 1998-ųjų praėjus savaitei po Pasaulio čempionato etapo pradedamos organizuoti „Monte Carlo Historique“ istorinių automobilių lenktynės, juose gali dalyvauti tik originaliame ralyje iki 1983-ųjų važiavę automobilių modeliai.

„Rallye Monte Carlo Historique“ dalyvavusį automobilį – 1961 metų gamybos „Jaguar MK2“ – galima pamatyti Vilniuje, „Jaguar“ salone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius