Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Jei automobilį taisote patys: mokėkite rinkliavą už atliekas arba baudą

Eismo įvykiai – neišvengiama kasdienio eismo dalis, todėl neišvengiamai atsiranda stambių automobilių atliekų, kurias reikia utilizuoti. Būtent po vieno tokių įvykių 15min skaitytojas Vytautas kreipėsi į redakciją su klausimu: kodėl nereikalingų automobilių atliekų didelių gabaritų atliekų aikštelėse nepriima nemokamai?
Automobilių atliekos
Automobilių atliekos

Skaitytojas pasakojo, jog neseniai pateko į eismo įvykį, kurio metu buvo apgadintas automobilio priekis. Visgi dėl patirtų nuostolių vyras neskubėjo kreiptis į automobilių servisą, mat viską sutvarkyti pajėgė pats. Po remonto darbų iškilo problema, kur padėti sulaužytą buferį ir sudaužytą priekinį žibintą. Auksarankiui, pačiam susitvarkiusiam apgadintą automobilį, niekaip nepavyko rasti vietos, kur tokias atliekas priimtų nemokamai – visur už atliekų priėmimą prašoma sumokėti.

„Bandau jomis tinkamai atsikratyti, bet niekas nenori jų priimti nemokamai. Nesinori išmesti pamiškėje ar kažkur prie buitinių atliekų konteinerių. Daugelis atliekų surinkėjų skelbiasi automobilių atliekas priimantys nemokamai, tačiau man nepavyko rasti nė vienos tokios vietos“, – pasakojo skaitytojas.

Nemokamai – tik susimokėjus

Aplinkos ministerija skelbia, kad didelių gabaritų bei kitų atliekų surinkimo aikštelių paskirtis yra surinkti tas komunalines atliekas, kurios negali būti pilamos ar paliekamos prie atliekų konteinerių ir kurių gyventojai neturi galimybės pristatyti į šių atliekų perdirbimo arba šalinimo vietas. Jos, kaip numato atliekų tvarkymo įstatymas, turi būti priimamos neimant papildomo mokesčio, išskyrus nustatytą vietinę rinkliavą ar kitą įmoką už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą.

Tad, kaip ir teigė 15min skaitytojas, pasidaro neaišku, kodėl reikia mokėti, jei skelbiama, kad atliekos turi būti priimamos be papildomo mokesčio.

Automobilius taisyti reikia autoservise

Koks tai mokestis ir kodėl jis mokamas, paaiškino Gamintojų ir importuotojų asociacijos atstovė Virginija Žygienė.

„Problema kyla tuomet, kai žmonės patys imasi taisyti automobilį. Yra numatyta, kad taisant automobilį autoservise, automobilių atliekos privalo būti ten ir paliekamos, o vėliau pristatytos į tam skirtas atliekų aikšteles. Kai automobilį taiso pats savininkas, jam taikomas rinkliavos mokestis. Taip siekiama užkirsti kelią nelegaliems automobilių ardytojams, nes tai daryti gali tik tam skirtus leidimus ir licencijas turinčios įmonės“, – aiškino V.Žygienė.

Specialistė pasakojo, kad tokios automobilių atliekos kaip buferiai, rinkoje visai neturi vertės, todėl netaikant mokesčių, nelegaliai automobilių ardymu užsiimantys asmenys nevaržomai galėtų verstis nelegalia veikla.

Pristatant automobilio buferį į atliekų surinkimo punktą, remiantis Atliekų tvarkymo centro duomenimis, reikia sumokėti 0,30 euro už kilogramą. Toks pat mokestis taikomas ir stiklinėms automobilių dalims. Visgi tokios atliekos kaip automobilių akumuliatoriai ir metalas yra priimami nemokamai, o juos atliekų tvarkytojui atidavęs savininkas dar pats gauna pinigų. Taip pat yra ir nustatyti atliekų pristatymo kiekiai, kuriuos galite rasti čia.

Palikus ne vietoje, taip pat teks sumokėti

Pagal Administracinių nusižengimų kodeksą, fiziniams asmenims (gyventojams) už aplinkos užteršimą nepavojingomis atliekomis gresia įspėjimas arba bauda, kuri gali siekti net iki 6 tūkst. eurų.

„Baudos dydis priklauso nuo atliekų kiekio ir vietos, kuri buvo užteršta. Be to, gali būti paskaičiuota atlyginti žalą, padarytą aplinkai. Aplinkai padarytos žalos atlyginimo dydžių apskaičiavimo metodika numato, kad asmeniui už neteisėtą veiklą gali tekti padengti žalą, kurios dydis siekia iki 4 344 eurų už toną nepavojingų atliekų, išmestų į aplinką. Už toną pavojingų atliekų žala gali siekti iki 10 426 eurų“, – aiškino V.Žygienė.

Vietas, kur visoje Lietuvoje galima atiduoti automobilių atliekas, rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius