Dabar populiaru
Publikuota 2022 06 15, 07:00

Kiek degalų „išgarina“ kelių gaidelis, o kiek sutaupo patyręs kelių liūtas?

Žurnalistai dažnai dalija patarimus, kaip reikėtų važiuoti, o ko vengti, kad ir vairuotojo piniginė, ir automobilis pasakytų ačiū. Tačiau didžiausi skeptikai, ko gero, suabejos, ar praktika visuomet sutampa su teorija. Tarkime, ar tiesa, kad, padangose sumažinus slėgį 10 proc., degalų sąnaudos padidėja 3 proc.? Gal verta išbandyti, kas nutinka, kai slėgio skirtumas dar didesnis?

O apskritai moksliniais tyrimais įrodyta, kad, važiuojant agresyviai (bet nebūtinai efektyviai), degalų sąnaudos padidėja iki 40 proc. Dar 30 proc. jos gali didėti dėl neracionalaus kondicionieriaus naudojimo vasarą. Iš viso būtų galima suskaičiuoti iki 10 aspektų, kurie gali didinti/mažinti degalų sąnaudas. Ir visai nebūtina važiuoti tarsi vežtum kiaušinius, kad sutaupytum. Tiesiog kelių gaideliai važiuoja stichiškai, kartais be logikos, o liūtai – oriai ir racionaliai.

Šią tiesą pabandėme patikrinti eksperimentu. Jo rezultatai nustebino abu vairuotojus.

Pirmas iššūkis – gauti du identiškus automobilius: to paties modelio su tokiais pačiais varikliais ir pavarų dėžėmis. Netgi vienodomis padangomis. Šiuo metu nedaugelyje salonų yra po du vienodus modelius – rinka išgyvena automobilių trūkumą. 15min GAZAS šį kartą pagelbėjo Vitalijus Eidimtas – „Peugeot“ prekybos atstovas Lietuvoje.

Snaigė ir Agrastas

„Turiu Snaigę ir Agrastą, atvažiuokite“, – pajuokavo Vitalijus. Kad būtų lengviau automobilius atskirti, jis parinko vieną baltą „Peugeot 308“, o kitą – žalią. Štai kodėl Snaigė ir Agrastas!

Baltoji „Snaigė“ kelionei paruošta taip, kaip to reikalauja KET. Juk, prieš pradėdamas kiekvieną kelionę, vairuotojas privalo įvertinti automobilio techninę būklę, netgi oro slėgį padangose. Žaliasis Agrastas, kurį vairavo 15min žurnalistas ir rubrikos GAZAS redaktorius Žilvinas – specialiai šiek tiek „patiuninguotas“. Žinoma, į netaupymo pusę:

  • Slėgis padangose sumažintas 0,5 atmosferos (vizualiai to net nesimato);
  • Atjungta Start/Stop sistema, kad variklis dirbtų ir sankryžose;
  • Praviras vairuotojo langas blogina aerodinamiką, kondicionierius Agraste sureguliuotas 3 laipsniais šalčiau, nei Snaigėje, taigi eikvoja daugiau energijos;
  • Kad nepasirodytų maža, į bagažinę įridentas 16 kg svarmuo;
  • Snaigėje įjungtas Eco važiavimo režimas, pavaras perjungiantis esant žemiems sūkiams, o Agraste paliktas Sport.

Be to, Žilvinas, važiavęs žaliuoju „liūtuku“, prieš eksperimento pradžią variklį dar kelias minutes „pabirbino“ – pašildė, kaip kad mėgsta kai kurie vairuotojai. Žinoma, momentinės degalų sąnaudos iš karto šoko iki 30 l/100 km. Bet čia tik iliustracija, kad be reikalo variklio versti dirbti nereikėtų. O kaip sekėsi važiuoti?

Pirmasis testas – Vilniaus miesto gatvėmis. Nuo „Peugeot“ salono iki 15min redakcijos per Edukologijos žiedą, vėl atgal per Šeškinės kalną Ukmergės gatve. Tarpinis finišas – degalinėje išvažiuojant iš sostinės Panevėžio greitkeliu.

Kadangi šiame ruože buvo ir pagreitėjimų, ir sulėtėjimų (juk žinote, koks tas Edukologijos žiedas ir jo prieigos), nuokalnių ir įkalnių, tai drąsiai galima teigti, kad visiškai pakako nuvažiuoti 14–15 km, kad išaiškėtų tendencijos. Juk panašų atstumą kasdien važiuojame iš namų į darbą didmiestyje.

Kokį rezultatą gavome važiuodami mieste? O koks degalų suvartojimo skirtumas, važiuojant greitkeliu 130 km/val.? Ir kaip į tai reaguotų jūsų piniginė? Sužinokite šiame tekste žemiau. Tiesa, antrąją dalį gali skaityti tik 15min prenumeratoriai, kuriems stengiamės pateikti patį kokybiškiausią turinį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie Gazas