Dabar populiaru
Publikuota: 2020 rugsėjo 17d. 07:00

Kaunietė keiksnoja prastą susisiekimą su Karmėlavos kapinėmis: teigia, kad autobuso laukta 3 valandas

Kalniečių stotelė Kaune
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr. / Kalniečių stotelė Kaune

Iš Kalniečių į Karmėlavos kapines tiesiogiai veža vienas autobusas ir vienas maršrutinis taksi, tačiau nė vieno, nė kito, kaip teigia kaunietė Rūta, antradienį sulaukti nepavyko net keletą valandų. Pasak moters, tai – ne pirmas atvejis, kai tenka apsišarvuoti kantrybe. Kauno rajono savivaldybė informaciją apie vėlavimus tą dieną paneigė, tačiau, reaguodama į nusiskundimus, reisų skaičių padidins.

„Šiandien mano pažįstama „Kalniečių poliklinikos“ stotelėje pralaukė tris valandas autobuso ar maršrutinio taksi, tačiau nė vienas jų neatvažiavo. Laukta nuo 12 valandos, nuvažiuokit, gal ir dabar dar rasite ją ten sėdinčią. Juk autobusai turi vežti tada, kai nurodyta. Ir man pačiai taip ne kartą yra buvę. Patekti į Karmėlavos kapines – vargo vakarienė“, – paskambinusi į redakciją kiek po 15 valandos rugsėjo 15 dieną guodėsi kaunietė Rūta.

120-tas priemiestinis maršrutinis taksi iš Kalniečių į Senąsias Karmėlavos kapines turėtų, anot jos, važiuoti kas pusvalandį, iš Mastaičių vykstantis 150-to maršruto priemiestinis autobusas – kiek rečiau. Yra ir kitų pasirinkimų, tačiau jie iki pat kapinių nenuveža – reikia eiti daugiau nei kilometrą.

„Atvažiuojam su kauptukais, laistytuvais, gėlėmis – sunku juk tokį atstumą viską tempti. Neturiu mašinos, tai ką daryti? 150-tas autobusas vis sugenda. Neįmanoma taip“, – piktinosi moteris.

Antradienį apie 16 valandą 15min fotografui nuvykus į vietą, „Kalniečių poliklinikos“ stotelėje laukę žmonės teigė, kad viešasis transportas atvyksta laiku.

Pasak Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo Tautvydo Tamošiūno, Kauno rajono priemiestinis autobusų maršrutas Nr. 150 vykdo reisus į Karmėlavos kapines 4 kartus darbo dienomis ir 5 kartus šeštadieniais, sekmadieniais. Eismo tvarkaraščiai yra pateikti Kauno rajono savivaldybės interneto tinklalapyje, taip pat maršruto viešojo transporto stotelėse.

„Visuose priemiesčio autobusuose yra integruota navigacinė autobusų kelionės sekimo realiu laiku sistema, pagal kurią galima patikrinti, ar buvo vykdomi maršruto reisai, ar buvo vėluojama. Pagal jūsų pateiktą informaciją, patikrinus maršrutų reisų vykdymą važiavimo realiu laiku sistemoje, nustatyta, kad 150-ojo maršruto autobusas rugsėjo 15 dieną iš stotelės „Kalniečių poliklinika“ į Karmėlavos kapines išvyko 9.11, 10.32, 12.11, 13.46 valandomis, t.y. su 0–5 minučių vėlavimu pagal grafiką“, – patikino T.Tamošiūnas.

Jis informavo, kad reaguojant į gyventojų prašymus nuo 2020 metų rugsėjo 21 dienos darbo dienomis planuojama padidinti 150-ojo maršruto reisų skaičių į kapines, eismo tvarkaraštyje numatant du papildomus popietinius reisus.

Planuojama padidinti 150-ojo maršruto reisų skaičių į kapines.

O štai priemiesčio maršrutinio taksi 120-ąjį maršrutą, pasak Kauno rajono savivaldybės atstovo, aptarnauja P.Viščiaus firma. Keleiviai juo į Karmėlavos kapines darbo dienomis, šeštadieniais ir sekmadieniais vežami dviem transporto priemonėmis. Darbas prasideda nuo 7.30 valandos ir važiuojama iki 16.30 valandos. Maršrutiniai taksi važiuoja kas 30 minučių. Kaip Kauno rajono savivaldybę informavo vežėjas, rugsėjo 15 dieną maršrutu reisus vykdė abi transporto priemonės.

„Visi vėlavimai viešojo transporto maršrutuose būna dėl objektyvių priežasčių – eismo spūsčių, kelių remonto darbų ar transporto priemonių gedimų.

120-tas maršrutinis taksi veikia komerciniais pagrindais, nėra subsidijuojamas (to daryti neleidžia teisės aktai). Miesto savivaldybės reikalavimu sutrumpinus maršruto trasą, t.y. neleidžiant išvykti iš Kauno pilies, keleivių srautai tapo per maži. Tam, kad užtikrintume maršruto rentabilumą ir tinkamas investicijas į transporto priemones, maršrute gaunamos pajamos vos leidžia padengti būtiniausias sąnaudas ir tiesiog nelieka lėšų investuoti į geresnes transporto priemones. Dėl minėtų priežasčių maršrutinių taksi gedimai ir neįvykdyti reisai yra dažnas atvejis“, – pripažino T.Tamošiūnas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kalniečių stotelė Kaune
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Kalniečių stotelė Kaune

Priemiesčio autobusai, anot jo, taip pat kartais sugenda. Tada jie keičiami rezerviniais autobusais, tačiau vėlavimai atsiranda tik tol, kol jie pakeičiami, ypač jei gedimas įvyksta viduryje trasos.

„Priemiesčio autobusų vėlavimai gyventojams labiau juntami (gyventojai į juos jautriau reaguoja), nes priemiesčio maršrutų reisų skaičius visais atvejais yra žymiai mažesnis už miesto maršrutų reisų skaičių.

Kauno rajono savivaldybė yra paskelbusi vežėjų atrankos konkursą priemiesčio maršrutams aptarnauti, kuriame numačiusi ir naują, subsidijuojamą autobusų maršrutą Kauno autobusų stotis–Karmėlavos kapinės. Šiuo maršrutu kiekvieną dieną bus vykdoma po 7 reisus į Karmėlavos kapines. Konkurso dalyviams, jų teikiamoms paslaugoms ir maršrutą aptarnausiančioms transporto priemonėms yra keliami aukšti kokybės reikalavimai“, – patikino Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjas.

Daug nusiskundimų dėl neatvykstančių ar ne laiku pravažiuojančių viešojo transporto autobusų ar maršrutinių taksi savivaldybė gauna iš gyventojų, kurie naudojasi „Trafi“ mobiliąja programėle.

„Deja, kaip rodo gyventojų skundų analizės, šioje programėlėje pasitaiko neteisingos informacijos, tačiau savivaldybė tais atvejais negali padėti gyventojams, nes negali atsakyti už trečiosios šalies (programėlės savininkų, su kuriais neturi jokių teisinių santykių) teikiamas paslaugas“, – paaiškino T.Tamošiūnas.

Komentarai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Aplinka produktyvumui

KARTU SU MAXIMA: VERTINAME LIETUVIŠKĄ KOKYBĘ

Video

05:04
01:14:26
01:05

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie Gazas