Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kuo jūsų automobiliui gali pakenkti drėgmė ir atšilę orai?

Daugelis vairuotojų, atšilus orams, puolė džiaugtis: pagaliau nereikia rytais skusti langų, nuo šalčio nebeišsikrauna akumuliatorių baterija. Tačiau nebūkite tokie ramūs.
Apsemtas Šilutės-Klaipėdos kelio ruožas ties Priekule
Apsemtas kelio ruožas / Rolando Žalgevičiaus nuotr.

Galima perfrazuoti žinomą posakį apie drabužius: nebūna blogo oro, o tik netvarkingas automobilis. Nes atšilę drėgni orai taip pat ruošia mums išbandymus. Tiesa, šiuos pavojus ne taip greitai pastebime.

Nebūna blogo oro, o tik netvarkingas automobilis.

Apie tai, kodėl drėgmė nepageidautina automobilio salone ir kaip su ja kovoti, skaitykite čia.

Elektros instaliacija

O tuo tarpu prisiminkime senus laikus: vos tik prasidėdavo atodrėkis, daugelio senų sovietinių automobilių vairuotojai puldavo keisti žvakių laidus arba paskirstytojo skriejiko dangtelius: oksiduodavosi kontaktai, dėl prastos laidų izoliacijos nutekėdavo srovė ir užvedant ne visų cilindrų žvakės skeldavo kibirkštį.

Pažeista instaliacija, keičiantis oro sąlygoms, gali tapti netgi gaisro priežastimi.

Nors nuo to laiko labai patobulėjo ir kuro tiekimo sistemos, ir automobilių elektronika, drėgmės poveikis išliko tas pats. Jei tik jūsų automobilio instaliacija netvarkinga, turėsite bėdų.

Šiuolaikiniai automobiliai vis labiau tampa „elektromobiliais“, net kelių kilometrų ilgio laidų sistema darosi vis sudėtingesnė ir patiems garaže ją testuoti nepatartina. Todėl, jei per atodrėkį pastebėjote, kad automobilis užsiveda sunkiau, turite rimtą problemą. Nedelskite ir kreipkitės į profesionalus. Nes pažeista instaliacija, keičiantis oro sąlygoms, gali tapti netgi gaisro priežastimi.

123RF.com iliustr./Dyzelinas
123RF.com iliustr./Kuro bakas

Degalų bakas

Atrodytų, tik per didelius speigus gali kilti problemų ir užšalti nekokybiškas kuras. Tačiau, jei bakas nepilnas, susiformuoja kondensatas (kitaip tariant, vanduo). Temperatūra, svyruojanti apie „nulį“, sudaro idealias sąlygas kondensatui susidaryti. Todėl ypač žiemą venkite važinėti pustuščiu baku – sugadinsite ir degalų siurblį, ir brangiai kainuojančius purkštukus. Be to, „čiaudintis“ nuo vandens molekulių variklis vasarą po tokių kankinimų šiaip taip pasileis. Tuo tarpu žiemą turėsite daugiau nuostolių.

Vandens garai šaltame bake kondensuojasi ant sienelių, paskui dėl didesnio tankio nei degalų, nusėda ant dugno.

Dėl šios priežasties senų automobilių bakai netgi prarūdija: vandens garai šaltame bake kondensuojasi ant sienelių, paskui dėl didesnio tankio nei degalų, nusėda ant dugno. Taip skatinama korozija.

Taigi, koks žiemą bebūtų oras, patartina palikti automobilį pilnu baku kad neliktų erdvės kondensatui.

Stabdžiai

Tai, kad sudrėksta stabdžių diskai ir juos reikia „pramankštinti“, jau nieko nebestebina. Ilgiau pastovėjęs drėgname garaže, automobilis iš pradžių tarsi priešinasi važiavimui – prie diskų prilimpa stabdžių kaladėlės. Geriausia jas atstatyti į įprastą padėtį – važiuojant atbulomis.

Kita problema – stabdžių skystis. Jei sistema nėra idealiai sandari, automobilis nebenaujas, stabdžių skystis absorbuoja drėgmę. Todėl, jei stabdžių skysčio nekeičiate vidutiniškai kas dveji metai (arba 45 tūkst. km), galite turėti bėdos.

„Vandeniu skiestas“ stabdžių skystis sukelia vamzdelių koroziją, gadina stabdžių stūmoklius ir gumines tarpines. Visa tai gali baigtis rimta avarine situacija, kai dings stabdžiai.

Gamintojo nuotr./Duslintuvas
Gamintojo nuotr./Duslintuvas

Išmetimo sistema

Jei žiemą užvedus variklį iš duslintuvo veržiasi balkšvi dūmai, neišsigąskite. Tai – kondensatas, virtęs garais. Tikrai labai svarbu jį išgarinti, todėl stenkitės nuvažiuoti tokį atstumą, kad variklis įkaistų iki darbinės temperatūros.

Taip iš jungiamųjų vamzdžių ir bakelių pasišalins vanduo. Tokiu būdu ir korozijos tikimybę sumažinsite, ir varikliui nepakenksite.

Gamintojo nuotr./LED žibintas
Gamintojo nuotr./LED žibintas

Žibintų reflektoriai

Ne vienam vairuotojui techninių apžiūrų stotyje yra tekę gauti pastabų dėl lempų reflektorių. Iš tiesų, veikiami aplinkos, reflektoriai ir lęšiai dėvisi, dūlėja ir praranda savo optines savybes. Drėgmė jiems – didelis priešas. Jei į reflektorių patenka purvo, druskų ir drėgmės, išjungus žibintus ir jiems ataušus, traukiamas išorinis oras su nešvarumais. Todėl susidaro apnašos, nešvarumų sluoksnis, gadinantis optinę sistemą, reflektorius ima nebeatspindėti reikiamo šviesos srauto. 

Kokia išeitis? Stebėkite, kad žibintuose nesikauptų drėgmė ir nešvarumai. Jei taip įvyko, važiuokite į autoservisą – patys namų sąlygomis žibintų neužsandarinsite.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius