Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kodėl netaisyklingai laikantys vairą apgaudinėja savo smegenis?

Kaip vairuodami laikote vairą? Atrodo, kad šis klausimas nėra labai reikšmingas, tačiau nuo rankų padėties ant vairo priklauso labai daug. Hirošimos universiteto ir Nagojos technologijų instituto mokslininkai nustatė, kad neteisingai laikydami vairą dažnai patys save apgaunate.
Vairuotojas
Vairuotojas, netaisyklingai laikantis vairą / Lietuvos transporto saugos administracijos nuotr.

Dažnas pagalvos, kad jokios problemos čia nėra – visi žino, kad vairą reikia laikyti abiem rankomis. Viena ranka turėtų būti ties įsivaizduojama 9-os, o kita – ties 3-os valandos žyme. Tačiau ar žinojote, kad daugelis amerikiečių vairavimo instruktorių nurodo 10-os ir 2-os valandos padėtį?

Senjorė prie vairo
Senjorė prie vairo

Pasak jų, laikydami vairą virš jo sukimosi ašies žmonės gali greičiau reaguoti į iškilusias kliūtis. Tai patvirtina ir mokslas – laikydami vairą amerikietiškai jį galite pasukti greičiau, tačiau dėl to sumažėja judesio amplitudė. Laikydami rankas ties 9-a ir 3-ia valanda galbūt jį pasuksite šiek tiek lėčiau, tačiau judesys gali būti gerokai platesnis, o ne pavojingose situacijose tai yra žymiai svarbiau.

123RF.com nuotr./Vyras už vairo
123RF.com nuotr./Vyras už vairo

Kitaip tariant, tikimybė, kad teks patraukti rankas nuo vairo, yra mažesnė, jei laikysitės senos geros 9–3 taisyklės. Tačiau daugelis žmonių jos nesilaiko, nes yra įpratę vairą laikyti kitaip. Jiems taip patogiau, kaip sako jie patys, nesuprasdami, kad jiems taip patogiau tik todėl, kad jie prie to yra įpratę.

Daug žmonių vairuoja viena ranka. Jei ta ranka įsitaiso ties įsivaizduojama 12-os valandos padala, tai kyla pavojus, kad ji bus sulaužyta, jei išsiskleis oro pagalvė. Tačiau ir kitos vienos rankos pozicijos kelia savų pavojų.

Japonų mokslininkai pagamino specialų į orlaivio šturvalą panašų vairą, kurį galima sugriebti tik viena ranka. Tyrimo dalyviai turėjo jį išbandyti keliose padėtyse, atitinkančiose 1-ą, 2-ą, 4-ą ir 5-ą valandas.

Jie turėjo atlikti kelias užduotis, kol mokslininkai matavo jų kūno padėtį ir apskaičiavo jėgą, kurią dalyviai skiria vairui pasukti. Dalyvių kaskart buvo klausiama, ar vairas sukasi lengviau, ar sunkiau. Taip mokslininkai nustatė, kad neįprastai vairą laikantys dalyviai neteisingai prognozuoja, kiek jėgos reikės vairui pasukti.

Wiki how iliustr./Teisinga rankų padėtis ant vairo
Wiki how iliustr./Teisinga rankų padėtis ant vairo

Ką tai reiškia? Mokslininkai primena, kad kaskart prieš atlikdami tam tikrą fizinį veiksmą, mes pasąmoningai apskaičiuojame, kiek jėgos tam reikės. Ar kada esate neįprastai negrabiai pakėlę kokią tuščią pakuotę, nes manėte, kad ji yra pilna? Tada žinote, koks negrakštus gali būti toks veiksmas. Kai rankos ant vairo yra neįprastose padėtyse, judesiai gali būti nepamatuoti, nes mes pasąmoningai įsivaizduojame, kad jiems atlikti reikės daugiau ar mažiau jėgos, nei reikia iš tikrųjų.

Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad vairą geriau laikyti toje pačioje padėtyje. Ir niekas vairo nelaiko geriau nei lenktynininkai, kurie dažniausiai laikosi 9–3 taisyklės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius