Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kur dingo daugiau nei 800 tūkst. išregistruotų transporto priemonių?

Automobilių laužynas
Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos nuotr. / Automobilių laužynas
Šaltinis: gazas.lt
0
A A

Daugiau nei 800 tūkst. transporto priemonių Lietuvoje prieš daugiau nei porą savaičių buvo išregistruoti. „Regitros“ duomenų bazės atrodo tvarkingiau – dabar jau tik kas antras Lietuvos gyventojas turi po transporto priemonę. Iki tol keturiems Lietuvos gyventojams priklausydavo trys automobiliai, priekabos ar motociklai. Bet kur dingo 800 tūkst. senų transporto priemonių? Ar jos iškeliavo į laužynus?

„Regitros“ duomenimis, spalio pirmoje pusėje registre buvo 1 456 168 transporto priemonės – 36 proc. mažiau nei šių metų pradžioje. Iš jų lengvųjų automobilių – 1 189 507. Jų sumažėjimas beveik toks pat – 35 proc., arba 640 490 automobilių. Toks skaičius mašinų Lietuvoje yra. Kažkur. Numestos kieme, dalinai išardytos ar pamirštos pūva garaže.

Žmonės nepuolė masiškai utilizuoti šviežiai išregistruotų transporto priemonių – nei automobilių, nei įvairių metalų laužynai po lemtingosios rugsėjo 29-osios nepastebėjo klientų antplūdžio, o nedidelį jų padidėjimą labiau sieja su sezoniškumu, o ne Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisomis, priimtomis liepos 1-ąją. Pagal jas, 90 dienų techninės apžiūros ar civilinės atsakomybės draudimo neturinti transporto priemonė yra automatiškai išregistruojama.

Pokyčio nejaučia

Klaipėdoje automobilių naudotų dalių prekyba užsiimantis Raimondas Jurevičius teigė nepastebėjęs beveik jokio darbo kiekio pokyčio. Jo manymu, kiek didesnis parduoti automobilius besikreipiančių žmonių kiekis yra dėl sezoniškumo.

„Yra daugiau šiek tiek. Bet visą laiką rudenį daugiau žmonių“, – sakė klaipėdietis.

R.Jurevičius mano, kad nemaža dalis spalio 1-ąją išregistruotų automobilių jau fiziškai nebeegzistavo: „Daug tų mašinų jau prieš tai buvo išparduotos, tik neišregistruotos – parduotos dalimis, o likučiai guli kur garažuose.“

Kėdainių rajone įsikūrusios Mažosios bendrijos „Giedromida“ direktorius Giedrius Misevičius pritarė, kad dalimis parduodamų automobilių antplūdžio nepajuto. 

„Ne. Viskas tas pats, nieko naujo. Kiek žinau, padaugėjo tik į metalo laužą priduodamų. Draugas ten dirba, tai žinau, kad padaugėjo“, – kalbėjo G.Misevičius.

Sako, techninės apžiūros nėra, draudimo nėra, mašina stovi metus ir tiesiog nereikalinga. Ar ji išregistruota ar ne – mažai kas žino.

Transporto priemonių utilizavimo įmonėse situacija išties kiek geresnė nei prieš tai, tačiau kalbinti šių įmonių atstovai pasakojo galintys pasigirti tik padidėjusiu skambučių srautu.

„Žmonės patys nežino. Sako, techninės apžiūros nėra, draudimo nėra, mašina stovi metus ir tiesiog nereikalinga. Ar ji išregistruota ar ne – mažai kas žino. Dar gal žmonės nelabai žino apie šituos dalykus“, – svarstė Vilniuje automobilių supirkimu ir pervežimu į metalo laužą užsiimantis Audrius.

Jis pridūrė, kad vos keli žmonės po spalio 1-osios skambino ir klausė, ką daryti su automobiliu, kuris išregistruotas ir nebėra reikalingas. 

„Veiklos padidėjimas yra, bet labai minimalus. Skambučių daugiau“, – sakė Audrius.

Už automobilį – keli šimtai litų

Išregistravus automobilį, faktiškai nieko neįvyksta, tik bendroji transporto priemonių parko statistika tampa logiška. Garažuose ar patvoriuose numestų ir išregistruotų automobilių savininkai yra įpareigoti grąžinti jų valstybinius numerius, tačiau to nepadarius, niekas negresia.

Jeigu automobilis tapo išregistruotas ir nėra naudojamas, yra du būdai, ką galima su juo padaryti. Pirmas – utilizuoti priduodant į metalo laužą, antrasis – parduoti naudotų automobilių detalių pardavėjams. Tiesa, antrasis būdas įmanomas ne kiekvienam automobiliui – jų ardytojai dalimis teigia, kad superka tik daugiau mažiau tvarkingas mašinas, kurios turi kokį defektą, dėl kurio negali važiuoti.

Dabar metalo kaina – 350 Lt už toną. Už automobilį galima gauti apie 300 Lt.

„Dabar metalo kaina – 350 Lt už toną. Už automobilį galima gauti apie 300 Lt. Jeigu mašina sunkesnė, kokia pusantros tonos sverianti „Volvo 740“, tai iki 400 litų“, – sakė Vilniaus rajone automobilių supirkimu metalo laužui užsiimančios įmonės UAB „Limetal“ direktorius Georgijus Liminovičius.

Metalo laužo kainą, priešingai nei automobilius superkančių naudotų dalių prekeivių, prognozuoti lengviau. Jo kaina nepriklauso nuo supirkėjo nuotaikos ar automobilio techninės būklės, o yra nustatoma rinkos. Automobilių ardytojai už įvairias transporto priemones gali atseikėti nuo poros šimtų iki kelių tūkstančių litų. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Regitra, VĮ
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Gazas