Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

1200 km vienu degalų baku – vieni juokai (patvirtinta GAZAS.LT)

Kelionė, kurios metu mums pavyko įveikti 1205 km su 52 litrais dyzelinių degalų. Važiavome kuo arčiau Lietuvos valstybės ribų, pasienių ruožais su visomis mūsų kaimynėmis. Baltarusija, Latvija, Kaliningrado sritis ir Lenkija – visas jas matėme pro „Nissan Qashqai“ langą.
Vienu „Nissan Qashqai“ kuro baku – 1200 km
Vienu „Nissan Qashqai“ degalų baku – 1200 km aplink Lietuvą. / Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr.

Apibendrinimas: Po 1205 km pasivažinėjimo sugrįžome į tą pačią degalinę, kurioje pradėjome kelionę. Toje pačioje kolonėlėje užpylėme sklidiną baką. Kolonėlės skaitliukas suskaičiavo 52 litrus degalų. Vadinasi, vienam šimtui kilometrų įveikti sunaudojome net mažiau nei gamintojas nurodo oficialiuose kataloguose (4,6 l) ir gerokai mažiau nei kelionės pabaigoje rodė borto kompiuteris (4,9 l). Vidutinės degalų sąnaudos buvo vos 4,3 l/100 km.

Sustoję padarėme prietaisų skydo nuotrauką. Patys galite įsitikinti, kad po 1205 km kelionės degalų rodyklė dar stovi ant 1/4 žymos. Galvoje kirbėjo mintis važiuoti tol, kol degalai baigsis. Tačiau po 20 val. kelionės nebeturėjome jėgų. Pasikliaukime matematika. Degalų bakas – 65 litrai. Sudeginome – 52 litrus. Likutis – 13 litrų. Šiuos litrus padalinus iš pasiektų 4,3 vidutinių sąnaudų gauname 302 km. Pridėkime juos prie mūsų įveiktų ir gausime 1507 km. Ir tai faktas – „Nissan Qashqai“ su 1,5 dCi turbodyzeliniu varikliu gali įveikti daugiau nei 1500 km vienu degalų baku. Lietuvoje, kur keliai nėra labai vingiuoti, bet nėra ir labai tiesūs.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Prietaisų skydas kelionės pabaigoje. Kuro rodyklė ant 1/4 atžymos.
Prietaisų skydas kelionės pabaigoje. Kuro rodyklė ant 1/4 atžymos.

Greitis. Mūsų vidutinis greitis visos kelionės metu siekė 68 km/h. Užmiestyje važiuojant 80 km/h, miestuose neviršijant leistino 50 km/h limito. Tai pakankamai ekonomiškas tempas. Taip pat pakankamai saugus. Važiuojant rajoniniais keliukais nesijauti trukdydamas automobilių srautui. Visai kita situacija magistralėse. Nors jų „kabinome“ nedaug, greitį teko padidinti iki 90 km/h. Kitu atveju jautiesi trukdžiu – tave lenkia vilkikai, dešimtys mikroautobusų ir kitų šiaip jau ne greitų mašinų.

Verta pasakyti, kad mes nieko labai svarbaus šia kelionę neįrodėme. Taip, visi žinojome, kad dyzeliniai varikliai gali būti pasakiškai ekonomiški. Bet teoriniai skaičiavimai pateikiami gamintojų lentelėse ir lieka teoriniais. Dabar galime būti tikri, kad jie nemeluoja.

O jei ir išmetėme į aplinką 165 kg CO2 dujų, sudeginome 52 litrus dyzelino be aiškaus tikslo, tikime, kad šis mūsų pavyzdys užkrės mūsų skaitytojus būti kiek ramesniais už vairo, važiuoti kiek lėčiau, pataupyti kelis litrus degalų ir tokiu būdu kompensuoti mūsų padarytą žalą gamtai.

„Nissan Qashqai 1.5 dci Pure Drive“ techniniai duomenys:

Automobilio svoris: 1320 kg
Variklio darbinis tūris: 1461 cm3
Variklio galia: 110 AG (81 kW)
Variklio sukimo momentas: 240 Nm
Pagreitėjimas iki 100 km/h: 12,4 sek.
Degalų bako talpa: 65 l
Pavarų dėžė: Mechaninė
Varomieji ratai: Priekiniai
Išbandyto automobilio kaina: 70 300 Lt

Daugiau techninės informacijos – Autoplius.lt naujų automobilių kataloge.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Borto kompiuterio parodymai kelionės pabaigoje
Borto kompiuterio parodymai kelionės pabaigoje

Kelionės chronologija

Atnaujinta 05:00: Rytas prasidėjo anksti. Kai dar gatvėse važinėja tik taksistai, autobusai ir vienas kitas policijos automobilis. Degalinėje prisipylėme sklidiną 65 litrų degalų baką dyzelinu. Teoriškai tiek kuro mums užteks 1200 km – lygiai tiek, kiek reikia.

Bet vos išvažiavus iš Vilniaus „Kiškio“ borto kompiuteris rodo, kad degalų mums užteks vos 714 km. Tikimės, kad pavažiavę ramiu tempu įkalbėsime jį parodyti didesnius skaičius.

Taigi, per 45 minutes įveikėm 50 km. Liko 1150. Vienas juokas!

Atnaujinta 09:00: Radijo imtuvas sako „Labas rytas, devintos valandos žinios“. Žinių turime ir mes. Pravažiavome Pabradę, Švenčionėlius, Ignaliną, Zarasus ir Rokiškį. Įveikėme 270 km. Gera žinia – degalų rodyklė dar nepajudėjo! Turbūt vis dar važiuojame degalais, kurie užpylimo metu tilpo į degalų užpylimo sistemą.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Borto kompiuteris rodo skaičius, kurios mes norime ignoruoti
Borto kompiuteris rodo skaičius, kurios mes norime ignoruoti

Borto kompiuteris rodo – vidutinės degalų sąnaudos 4,5 litro. Tačiau kiek galime pasitikėti kompiuteriu, kuris kelionės pradžioje rodė, kad mums pavyks įveikti 740 km, o nuvažiavus gerus du šimtus rodo 760? Taigi, nuo šiol pasitikėsime tik savo skaičiavimais – ne automobilio. O mūsų galvos dėliodamos sudėtingus skaičius, tikimybių teorijas sako, kad 4,5 l/100 km sąnaudos yra pakankamai mažos įveikti užsibrėžtą tikslą.

Beje, jei artėjant prie finišo pritrūks kelių kilometrų, žinosime, kas kaltas. Mes patys. Dėl kelių žioplų navigacinių klaidų pravažiavome vieną šiaip jau labai ryškiai pažymėtą sankryžą. Turėjome progos sustoti, pastudijuoti žemėlapį. Ir nuspausti kelis kartus fotoaparato mygtuką. Pirmosios kelionės nuotraukos jau galerijose.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Orvydų sodyboje radome tanką
Orvydų sodyboje radome tanką

Atnaujinta 13:00: Įveikėm beveik pusę kelio. Užtrukome su atnaujinimu, tačiau mobilus internetas niekaip nenorėjo prisijungti – pasienio ruože gyvenantiems mobilaus interneto rekomenduoti negalėtumėm.

Grįžkime prie reikalų. Be didesnių nesklandumų (tempą sulėtino vos vieną kartą pasitaikę kelio darbai) įveikėme Joniškį, užsukome į Žagarę, tuomet į Naująją Akmenę, aplinkkeliu įveikėme Mažeikius. Kalbėjome apie kelio darbus. Šiuo metu esame Salantuose ir susidūrėme su kiek rimtesne kliūtimi. Pagrindinė miesto gatvė remontuojama, taigi, keliolika minučių „Nissan Qashqai“ ilsisi.

Skaičiai. Norėdami sutaupyti degalų, kampus kertame keliais, kurie žemėlapyje nuspalvinti geltonai. Žvyrkeliai. Ir nepaisant to, kad važiuojame vos 70 km/h greičiu, degalų sąnaudos pakilo. Turbūt mūsų automobilis jaučia didesnį pasipriešinimą riedėjimui. Pagalvojome, kad tie keli sutaupyti kilometrai neverti padidėjusių kuro sąnaudų. Kitus kelius rinksimės tik nuspalvintus raudonai – asfaltuotus.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Skaičiai, skaičiai, skaičiai...
Skaičiai, skaičiai, skaičiai...

Nuo starto Vilniuje įveikėme jau 550 km. Artėjame prie pusiaukelės, kuri turėtų būti Klaipėdoje. Borto kompiuteris rodo 5,2 l/100 km sąnaudas – lyginant su pasiektomis ryte tai visu puse litro daugiau. Gal tai priešpriešinis vėjas? Juk artėjame prie jūros.

Pagaliau sujudėjo ir mūsų degalų rodyklė. Ilgą laiką stovėjusi kaip įsmeigta prie pilno bako žymos, ji nukrito vienu ketvirtadaliu. Spręsti, ar tikslą pasiekti mums pavyks – dar anksti. Tikimės, kad važiuojant pavėjui vidutinės sąnaudos nukris ir jausimės kiek užtikrintesni dėl finišo.

Važiuodami dairomės ne tik į borto kompiuterį ar degalų rodyklę. Už lango – nuostabi Lietuva. Kiekvienas pravažiuotas rajonas savitai gražus – Aukštaitijoje kalnuotos pievos ir miškai, Žemaitijoje dirbami laukai. Pravažiavome ne vieną tvarkingą ir jaukų miestelį ar kaimelį. Reklamos „Atostogaukite Lietuvoje – bus pigiau“ frazė neskamba bauginančiai. Mūsų kraštas tikrai gražus.

Rašant šias eilutes stojame prie pervažos. Puiku, pats tas ekonominiam žygiui. Tačiau nėra to blogo, kas neišeitų į gera. Savomis akimis išvydome už 3 mln. Lt pirktą šilumvežį. Jis gražus, tylus ir mūsų skaičiavimu gali patempti 33 vagonus pilnus, spėjame, degalų. Su tiek dyzelino galima būtų apvažiuoti visą pasaulį šimtą kartų. Bet šį kartą būsime patenkinti ir vienu baku Lietuvą apvažiavę.

Beje, atnaujinome galeriją – pasižiūrėkite.

Atnaujinta 16:00: Pasiekėme Šilutę. Pakeliui stabtelėjome Palangoje, užkandome, atsipūtėme ir su gera nuotaika vėl sėdome už „Qashqai“ vairo ir tęsiame mūsų žygį. Naujienų kaip ir neturime. Degalų sąnaudas pavyko sumažinti iki 5,1 l/100 km, bet senasis Klaipėdos plentas iki Šilutės nėra gera vieta mušti ekonomiškumo rekordams. Buvome priversti sustoti prie trijų STOP ženklų. Nieko, atsigriebsime važiuodami Panemune.

Kuro rodyklė artėja prie 1/2 žymos. Kompiuteris, kuriuo, primenu, mes žadėjome nepasitikėti, jau rodo labiau tikėtinus skaičius. Pagal „Nissan“ logiką, mums kuro užteks 490 km. O tai jau Vilniaus rajonas!

Beje, išbandėme vieno komentatoriaus patarimą važiuoti 105 km/h greičiu. Deja, momentinės degalų sąnaudos pakilo vos ne puse litro. Grįžome prie mūsų galva pakankamai ekonomiško ir saugaus (ne per lėto) važiavimo 80 km/h greičiu.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Kelios poilsio minutės Sasnavos aerodrome
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Kelios poilsio minutės Sasnavos aerodrome

Atnaujinta 20:00: Iki mūsų kelionės finišo liko apie 280 km. Ir ką jūs sau galvojat – liko apytiksliai pusė bako kuro! Nuo kelionės pradžios Vilniuje jau įveikėme 940 km. Tam užtrukome net penkiolika valandų, bet, rodos, optimalus kelionės greitis veda mus į sėkmę.

Po paskutinio šio straipsnio atnaujinimo pravažiavome Jurbarką, Šakius, Kalvariją ir Lazdijus. Planuojame privažiuoti Druskininkus, daryti staigų posūkį į dešinę ir pro Varėną pasiekti Vilnių.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Skaičiai!
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr./Skaičiai!

„Qashqai“ kelionėje laikosi puikiai. Rodos, susidraugavome ir su borto kompiuteriu. Kelionės pradžioje rodęs labai netikslius skaičius, dabar jis rodo skaičius, telpančius į mūsų paskaičiavimus. Tiesą sakant, gal tie skaičiai tikslumo ir neįgavo, tačiau mažėjant atstumui, mažėja jo paklaida. Pagal jį degalų mums užteks dar 370 km.

Su kolega svarstome, ką reikės veikti grįžus į Vilnių. Jei degalų bake degalų liks, norėtųsi jį „išvažinėti“ iki pabaigos ir taip tiksliai išbandyti, kiek galima tokiu režimu ir tokiu automobiliu nuvažiuoti. Tačiau sutariame, kad žygiui pasibaigus sėkmingai (tfu, tfu, tfu) pasitenkinsime tuo. Gal kitą kartą surengsime žygį su tikslu sudeginti visą degalų baką, o šiam kartui pakaks įveiktų 1200 km.

Planuojame kelionę baigti apie 23 valandą Vilniuje. Pranešime. O šiam kartui kelias naujas nuotraukas pridėjome galerijoje.

Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr,/Prie Druskininkų sniego arenos
Tomo Digaičio/GAZAS.LT nuotr,/Prie Druskininkų sniego arenos

Atnaujinta 23:00: Visų pirma, atsiprašome, kad nespėjome naujienų atgabenti iki saulėlydžio kaip žadėjome. Gal važiavome per lėtai, gal per ilgai pietavome ar kavą gėrėme. Vienu žodžiu – finišuosime jau saulei sutemus.

Bet esame tikri, kad finišuosime. Įveikėme 1062 km, kompiuteris rodo, kad įveikti galime dar 300 km. Degalų rodyklė kategoriškai atsisako kritusi. Ryte galvojome, kad finišuosime „ant garų“ degant visoms lemputėms. Dabar darosi panašiau, kad įveiksime žadėtus 1200 km palikdami degalų bake dar kokius aštuonis litrus degalų. Iki Vilniaus liko 150 km. Tempas nesikeičia – 80 km/h.

Beje, užsukome į Druskininkus, padarėme porą kadrų prie „Snoras“ sniego arenos. Visas statinys atrodo labai įspūdingai. Jei tokį projektą kas būtų parodęs prieš penkerius metus, būtumėm palaikę jį mažų mažiausia ambicingu. O dabar štai – stovi jau skaičiuojantis dienas iki atidarymo.

Iki kelionės pabaigos liko visai nedaug. Jau dabar aišku, kad apie šį „Nissan Qashqai“ turėsime porą gerų žodžių.

Atnaujinta 01:00: Finišas. Tiksliau, kelionės pabaiga – jokio bent simbolinio finišo nesurengėme. Nebebuvo jėgų – dvidešimties valandų kelionė nebuvo lengva. Išsunkė visas mūsų jėgas. Bet „Nissan Qashqai“ visą kelionę atlaikė puikiai! Neįtikėtina, tačiau sustojus ten, kur pradėjome, automobilio degalų bake ne tik liko degalų, bet dar nešvietė jokia įspėjanti lemputė! Puikiai! Įveikti 1205 kilometrai. Degalų sąnaudos – 4,9 pagal borto kompiuterį, 4,3 pagal degalų užpylimą kolonėlėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius