Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2022 09 30, 19:30

Kaip čia nutiko: viena rato veržlė patikimesnė už 4 ar net 5?

Kiek varžtų ar veržlių laiko vieną jūsų automobilio ratą? Greičiausiai tas skaičius yra 4 arba 5, bet kodėl ne 1? Kai kurie sportiniai automobiliai turi ratus su centrinėmis veržlėmis, bet kodėl tai yra labai retas inžinierių pasirinkimas?
Lenktyninis 2013-ųjų Audi R8 LMS ultra. Įprasto R8 ratai turi po 5 varžtus. (Norbert Aepli, Wikimedia(CC BY 3.0) Tik prenumeratoriams
Lenktyninis 2013-ųjų Audi R8 LMS ultra. Įprasto R8 ratai turi po 5 varžtus. (Norbert Aepli, Wikimedia(CC BY 3.0)

Automobilio ratas prie ašies tvirtinamas varžtais arba veržlėmis, bet tokia daugiskaita kartais nėra reikalinga. Kai kurie sportiniai automobiliai turi centrines ratų veržles – po vieną kiekvienam ratui. Pavyzdžiui, „Porsche 911 GT3“, tvirtas sąsajas su sportu turintis automobilis, naudoja centrines ratų veržles.

Lenktyniniai automobiliai dažnai keičia ratus, o tai galima padaryti greičiau, kai kiekvieną ratą laiko tik viena veržlė. Tai tikrai esate matę Formulėje 1 – vos 2-3 sekundes trunkančio sustojimo metu mechanikai greitai atsuka keturias veržles, laikančias keturis ratus.

Centrinės veržlės paplito dar 20 amžiaus pradžioje – britų kompanija Rudge-Whitworth sugalvojo taip tvirtinti vielinius ratlankius. Tokia sistema buvo laikoma greita, nes anksčiau paprasto ratų tvirtinimo sprendimo tiesiog nebuvo – karietos ratai tvirtinami pakankamai sudėtingai. Bet bėgant laikui kelių varžtų ar veržlių sistema tapo populiaresnė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas