„Judu Vytautas Team“ kelionė po Lietuvą: Kuršių Nerija

Paskutinysis mūsų kelionės tikslas – Kuršių Nerijos nacionalinis parkas. Vieta kur nuostabi gamta susipina su įvairių kultūrų palikimu. Šiame išskirtiniame žemės lopinėlyje apsilankėme ir mes – „Judu Vytautas Team“ su savo hibridiniu automobiliu.
„Judu Vytautas Team“
„Judu Vytautas Team“ / Organizatorių nuotr.

Kaip ir įprasta kelias į šį parką prasideda Klaipėdoje. Iš čia keltais ir laivais galima patekti į įvairias parko vietas. Pasirinkę tradicinį keltą į smiltynę jame pastebime, kad vieną gražiausių Lietuvos vietų lanko įvairių šalių turistai. Nustebino grupė britų, kurie į parką vyko tarpukario gamybos automobiliais, kurie dargi buvo ir be stogo. Tiesa, važiuojant pro karmoranų buveinę, esančia iš karto už Juodkrantės, tai tampa trūkumu.

Juodkrantė, Preila, Pervalka, Nida ir kiti miesteliai žavi savo žema architektūra, kuri puikiai įkomponuota gamtos prieglobstyje. Tyla ir ramybė yra vizitinė šių vietų kortelė. Čia niekas neskuba, nekelia triukšmo, o ramiai plaukia, rodosi, pačios gamtos sukurta gyvenimo tėkme.

Sunku papasakoti apie čia atvykus aplankančią gerą nuotaiką ir iš veido nedingstančia šypseną. Ne veltui ši vieta yra puikiai žinoma ir už Lietuvos ribų bei gausiai lankoma užsienio turistų, kurių čia yra visada.

Organizatorių nuotr./„Judu Vytautas Team“

Atvykus į Neringą netikėtai susitikome su į konferenciją susirinkusiais įvairių vakarų Lietuovs miestų merais. Sulaukę daugybės klausimų apie savo kelionės tikslą ir jame naudojamą automobilį nusprendėme patikrinti, ar Nidoje iš tikrųjų yra taip brangu, kaip tenka girdėti iš kitų kalbų. Gal tai ir nėra pigiausia vieta Lietuvoje, kalbant apie nakvynės kainą, tačiau tradicinius lietuviškus patiekalus siūlančiose kavinėse galima neblogai pavalgyti pigiau nei didžiuosiuose miestuose įsikūrusiuose kavinėse.

Mėgstantiems aktyvų poilsį, verta pagalvoti apie galimybę keliauti po šį parką dviračiais. Jis tam puikiai pritaikytas, tad net vietiniai gyventojai yra itin pamėgę šią ekologišką transporto priemonę.

Aprašyti šį parką išties sudėtinga. Geriau vieną kartą pamatyti nei šimtą kartų išgirsti. O dar geriau bent vieną kartą per metus  jį aplankyti. Pasakoti apie parko gamtos grožį tikrai sudėtinga, tai reikia pajusti.

Organizatorių nuotr./„Judu Vytautas Team“

Taip pat galima pasidžiaugti tuo, kad kelio darbai šiame parke artėja prie pabaigos ir didesnių eismo apribojimų jau nėra. Tad jei planuojate lankytis šiame parke, trikdžių automobilių judėjimui nebeturėtų būti. Jei norite išvengti didelių eilių prie kelto ir nemokėti ekologinio mokesčio, galite keltis su laivu iš Klaipėdos tiesiai į Nidą. Praleidę ten popietę, galėsite tuo pačiu laivu grįžti atgal, o gal būt susigundysite ir čia praleisite keletą dienų.

Prieš vykstant į parką teko kalbėti su parko direkcijos atstovais. Pokalbio metu sužinojome, kad prie parko direkcijos ir turistų informacijos centro šiuo metu nėra nei vieno suoliuko, ant kurio galėtų atsikvėpti lankytojai. Kartu su rėmėjais, be kurių pagalbos šis žygis nebūtų įvykęs, padovanojome ir atvėžėme į parką du suoliukus, kurie ir buvo pastatyti minėtoje vietoje.

„Judu Vytautas Team“ negalėjo neaplankyti bendravardžio įsitaisiusio marių pakrantėje. Maestro Vytautui Kernagiui skirtas suoliukas yra itin mėgstamas vietinių turistų. Jam Nidoje skiriamas ypatingas dėmesys.

Organizatorių nuotr./„Judu Vytautas Team“

Apžiūrėjus šį parką baigėsi ir padovanojus suoliukus, mūsų tikslas apvažiuoti visus Lietuvos nacionalinius parkus. Gaila, kad jiems galėjome skirti tik po vieną dieną. Kiekviename iš jų užtektų veiklos ir lankomų objektų bent savaitei. Džiugu tai, kad parkai atsinaujina, darosi šiuolaikiški, pritaikyti turistams su įvairiais poreikiais bei naudojantiems įvairias transporto priemones. Visi jie skirtingi ir gali lankytojams pasiūlyti unikalius įspūdžius.

Vasara jau čia, atostogos taip pat. Nebijokite atostogauti Lietuvoje. Tai daryti verta ir įdomu bei kaip parodė praktika, šiek tiek kantrybės internete ir tai iš tiesų bus nebrangu. Belieka palinkėti gero oro jūsų atostogų metu. Iki kitų kelionių.