Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kauniečio BMW E34 V12 abejingų nepalieka: vieni giria, kitiems kyla pykčio priepuoliai

Mantas Lekavičius – užkietėjęs BMW fanas. Kaip jis pats sako, jaunystėje jam teko vairuoti ir „Audi“, tačiau sėdus prie BMW vairo apie kitokio gamintojo automobilį minčių jau nebekilo. Kauniečio automobilių parke galima rasti ir vieną labai įdomų BMW – E34 kėbulo „penktuką“. Automobilis galbūt ir nebūtų išties išskirtinis, jei ne viena ypatinga detalė – po variklio gaubtu slepiasi 5,4 litro, V formos, 12 cilindrų agregatas. Mantas sutiko GAZAS.LT skaitytojams papasakoti apie šį projektą, kuris sulaukia labai įvairių nuomonių, tačiau abejingų nepalieka.
BMW E34 V12
BMW E34 V12 / Asmeninio archyvo nuotr.

– Mantai, kaip Jūsų garaže atsidūrė šis BMW E34 V12?

– Kaip kasdienį automobilį buvau įsigijęs BMW E61, bet pradėjau po truputį jį „tiuninguoti“ ir jis tapo tarsi tokia projektine mašina. Tačiau vos pradėjęs supratau, kad tai ne tas automobilis, iš kurio reikia daryti projektą – juk yra labiau žmogaus akį traukiančių automobilių nei E61. Pagalvojau, kad reikia daryti kokį nors seną modelį, kuris jau tampa klasika.

Jau turėjau įsigijęs E30 „chuligankę“, planavau prikelti ją, bet taip gavosi, kad tas projektas užstrigo. Nepavyko susitarti su meistrais, strigo virinimai, pilna restauracija. Žodžiu, projektas neįvyko, bet tuomet sulaukiau pasiūlymo įsigyti penktos serijos E34 BMW. Pasiūlė man jį vieną kartą, antrą kartą. Vis dvejojau, ar gera mintis pirkti svetimą projektą, nes žinau, kaip su tokiais būna, bet galiausiai neatlaikiau. Tiesiog neatlaikiau ir nusipirkau.

– Kokio baigtumo ir būklės tuo metu buvo parduodamas E34?

– Tuo metu į jį jau buvo sukrautas V12 variklis. Nuvažiavau apžiūrėti. Mašina atrodė baisiai. Trys arkos buvo nupjautos, norėta dėti kažkokius „overfenderius“. Žodžiu, kažkokioms „drakonų kovoms“ ruoštas automobilis. Ir tas variklis tuo metu visiškai nedirbo – pusė žvakių buvo „mirusių“. Buvo ir daugiau bėdų, suplyšęs buvo ir salonas. Žodžiu, būklė buvo tikrai prasta.

Asmeninio archyvo nuotr./BMW E34 V12
Asmeninio archyvo nuotr./BMW E34 V12

– Kokie pagrindiniai iššūkiai laukė perdarant automobilį pagal save?

– Kadangi buvo nupjautos arkos, pagalvojau, kad dėsiu originalias. Ieškojau gyvų arkų skelbimuose, o tai irgi buvo sunkoka. Tačiau pabandžius uždėti plačius ratus, pastebėjau, kad su originaliomis arkomis man tie ratai apskritai netilps. Teko galvoti, kas man padarytų platesnes arkas. Vienas draugas parekomendavo man tokią kompaniją Šančiuose „Rusty Customs“. Jie man paliko be galo didelį įspūdį ir aš jiems tą mašiną palikau. Jie ir padarė, išlankstė man tas arkas. Viskas rankų darbo.

Variklio skyriuje irgi darbų buvo – pakeistos tarpinės, dirželiai, žvakės, „babinos“, keletas purkštukų. Variklio kompiuteriui pasidariau naują laidyną. Būtinai reikėjo „perčipuoti“. Atsukome gana smarkiai „arklių“. Iki šiol buvo tik 300 arklio galių ir 460 niutonmetrų. Dabar turime 365 „arklius“ ir 514 „niutonų“.

Buvo „mirę“ ir stabdžiai, reikėjo dėti naujus. Važiuoklė buvo dar „pusė velnio“, tai nieko dar nedariau su ja. Remontavau pavarų dėžę, sankabą, keičiau reduktorių. Šiuo metu „mirę“ reguliuojamo aukščio amortizatoriai, tokie vadinami „bomžkoilai“ – kiniški, su privirintom priekyje „stupicom“ nuo E39, tai jau užsakyti ir gaminami nauji „koilai“. Jie bus pritaikyti V12 motorui – pagal mašinos svorį reguliuosis aukštis, kietumas, išvirtimas. Labai tikiuosi, kad Kalėdoms juos jau gausiu.

Visą sezoną pravažinėjau su suplyšusiu salonu. Planavau, kad reikės persiūti viską, bet „išpuolė“ pardavime rudas odinis salonas. Taigi, įsidėjau tokį saloną.

Asmeninio archyvo nuotr./BMW E34 V12
Asmeninio archyvo nuotr./BMW E34 V12

– Iš kokio modelio į šį BMW atkeliavo V12 variklis?

– V12 originaliai į E34 kėbulą buvo dedamas tik „Hartge“ versijose, bet tai beprotiškai retas variantas. Čia 5,4 litro darbo tūrio V12 motoras, įdėtas iš septintosios serijos BMW. Dar laukia krūva modifikacijų. Jei korona čia planų nesudaužys, dar kažką patobulinsim. Labai norėtųsi kitame sezone įlipti į šešis litrus.

– Tie, kurie gamina automobilių projektus, žino, kad svajoti apie sudėtų pinigų atsipirkimą yra gana optimistinis variantas. Kiek Jums kainavo šis automobilis, jo perdarymas pagal save?

– Kai aš darau mašiną, niekada negalvoju apie pardavimą. Aš rašausi, kiek aš išleidau, bet tik dėl savęs, kad žinočiau, kiek maždaug man kainavo tas projektas. Visgi atskleisti nenorėčiau.

– Kaip žmonės, publika parodose reaguoja į Jūsų BMW?

– Renginiuose reakcijos būna geros, bet buvo žmogus, kuris per renginį Panevėžyje priėjo ir pradėjo plūstis, kaip aš galiu taip važinėti. Matyt pats kokią nors „bulką“ vairuoja.

Mieste iš žmonių emocijos būna tik dvi – arba labai gerai, arba labai blogai. Bet abejingų šis automobilis tikrai nepalieka. Vienas aprėkia, kitas sako, kad labai puikus projektas.

Asmeninio archyvo nuotr./BMW E34 V12
Asmeninio archyvo nuotr./BMW E34 V12

– Kur kitais metais su šiuo BMW planuojate pasirodyti?

– Kai buvo geri orai, tai Kaune su šiuo automobiliu važinėjau nuolat. Šiemet dalyvavau praktiškai visuose renginiuose, išskyrus „Auto Bazar“. Dar buvo daug nepadarytų dalykų, trūko iki idealios būklės, tai net nepildžiau paraiškos.

Tikslas kitiems metams – „Raceism“ renginys Lenkijoje. Tačiau girdėjau, kad norint papulti į „Raceism“, reikia pneumatinės pakabos. Praktikos ties orinėmis važiuoklėmis turiu, galbūt bandysiu ir į šitą BMW dėti. Man atrodo, kad klasikinėje mašinoje nereikia tų pneumatikų, bet panašu, kad teks. Visgi apie „Raceism“ svajoju jau seniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius