-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl anksčiau sunkvežimiai turėdavo du variklius ir trosinius stabdžius

Prabėgusio amžiaus ketvirtajame dešimtmetyje sunkvežimių ir vilkikų galios trūkumas buvo kompensuojamas montuojant papildomą variklį. Ypač šią praktiką pamėgo automobilių gamybos pionierius Henris Fordas (1863-1947 m.), kuris garsėjo savo užsispyrimu.
„Ford“ su dviem varikliais
„Ford“ su dviem varikliais

„Ford“ agregatų linijoje nebuvo išties galingų variklių ir šiuo prekių ženklu pažymėti sunkvežimiai nepavežė daugiau 6 tonų krovinių. Beje, „Ford“ sunkvežimiuose iki pat 1939 metų buvo naudojamos trosinės stabdžių sistemos. Garsusis magnatas buvo toks šykštus, kad niekaip nenorėjo įsigyti hidraulinių stabdžių patento, rašo trucker.lt.

Augant pramonės tempams 6 tonų keliamosios galios pasidarė per mažai. Tad nedidelės įmonės, nusprendusios, kad antras variklis gerokai pagerins automobilio technines ir krovinines charakteristikas, mielai ėmėsi šio darbo.

Kadangi ir sunkvežimių, kuriuose butų tilpę du varikliai, „Ford“ nelabai turėjo, serijinių COE modelių perdarymu užsiėmė įmonė „Thorco“. Dažniausiai buvo naudojami du V8 tipo varikliai, kurių suminė galia 190 AG. Jų tarpusavio sąveiką užtikrindavo sinchronizuojantis reduktorius.

Vėliau buvo mėginta panaudoti „Chevrolet“ agregatus ir mazgus. Tai leido sukurti visiškai naują ir ganėtinai patrauklų modelį, su dviem 93 AG varikliais ir galintį pervežti iki 20 t svorio krovinius.

„Ford“ reklama
„Ford“ reklama

Įdomu tai, kad šio ilgo automobilio galinis tiltas taip pat buvo valdomas, tad, nors sistema ir buvo sudėtinga, visą sąstatą buvo galima nesunkiai apsukti. Taip pat reklama skelbė, kad tokius vilkikus pirkti apsimoka, nes daugelį atsarginių dalių galima įsigyti pas bet kurį oficialų „Chevrolet“ atstovą.

Paskutinis dvimotoris sunkvežimis gavo du benzininius GMC variklius, po 145 AG. Automatinė pavarų dėžė buvo pasiskolinta iš karinio modelio M135. 1957 m. buvo vykdomi naujojo modelio bandymai. Jis pasiekė 80 km/val. greitį, tačiau 100 km kelio naudojo 80 l benzino, tad šios idėjos buvo atsisakyta. Kartu baigėsi ir dvimotorių sunkvežimių epocha.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius