Dabar populiaru
Publikuota: 2018 gruodžio 7d. 16:46

Lakstūnus šalies vairuotojus gali sutramdyti švediškos greičio kontrolės priemonės

Lietuvos kelių policijos tarnybos reidas Vilniuje rugsėjo 16 d.
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Viršytas greitis

Lietuvoje šiuo metu vyksta Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) ir Švedijos atstovų organizuojama konferencija, kurioje kelios dešimtys iš įvairių šalių atvykusių ekspertų diskutuoja, kaip būtų galima pagerinti eismo saugumą Baltijos jūros regiono valstybių keliuose. Apie šios konferencijos tikslus pasakoja LRT RADIJO laida „Ryto garsai“.

Šiuo metu, Europos keliuose įvykstančiuose eismo įvykiuose kasmet žūsta daugiau nei 26 tūkst. žmonių. Šią situaciją norima pakeisti kardinaliai, o visų saugaus eismo ekspertų siekis – surasti priemones, kurios padėtų žūčių skaičių sumažinti iki nulio.

Surengti konferenciją saugaus eismo tema pasiūlė švedai, o Lietuva mielai prisijungė prie šios iniciatyvos ir padėjo suorganizuoti šį renginį.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto docentas Vidas Žuraulis pastebi, kad būtent Švedijos atstovai yra daugiausia dirbantys eismo saugumo srityje ir yra vieni iš aktyviausių vizijos nulis proteguotojų, todėl jų indėlis į šia konferenciją labai svarus.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vidas Žuraulis
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Vidas Žuraulis

Tačiau pašnekovas džiaugiasi ir tuo, jog į konferenciją atvyko saugaus eismo specialistai ne tik iš Skandinavijos šalių, Rusijos ar Rumunijos, tačiau sulaukta ir svečių iš Kanados.

Eismo saugumu turi rūpintis daugiau specialistų

Kaip pasakoja V.Žuraulis, konferencijoje apžvelgti bendriniai aspektai, į ką turėtų būtų kreipiamas dėmesys, kad vizija nulis artėtų prie pagrindinio tikslo.

Pavyzdžiui, kalbama apie tai, kad kai kurių kelio ruožų avaringumo statistika turėtų būti išnagrinėjama kaip įmanoma detaliau ir taikomos priemonės eismo saugumui užtikrinti būtų kiek įmanoma efektyvesnės.

„Svarbu, kad būtų išlaikytas analizavimo tęstinumas, todėl konferencijos dalyviai kviečia į šį procesą įsitraukti ir savivaldybes, mokslo institucijas, tyrimų centrus, į visa tai turėtų būti įtraukti ir psichologai, kad taikomų priemonių poveikis būtų prognozuojamas ir pasiektas“, – pasakoja V.Žuraulis.

Pabrėžiama ir tai, kad šiuo metu įvairūs siūlymai ir iniciatyvos per dažnai valdžios „nuleidžiamos“ iš viršaus.

„Tikrai yra daug iniciatyvų iš ministerijų ir transporto saugos administracijos pusės, tačiau tos iniciatyvos turėtų būti aptariamos, pavyzdžiui, tokio pobūdžio renginiuose. Tam tikros idėjos turėtų būti įvertintos skirtingų sričių specialistų ir tikėtina, kad jos bus išdiskutuotos ir rezultatą bus lengviau pasiekti“, – dėsto V.Žuraulis.

Daugiau saugumo priemonių

Lietuvos kelių direkcija „Via Baltica“ kelyje įrengė saugaus atstumo matuoklį, kuris parodo vairuotojams, ar tarp transporto priemonių yra saugus atstumas. Šiuo metu diskutuojama, ar tokių priemonių reikėtų daugiau. V. Žuraulis mano, kad tokių priemonių galėtų būti ir daugiau.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos nuotr./Atstumo tarp automobilių matuoklis
Lietuvos automobilių kelių direkcijos nuotr./Atstumo tarp automobilių matuoklis

„Tai galėtų būti vienas iš variantų, kalbant būtent apie važiavimą užmiestyje, kur teisingas saugaus atstumo pasirinkimas yra labai svarbus, nes greičiai čia yra didesni ir pasikeitus eismo sąlygoms tokios priemonės padėtų pasirinkti tinkamą atstumą. Tokios sistemos galėtų būti diegiamos, tačiau tokias priemones turėtų vertinti specialistai.

Pavyzdžiui, ar ši informacija neapkrauna vairuotojų? Dabartiniuose automobiliuose vairuotojai turi pakankamai daug informacijos, kurią reikia stebėti. Todėl svarbu, kad informaciniai skydai neapkrautų vairuotojo per dideliu informacijos kiekiu“, – LRT RADIJO laidai „Ryto garsai“ teigia V.Žuraulis.

Švediška saugumo priemonė – aktyvus greičio „kalnelis“

Viename iš pranešimų Švedijos specialistai pristatė vieną iš galimų aktyvių greičio kontrolės sistemų, tai aktyvus kelio elementas, kuris šiek tiek pagilėja, kai automobilis atvažiuoja per dideliu greičiu.

„Jutikliai fiksuoja automobilių greitį ir jei tam tikra tolerancija yra viršijama, kelio dangoje atsiranda pagilėjimas. Pagal pateiktus skaičius, ji veikia pakankamai efektyviai ir Švedijoje keliose vietose tokios priemonės yra įdiegtos ir skaičiai rodo, kad ji pasiteisina“, – pavyzdį pateikia V.Žuraulis.

Parengė Vytenis Kudarauskas.

Lrt.lt
Komentarai: 1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Kodėl tiek daug šalių keičia požiūrį į kanapes?

Buvau geras Gyvenimas

200 jaunuolių Kaune aplankė 100 senolių: 82-ejų Irena svajoja atsikratyti lazdos

Tiesiogiai 24sek

Į kovą be dviejų svarbių žaidėjų: „Bayern“ – „Žalgiris“

Aktualu

„Brexit“ be susitarimo: ką prarastų Europos Sąjunga?

24sek

Lietuviškame Miunchene – rekordinės „Žalgirio“ sirgalių pajėgos ir pranešėjo siurprizas

Pasaulis kišenėje

Nuošaliame Tenerifės paplūdimyje – hipių gyvenimas pagal savas taisykles

Gyvenimas

Daina, kuri padės užmigti per 8 minutes ir sumažins nerimą iki 65 proc.

Kultūra

Įsivaizduoti Lietuvą. 100 metų, 100 vizijų. Norbertas Černiauskas: Kaip basketbolas tapo krepšiniu

Aktualu

Sostinėje pasipylė avarijos: įspūdingas 8 automobilių „bučinys“ Geležinio Vilko gatvėje

Vardai

Vandalai nuplėšė Agnetos Kleizienės kalėdines dekoracijas: „Gaila, kad grinčai gyvena visose šalyse“

Sportas

Julija Jefimova plaukioja, bet ne čempionate

Kultūra

O koks tu, kai nevaidini? Inga Mikutavičiūtė

Sportas

Plaukimo valdžia malšina revoliuciją kurdama Čempionų lygą su 4 mln. dolerių

Mokslas.IT

„Facebook“ trečiosioms šalims suteikė prieigą prie 6,8 mln. vartotojų nuotraukų

Maistas

Kodėl baltas varškės, o ne brandintas sūris tapo lietuvišku kulinariniu paveldu?

Vardai

143 kg svėrusi Rima Antonovienė: „Pasakiau sau – geriau jau mirsiu sportuodama, nei lašinių kalėjime“

Vardai

Maltiečiams talkinęs M.Katleris prakalbo apie savo ateitį: „Galbūt 40-ies būsiu niekam nebeįdomus“

Vardai

Madų žurnalo disko vakarėlis Vilniuje: žvaigžde tapo viršelio veidas Monique

Sportas

Kvaila klaida – pergalės neteks dėl deguonies kaukės

Vardai

Birutė Navickaitė po 10 metų pertraukos papuošė eglę: „Gimus dukrai, vėl noriu švęsti Kalėdas“

Naujienos

Aktualu

Kodėl tiek daug šalių keičia požiūrį į kanapes?

Buvau geras Gyvenimas

200 jaunuolių Kaune aplankė 100 senolių: 82-ejų Irena svajoja atsikratyti lazdos

Tiesiogiai 24sek

Į kovą be dviejų svarbių žaidėjų: „Bayern“ – „Žalgiris“

Aktualu

„Brexit“ be susitarimo: ką prarastų Europos Sąjunga?

24sek

Lietuviškame Miunchene – rekordinės „Žalgirio“ sirgalių pajėgos ir pranešėjo siurprizas

Verslas

ES paramos mažėjimas: kalti per maži mokesčiai ir atlyginimai

Pasaulis kišenėje

Nuošaliame Tenerifės paplūdimyje – hipių gyvenimas pagal savas taisykles

Gazas

Automobilis internetu: ar tai realu?

Gyvenimas

Daina, kuri padės užmigti per 8 minutes ir sumažins nerimą iki 65 proc.

Kultūra

Įsivaizduoti Lietuvą. 100 metų, 100 vizijų. Norbertas Černiauskas: Kaip basketbolas tapo krepšiniu

Vardai

Vandalai nuplėšė Agnetos Kleizienės kalėdines dekoracijas: „Gaila, kad grinčai gyvena visose šalyse“

Sportas

Julija Jefimova plaukioja, bet ne čempionate

Vardai

„Kelyje į žvaigždes“ išgarsėjusi Berneen vieši Lietuvoje: vakarėlyje akį traukė ryškiu įvaizdžiu

Kultūra

O koks tu, kai nevaidini? Inga Mikutavičiūtė

Sportas

Plaukimo valdžia malšina revoliuciją kurdama Čempionų lygą su 4 mln. dolerių

Vardai

143 kg svėrusi Rima Antonovienė: „Pasakiau sau – geriau jau mirsiu sportuodama, nei lašinių kalėjime“

Vardai

Maltiečiams talkinęs M.Katleris prakalbo apie savo ateitį: „Galbūt 40-ies būsiu niekam nebeįdomus“

Aktualu

Prie Seimo piketavo nepatenkinti generinių vaistų tvarka

Maistas

Kodėl baltas varškės, o ne brandintas sūris tapo lietuvišku kulinariniu paveldu?

Aktualu

Sostinėje pasipylė avarijos: įspūdingas 8 automobilių „bučinys“ Geležinio Vilko gatvėje

Vardai

Gera keliauti kartu

Kviečiame anties

Šiemet buvau geras

Maistas

Dovanoju sveikatą

Sveikata

Parašykite atsiliepimą apie Gazas