-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaip nepakliūti į žabangas: ir automobilių pirkėjams, ir pardavėjams?

Parduodant automobilį būtina atsakingai pasirūpinti pirkimo–pardavimo sutartimi. Nesukantiems galvos dėl sutarties sąlygų ir tik laukiantiems pinigų gali tekti skaudžiai nusivilti – automobilį priimti atgal, grąžinti sumokėtus pinigus ar net pasiaiškinti teisme.
Kauno automobilių turguje
Kauno automobilių turguje / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

LRT televizijos laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ parengė reportažą apie nemokamai kurį laiką pasivažinėti norinčių pirkėjų žabangas ir atskleidė, ką svarbiausia nurodyti sutartyje.

Beje, daugelio pirkėjų iš „Regitros“ tinklapio atsisiunčiama sutartis, teisininkų teigimu, nėra be trūkumų – joje per mažai skilčių, kuriuose būtų galima nurodyti svarbiausius niuansus.

Portalas 15min jau yra daug rašęs apie atvejus, kai pardavėjai „pakišo kiaulę“ pirkėjui, parduodami automobilį su paslėptu defektu. Tačiau pasitaiko ir kitokių atvejų, kai „gudrūs“ pirkėjai, pasivažinėję įsigytu automobiliu, po kelių dienų ar savaitės, pateikę abstrakčius kaltinimus ir pretenzijas, reikalauja grąžinti pinigus.

Kas dažniau lieka apgautas: pirkėjas ar pardavėjas?

Dažnai girdime istorijų apie ką nors parduodančius sukčius, jų apgavysčių būdus ir nežinia už ką sumokėtus pinigus. Tačiau būtent automobilių sandoriuose vis dažniau apgauti lieka ne pirkėjai, o transporto priemones pardavę žmonės.

Į tokią situaciją pakliuvo ir „Volkswagen“ markės automobilį pardavinėjęs Evaldas Pocinas. Gerokai jaunesnį pirkėją sudominusi transporto priemonė buvo prižiūrima tik autorizuotame autoservise, keičiamos detalės – tik originalios, tad automobilis buvo itin kokybiškas ir puikios būklės. Atrodė, patenkintas turėjo likti ir pirkėjas. Juo labiau, kad Evaldas pirkėjui pateikė net išrašus iš serviso.

Jau kitą dieną po pardavimo prasidėjo pirkėjo skambučiai su grasinimais prisiteisti pinigus.

Evaldas pasakoja, kad jau kitą dieną po pardavimo prasidėjo pirkėjo skambučiai su grasinimais prisiteisti pinigus, mat jam automobilis tiesiog neįtiko. Evaldas konsultavosi ir su teisininkais, tačiau, kaip pasakoja pats, galiausiai nusprendė tiesiog atiduoti gautus pinigus.

Vis dėlto prieš atsiimdamas automobilį, vyras labiau pasidomėjo žmogumi, kuris jį įsigijo. Tuomet ir išaiškėjo, kad pirkėjas greičiausiai turėjo nedorų kėslų. Jis yra puikiai žinomas policijai dėl administracinės teisės pažeidimų. Paaiškėjo, kad per tas kelias dienas automobilis spėjo pabuvoti net Lenkijoje, nuvažiavo daugiau nei 800 km. Tačiau pretenzijas reiškęs pirkėjas galiausiai sutiko kompensuoti amortizacijos išlaidas.

Kad pardavus automobilį nereikėtų dar ir teismuose lankytis, geriau įsitikinkite, jog preke susidomėjęs žmogus nesiekia jūsų apgauti. O bet kokią klastą įrodyti bus paprasčiau, jei nepagailėsite laiko bei kantrybės pildydami pirkimo–pardavimo sutartį.

Svarbu sutartyje nurodyti kuo daugiau detalių, pažymėti kiekvieną derybų niuansą, kad galimam sukčiui būtų kuo mažiau galimybių vėliau manipuliuoti galimais trūkumais.

Pasak teisininko Karolio Ruzgio, labai svarbu sutartyje nurodyti kuo daugiau detalių, pažymėti kiekvieną derybų niuansą, kad galimam sukčiui būtų kuo mažiau galimybių vėliau manipuliuoti galimais trūkumais.

Civilinio kodekso straipsnis, ginantis pirkėją

15min primena, kad Civilinis kodeksas gina pirkėjo interesus. Civilinio kodekso 6.333 str. 1 d., kuri nustato, kad pardavėjas privalo perduoti pirkėjui daiktus, kurių kokybė atitinka pirkimo-pardavimo sutarties sąlygas bei daiktų kokybę nustatančių dokumentų reikalavimus (turi būti techniškai tvarkingas, kad jį galima būtų naudoti pagal paskirtį. Pardavėjas atsako už daikto trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad jie atsirado iki daiktų perdavimo arba dėl priežasčių, atsiradusių iki daiktų perdavimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius