Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kijevo centrą paralyžiavo automobiliai su lietuviškais ir kitų ES šalių registracijos numeriais: vyksta protestas

Jau antrą dieną iš eilės Kijevo centras paralyžiuotas protestuotojų, vairuojančių automobilius su Lietuvos bei kitų ES šalių registracijos numeriais. Ukrainiečiai tokius numerius nepagarbiai vadina „evrobliachi“ (pažodžiui išvertus – europinė „blėka“, skardos gabalas).
Kijevo centre – vairuotojų protestai
Kijevo centre – vairuotojų protestai / Stop kadras

Gatvės šalia Aukščiausiosios Rados ir Vyriausybės pastato iš esmės užblokuotos. Protestuotojai reikalauja sumažinti muitus automobiliams, įvežamiems iš ES šalių.

Vengia muitų, kyla daugybė problemų

Vadinamosios „evrobliachos“ – didžiulė Ukrainos problema. Dėl didelių importo muitų daugybė automobilių į šalį patenka pusiau nelegaliai – su ES šalių registracijos numeriais. Dažniausiai jie parduodami pagal įgaliojimą.

Todėl, nutikus nelaimei ar įvykus avarijai, tokių automobilių tikrieji savininkai pasprunka iš įvykio vietos, o nuostolius turi padengti pirminis savininkas, pardavęs automobilį pagal įgaliojimą.

Akivaizdu, kad dideli muitai, taikomis automobiliams, įvežamiems iš Vakarų, blogina situaciją ir kelia chaosą.

Ukrainiečiai šluoja senus automobilius

Pasak Kauno automobilių turgaus vadovo V.Naujanio, ukrainiečiai yra savotiški Lietuvos automobilių parko sanitarai – jie išveža mūsų šalyje nebeperkamus labai seno modelio ir pigius automobilius: „Bet, kadangi jie registruoti Lietuvoje ir nežinia, kaip toliau elgsis Ukraina, neaišku, ar ilgai ukrainiečiai dar galės jais važinėti, stengiamasi pirkti kaip galima pigesnius automobilius. Be to, ir lietuviai stengiasi pirkti kuo pigiau, ir ukrainiečiai, jei turi mažiau pinigų.“

„Regitros“ atstovas Marius Navickas sako, kad sistema, kai automobilis registruojamas Lietuvoje, bet išvežamas į Ukrainą, turės tam tikrų teisinių pasekmių: „Visi pastebime, kad brangsta draudimas. Niekas neatmestų nuomonės dėl užsienyje sugadintų automobilių – Ukrainoje važinėjama ne su ukrainietiškais, o lietuviškais numeriais, siekiant išvengti mokesčių. Taip visiems užkraunama atsakomybės našta.“

Visi protestuotojų reikalavimai

Protesto išvakarėse judėjimo „Avtoervosila“ (Europos automobilių jėga), organizavusio šią akciją, aktyvistai paskelbė visą reikalavimų sąrašą.

Pavyzdžiui, reikalauja panaikinti akcizo koeficientą, nustatomą pagal įvežamo automobilio amžių. Automobilių, atvežtų iš ES savininkai reikalauja, kad visiems automobiliams būtų taikomi vienodi mokesčiai. T.y., 40 proc. nuo automobilio kainos.

Jei valdžia nevykdys šių reikalavimų, grasinama, kad protestai pasklis po visą Ukrainą.

Šiuo metu muitų formulė tokia. Jei automobilis varomas benzinu, 50 Eur reikia dauginti iš automobilio amžiaus ir iš automobilio litražo koeficiento. Jei dyzelinis, dauginti reikia 75 Eur sumą. Taigi už 15-os metų dyzelinį „Passat“ reikėtų mokėti 75x15x2=2250 Eur. Taigi automobilis iš esmės brangsta daugiau nei dvigubai.

Protestuotojai tokius įstatymų reikalavimus vadina neteisėtais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius