Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Kauno valdžia stebina kaunietį: autobusų stotelę iš pavojingos vietos iškėlė „į niekur“

Važiuojant Kauno Kreidos gatve ir kirtus geležinkelio pervažą, prie pat jos, Jiesios plente, ilgą laiką buvo įrengtas autobusų sustojimas. Tačiau, kai vienas kaunietis pasiskundė vos dėl jo su mašina nepalindęs po traukiniu, stotelę nuspręsta perkelti. Tačiau ir naujoji sustojimo vieta greitai sulaukė priekaištų. „Valdžia nemąsto, ką daro“, – piktinosi kaunietis Arūnas.
Perkeltos stotelės Kreidos gatvėje vieta
Perkeltos stotelės Kreidos gatvėje vieta / Skaitytojo nuotr.

Prieš keletą savaičių 15min kaunietis papasakojo šiurpą keliančią istoriją. Kartą Kreidos g. jis automobiliu pasivijo lėtai važiuojantį maršrutinį autobusą. Šis neskubėdamas kirto geležinkelio pervažą. Arūnas nusprendė stabtelti ir palaukti prie užtvaro. Kai tik autobusas įveikė pervažą, pajudėjo per bėgius ir jis. Bet staiga autobusas sustojo stotelėje, įrengtoje iškart už pervažos. Iš jo lėtai ėmė lipti senolė. Arūnas buvo priverstas sustoti viduryje geležinkelio pervažos.

Skaitytojo nuotr./Iškart už pervažos Kaune įrengtas viešojo transporto sustojimas
Skaitytojo nuotr./Iškart už pervažos Kaune įrengtas viešojo transporto sustojimas

„Išgirdau pervažos skambučius, pranešančius, kad atvažiuoja traukinys. Atvažiavę iš priekio šalia autobuso prie užtvaro sustojo keli automobiliai, tad aplenkti priešais mane stovinčio viešojo transporto nebuvo jokios galimybės. Negalėjau išvažiuoti iš geležinkelio pervažos. Nuo Jiesios į pakalnę greitai artėdamas ir trimituodamas važiavo traukinys. Neįgali močiutė, prisilaikydama ramentais, vis dar lipo iš autobuso. Padėjo išlipti ir diedukui. Tos kelios sekundės kainavo daug nervų“, – birželio pradžioje 15min pasakojo kaunietis.

Laimei, pamačiusi susidariusią situaciją, greitai ir efektyviai sureagavo pervažos budėtoja – ji pristabdė besileidžiančią užtvarą ir parodė mostu Arūnui, kad šis važiuotų atbulas iš geležinkelio pervažos į tiesiai besidriekiančią Kalkinės g. Prie užtvaro tuo metu stovėjo pagrindiniu keliu Kreidos g. atvažiavę automobiliai. Tik spėjus nuvažiuoti nuo bėgių, trimituodamas prazvimbė traukinys. Atsidusęs vyras pagalvojo: koks asilas sugalvojo šioje vietoje įrengti autobusų sustojimą? Juk jei taip būtų strigęs krovininis automobilis, išsigelbėjimo tikimybė būtų buvusi menka.

Pokyčiai – po publikacijos

Po šios istorijos publikacijos Kauno valdžia pažadėjo autobusų sustojimą perkelti į kitą vietą.

„Niekada neturėjome nusiskundimų dėl šios stotelės, bet, atsižvelgiant į teisingą pastabą, ji bus iškelta į kitą vietą. Tikėtina, prieš pervažą – į Kreidos g.“, – birželio pradžioje tikino Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Kaip tarė, taip ir padarė. Tik naujoji sustojimo vieta neilgai trukus vėl užkliuvo vairuotojams.

Tikrai Paulius Keras tyčiojasi iš ten gyvenančių žmonių arba visiškai nieko nesupranta ir nemąsto, ką daro. Juk kam galvoti, perstatei autobusų sustojimo ženklo stulpą į kitą vietą ir viskas.

„Važiuodamas Kreidos g., prieš pervažą, apie 300 metrų nuo jos, baloje, pačiame nuokalnės viduryje, pamačiau įrengtą autobusų sustojimą. Šioje vietoje nėra nei šaligatvių, nei apšvietimo, nei gyvenančių žmonių. Tikrai Paulius Keras tyčiojasi iš ten gyvenančių žmonių arba visiškai nieko nesupranta ir nemąsto, ką daro. Juk kam galvoti, perstatei autobusų sustojimo ženklo stulpą į kitą vietą ir viskas.

Kaip senukams išlipti į balą, kaip įkopti į įkalnę tuos 300 metrų ir paskui pereiti geležinkelio bėgius? Čia turės išlipti iš mokyklos ar į mokyklą važiuojantys vaikai. Jei tokioje stotelėje turėtų išlipti ir įlipti jo tėvai, žmona, vaikai, broliai ar seserys, tie, kuriuos jis labiausiai myli, ir į įkalnę koptų neįrengtais šaligatviais, kirstų geležinkelio pervažos bėgius, ar tada jis vis tiek įrengtų toje vietoje autobusų sustojimą? Abejoju. Priėmė neapgalvotą sprendimą – sukėlė pavojų visiems pėstiesiems“, – piktinosi į 15min redakcija besikreipęs kaunietis.

Pasak jo, galima būtų įrengti šalikelėje viešajam transportui skirtą įvažiavimą su skiriamąja juosta.

Skaitytojo nuotr./Perkeltos stotelės Kreidos gatvėje vieta
Skaitytojo nuotr./Perkeltos stotelės Kreidos gatvėje vieta

Stotelė nebaigta įrengti

Gavęs 15min užklausą, P.Keras patikino, kad perkeltos stotelės infrastruktūra kol kas nėra tinkamai sutvarkyta.

„Dėl galimo pavojingos situacijos susidarymo pervažoje, nedelsiant perkėlėme stotelę į kitą, artimiausią galimą vietą. Perkeltos stotelės infrastruktūra kol kas nėra tinkamai sutvarkyta, tačiau dėl kylančios grėsmės eismo saugumui nenorėjome delsti. Ateityje perkeltos stotelės zonoje bus įrengtas peronas (šaligatvis)“, – patikino P.Keras.

Anot jo, iš minėtos stotelės kiekvieną darbo dieną vidutiniškai išvyksta 13 keleivių, 8 jų renkasi kelis kartus per dieną į Kreidos g. užsukantį 47-ąjį autobusą, likusieji 5 naudojasi 65-ojo autobuso maršrutu. Gyvenamasis mikrorajonas, savivaldybės atstovo teigimu, yra tolygiai išsidėstęs abiejose geležinkelio pusėse, tačiau visos viešojo transporto stotelės istoriškai buvo išsidėsčiusios tik vienoje geležinkelio pusėje – arčiau Jiesios pl.

„Didžioji dalis gyvenamojo kvartalo, esančio tarp geležinkelio ir Jiesios pl., naudojasi kvartalo viduryje esančia stotele Jiesios pl., iš kurios per dieną vidutiniškai išvyksta daugiau nei 60 keleivių. Tikėtina, kad stotele ties geležinkelio pervaža daugiausiai naudodavosi gyventojai, gyvenantys kitoje geležinkelio pusėje, taip pat įvertinus, kad toje pat geležinkelio pusėje šiuo metu suformuota dar apie 100 naujų sklypų gyvenamiesiems namams, sprendžiant dėl naujos stotelės vietos ir buvo priimtas toks sprendimas“, – paaiškino P.Keras.

Nusiskundimų nesulaukė

Pasak jo, šiuo metu visiems gyventojams, gyvenantiems tarp geležinkelio ir Jiesios pl., 65-ojo autobuso patogiausia yra laukti saugiai įrengtoje stotelėje „Jiesia“, esančioje už 150 metrų nuo buvusios stotelės vietos. Taip šiuo metu ir elgiasi absoliuti dauguma mikrorajono gyventojų.

P.Kero teigimu, iš vietos gyventojų, besinaudojančių viešuoju transportu, nusiskundimų dėl viešojo transporto stotelės perkėlimo kol kas nesulaukta.

Kitoje geležinkelio pusėje gyvenantiems keleiviams nauja stotelės vieta neabejotinai yra patogesnė ir saugesnė (nereikia pereiti geležinkelio).

„Šiuo metu neturime informacijos, kiek iš aštuonių per dieną stotelėje įlipančių 47-ojo autobuso maršruto keleivių gyvena vienoje ar kitoje geležinkelio pusėje, tačiau keleiviai gali rinktis: arba trimis minutėmis anksčiau įlipti į tą patį autobusą, toje pat stotelėje, kur ir anksčiau, tik kitoje gatvės pusėje, prieš jam užsukant į Kreidos g., arba trimis minutėmis vėliau į grįžtantį autobusą įlipti naujai įrengtoje stotelėje už 90 metrų – kitoje geležinkelio pervažos pusėje“, – patarė P.Keras.

Jo teigimu, iš vietos gyventojų, besinaudojančių viešuoju transportu, nusiskundimų dėl viešojo transporto stotelės perkėlimo kol kas nesulaukta.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
Steikų diena: kaip paruošti sultingą ir burnoje tirpstantį steiką?
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius