-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuva – senų automobilių sąvartynas?

Į Lietuvą per metus įvežama daugiau kaip 200 tūkst. automobilių, kurių atliekų tvarkymas nebus finansuojamas.
Metalo laužas
Metalo laužas / Kauno apskrities VPK nuotr.

Lietuvoje galioja tokia tvarka, kai visų automobilių atliekų tvarkymą turi finansuoti automobilių gamintojai ar importuotojai. Visi į Lietuvą automobilius įvežantys asmenys turi būti registruoti Gamintojų ir importuotojų registravimo sąvade, organizuoti ir finansuoti atliekų tvarkymą bei vykdyti kitas pareigas.

Praktikoje automobilių gamintojai ir importuotojai jiems nustatytų pareigų vykdymą yra pavedę licencijuotai organizacijai – Gamintojų ir Importuotojų Asociacijai (GIA), kuri organizuoja ir finansuoja automobilių atliekų tvarkymą atsižvelgiant į asociacijos narių įvežtų automobilių kiekį.

Kauno apskrities VPK nuotr./Metalo laužas
Kauno apskrities VPK nuotr./Metalo laužas

2014 metais GIA nariai į Lietuvą įvežė beveik 35 tūkst. automobilių, pagal šį kiekį ir buvo finansuojamas automobilių atliekų tvarkymas. Tuo tarpu VĮ „Regitra“ duomenys rodo, kad per metus į Lietuvą įvežama ir įregistruojama apie 230 tūkst. automobilių. Vadinasi, per metus mūsų valstybėje susidaro apie 200 tūkst. automobilių, už kurių atliekų tvarkymą niekas nemoka.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit sako, jog visomis išgalėmis yra siekiama kiek įmanoma labiau padidinti automobilių atliekų tvarkymo finansavimą, nes tik taip galima sustabdyti aplinkos taršą. 

Kauno apskrities VPK nuotr./Metalo laužas
Kauno apskrities VPK nuotr./Metalo laužas

„Nuolat raginame susimąstyti, kaip atrodys mūsų šalis po kelių ar keliolikos metų, tačiau automobilių importuotojų sąmoningumas vis dar nėra pakankamas“, – sako V.Jankoit. 
 
GIA iš viso vienija 550 transporto priemonių importuotojų, kurie gamina arba importuoja automobilius į Lietuvą. GIA nariai finansavo atliekų tvarkymą pagal 35 tūkst. įvežtų automobilių, o tai sudaro 15 proc. viso įvežto kiekio. Likusių 85 proc. automobilių atliekų tvarkymo niekas nefinansuoja.
 
„Stengiamės ugdyti automobilių importuotojų sąmoningumą, tačiau didesnis valstybės institucijų dėmesys  tikrai padėtų“, – sako Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius