Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Palangos J.Basanavičiaus gatvė be dviračių: ar draudimas pasiteisino?

„Palaikau šitą sprendimą – J.Basanavičiaus gatvė yra pėsčiųjų alėja“, – sako Palangoje dviračių nuomos verslą jau daug metų plėtojantis Dainius Drungilas, vadovaujantis įmonei „Kurortų pramogos“. Jau trečią sezoną Palangoje uždrausta dviračiais ir elektriniais paspirtukais važinėti J.Basanavičiaus gatve. D.Drungilas sako, jog šis sprendimas pasiteisino, nes spartus elektrinių priemonių išplitimas tapo kone virusu ir imta lėkti gatve lyg išprotėjus. Situaciją gatvėje stebi patruliuojantys pareigūnai. Nors paklydėlių pasitaiko, tvarkos, anot policijos, įsivyravo kur kas daugiau.
Elektriniai paspirtukai Palangoje
Elektriniai paspirtukai Palangoje (Archyvinė nuotr.) / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

J.Basanavičiaus gatvė šiomis karštomis dienomis kleganti, ypač vakarais, po maudynių ir atgaivos Baltijos jūroje. Poilsiautojų Palangoje nestinga. Tvarką sergėja policijos pareigūnai. Aktyviau darbuojamasi savaitgaliais. 15min viešint Palangoje šeštadienį buvo galima išvysti riedžiais po J.Basanavičiaus gatvę judančius policijos pareigūnus.

Pro jų akis nepraslydo ir vienas kitas į J.Basanavičiaus gatvę užklydęs dviratininkas ar elektrinio paspirtuko vairuotojas. Pareigūnai sustabdė prašalaičius ir maloniai paprašė pasirinkti kitą kryptį. Poilsiautojai gi suskubo teisintis nežinoję, nors abipus J.Basanavičiaus gatvės, tiek netoli tilto, tiek ties Vytauto gatve, kabo ženklas, draudžiantis judėti dviračiais.

Sprendimas pasiteisino

Sprendimas drausti važiuoti dviračiais, paspirtukais ir kitais elektrinio variklio varomais įrenginiais J.Basanavičiaus g., Palangoje, įsigaliojo prieš trejus metus. Pasak Palangos m. PK viršininko Algirdo Budgino, pastebima, kad po šio sprendimo primėmimo kasmet padėtis gerėja – palangiškiai ir kurorto svečiai taisykles žino, pažeidėjų mažėja, o pėstieji tokius sprendimu džiaugiasi, nes pagrindinėje kurorto gatvėje jaučiasi daug saugiau.

Dviračių ir elektrinių paspirtukų eismą J.Basanavičiaus g. draudžiantys ženklai pradėjo galioti nuo birželio 1 d. Anot viršininko, pirmosiomis dienomis užsimiršusius dviračių transporto priemonių vairuotojus pareigūnai įspėdavo, vėliau, ypač savaitgaliais, jau vykdytos tikslinės prevencinės priemonės, kurių metu nustatoma nuo kelių iki keliolikos pažeidimų per dieną. Tokiems pažeidėjams gresia baudos nuo 20 iki 40 eurų, prasižengusiems pirmą kartą skiriama pusė minimalios baudos. Priemones eismo saugumui ir viešajai tvarkai užtikrinti Palangos policijos pareigūnai vykdys nuolat.

Lėkė kaip išprotėję

Jau daugelį metų kurorte verslą vystantis Dainius Drungilas dviračius nuomoja keliose Palangos vietose, taip pat Šventojoje. Pro verslininko rankas per šį laiką, kaip pats sako, yra praėję jau ne šimtai, o tūkstančiai dviračių.

Jis teigia labai palaikantis sprendimą, kad J.Basanavičiaus gatvė būtų pėsčiųjų alėja.

„Kalbant apie dviračių ar paspirtukų situaciją, ne dviračiai įvedė destrukciją, o staiga atsiradusios elektrinės priemonės. Niekas to nebuvo įvertinęs. Kaip virusas paplito ekologiškos priemonės, viskas su jomis gerai, bet tokia kultūra žmonių – davė ir lekiam kaip išprotėję. Buvo labai nesaugu. Dviračiai kaip nekalti po tuo plentvoliu palindo, bet sprendimai priimti laiku. Pėstieji vaikšto, su vaikais eina, nereikia žiūrėti, kur tas dviračių takas. Tai – pėsčiųjų alėja“, – sakė D.Drungilas.

Jo teigimu, priklystančių dviratėmis transporto priemonėmis J.Basanavičiaus gatvėje tikrai nedaug. Vyras spėja, jog tai užsisvajoję poilsiautojai, svečiai iš užsienio, taip pat emigrantai, tiesiog neužfiksavę, jog čia važinėti ne valia.

„Įprastai prevencija labai veikia. Jei kas įvažiuoja, žmonės pakomentuoja, kad tai draudžiama. Neretas atvejis, kad nebepravažiuoja“, – sakė D.Drungilas.

Pats D.Drungilas elektrinių transporto priemonių nenuomoja, turimais elektromobiliais siūlo keliauti maršrutu aplink Palangą.

„Yra ką veikti ir be tų dviračių, bet neatmetu galimybės, kad ateityje ir jų turėsime. Iš tiesų, aktyvaus laisvalaikio praleidimui yra populiari ir ta tradicinė priemonė. Kita vertus, žmonės labai daug įsigijo savo elektrinių priemonių. Juk jas patogu transportuoti, be to, yra kompaktiškos. Paspirtukų tikrai masiškai apsipirko. O ir kaina jų mažesnė nei dviračio. Žiūrime, kad dviračio nuomos kaina nėra didelė, tačiau inventorius kainuoja kone dvigubai daugiau nei paspirtukas“, – pasakojo verslininkas.

Tradicinio dviračio nuomos kainos išlikusios tokios pat jau ne vienerius metus. Valanda kainuoja 2 eur, o para – 10–12 eurų. Konkurencija, anot D.Drungilo, gana didelė, tačiau ji kurorte atsispindi visuose sektoriuose.

Tiesa, kai taip karšta, dviračiai snaudžia nuomos punktuose. Svilinantys karščiai tokioms pramogoms nėra dėkingi.

„Viskas labai natūralu. Kai prastesnis oras, telkiasi pas mus, kai karštas oras, gaivinasi gėrimais, ledais. Taigi visur balansas“, – šypteli verslininkas ir pats judantis kurorto gatvėmis dvirate transporto priemone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius