Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Lietuviai sieks rekordo greičiausiai įveikdami 23 tūkst. km

Aidas Bubinas (kairėje) ir Vitoldas Milius
Kelionės organizatorių nuotr. / Aidas Bubinas (kairėje) ir Vitoldas Milius
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Atstumas tarp dviejų Rusijos miestų Murmansko iki Magadano – 11,5 tūkst. kilometrų. Tai – ilgiausias kelias pasaulyje tarp dviejų miestų nekertant valstybių sienų. Lietuviai keliautojai, „Autobild Lietuva“ žurnalo vyriausias redaktorius Vitoldas Milius ir televizijos laidos „Ne vienas kelyje“ operatorius Aidas Bubinas, sieks įveikti šį maršrutą dukart – pirmyn ir atgal (Murmanskas-Magadanas-Murmanskas).

Tokį žygį sumanė „Honda“ produktų importuotoja Pabaltijo šalims, estų kompanija „Honda Baltic“. Jos atstovai ir pakvietė lietuvius įvykdyti šią kelionę.

Liepos 1 dieną keliautojai startuos iš Murmansko dviem transporto priemonėmis: V.Milius – „Honda CR-V“ automobiliu, o A.Bubinas – „Honda Crosstourer“ motociklu. 

Lietuviai buvo pasirinkti ne atsitiktinai, jie yra vieni labiausiai patyrusių tokio pobūdžio rekordinių kelionių organizatorių Europoje, dirbantys su Vokietijos, Olandijos bei Prancūzijos agentūromis ruošiančiomis sudėtingus maršrutus.

Kelionės organizatorių nuotr./„Honda CR-V“
Kelionės organizatorių nuotr./„Honda CR-V“

Jų kelionės: V.Milius yra VAZ 2109 automobiliu apvažiavęs buvusias Sovietų Sąjungos valstybes (16 tūkst. km), „Dacia Sandero“ automobiliu per 11 dienų ir 16 valandų įveikęs 15200 km atstumą Lisabona-Vladivostokas ir dar daugybė kitų.

Iš Lisabonos į Vladivostoką yra nukeliavęs ir A.Bubinas – pernai jis važiavo tuo pačiu „Honda Crosstourer“ motociklu. Tada jis atstumą įveikė per 12 dienų ir 2 valandas.

Kelionės organizatorių nuotr./Vitoldas Milius
Kelionės organizatorių nuotr./Vitoldas Milius

Automobilis maratone greitesnis

Vienui vieni keliaudami savo transporto priemonėmis jie tikisi kuo greičiau įveikti šį atstumą, tačiau prognozuoti rezultatą – sunku. Nors tarpusavyje lenktyniauti nežada, abu keliautojai tik pripažino, kad neabejotinas favoritas – automobilis.

„Nors startuosime kartu, kiekvieną dieną atstumas tarp mūsų turėtų didėti“, – teigė A.Bubinas. Jis išskyrė dvi priežastis, kodėl automobilis greitesnis: pirma, motociklui kur kas dažniau reikia stoti pasipildyti degalų. Jeigu automobilis pilnu degalų baku gali nuvažiuoti 1000 km, motociklas – vos 300. Turint galvoje tam tikrų  Rusijos regionų civilizuotumo mastus, tikėtina, kad vietomis po 200-300 kilometrų nerasi nei vienos degalinės, tad motociklininkas praktiškai privalo stoti kiekvienoje pravažiuojamoje degalinėje ir įsipilti pilną baką benzino.

„Jeigu kelionė truktų 200 kilometrų, motociklas būtų greitesnis. Tačiau maratoniniuose žygiuose esminis yra vidutinis greitis, o dažnai sustodamas, jį mažini“, – niuansus atskleidė motociklininkas.

Kelionės organizatorių nuotr./Aidas Bubinas
Kelionės organizatorių nuotr./Aidas Bubinas

Kitas niuansas – miegojimas. Kiekvieną vakarą keliautojai apsistos pakelės moteliuose, tačiau CR-V vairuotojas „iš bėdos“ gali miegoti ir automobilyje. Motociklininkui miegojimas po atviru dangumi yra sunkiai įmanomas – nors palapinę jis vežasi, tačiau sustoti pakelės aikštelėje ir ten miegoti yra pavojinga dėl laukinių žvėrių. Tad, pavyzdžiui, 20 valandą pamatęs motelį, Aidas greičiausiai jame ir apsistos, o Vitoldas, jeigu turės jėgų, galės rizikuoti važiuodamas dar kelis šimtus kilometrų iki artimiausio miestelio.

„Pavojingiausiais aš vis tik vadinčiau dvikojus gyvūnus – žmones. Pavyzdžių netrūksta. Prieš kelis metus Rusijoje buvo mirtinai subadytas palapinėje miegojęs japonas motociklininkas – du girti vietiniai tenorėjo nugvelbti jo motociklą“, – pasakojo A.Bubinas.

Kelionės organizatorių nuotr./Vitoldas Milius
Kelionės organizatorių nuotr./Vitoldas Milius

Rusijos keliai gali pateikti siurprizų

Keliautojai atskleidė ir kitą Rusijos ypatumą – kelius. Didžioji jų dalis yra neblogi, tačiau kartais pasitaiko keli kilometrai visiškai „sugriuvusio“ asfaltuoto kelio. Maratono dalyvių laukia apie 6000 km žvyrkelių, kurių būklė visiškai neprognozuojama.

„Rusijoje turi būti išskirtinai atidus. Kartais taip nutinka, kad bet tokiuose ruožuose, kur, atrodo, gali lėkti netrukdomas, atsiranda 30 cm skersmens ir 30 cm gylio duobės. Į tokią pataikęs gali pabaigti kelionę“, – sakė V.Milius.

Kelionės organizatorių nuotr./„Honda Crosstourer“ ir „Honda CR-V“
Kelionės organizatorių nuotr./„Honda Crosstourer“ ir „Honda CR-V“

„Esu matęs ir nemažą slenkstį tarp naujo ir seno asfaltų – apie 10 cm. Jeigu atvažiuoji naujuoju, tai nušoki kaip tramplynu ir viskas. Tačiau jeigu atvažiuoji senuoju, tie 10 cm yra kaip šaligatvio bortas. Važiuojant negalima atsipalaiduoti nei akimirkai“, – Rusijos kelių ypatybes atskleidė „Autobild Lietuva“ redaktorius.

„Greičio viršijimas? Niekas tokiose kelionėse nelekia 180 km/val., tačiau „nesivelka“ ir 50 km/val. Tiesiog judi kartu su eismo srautu. Ne paslaptis, kad ir Vilniaus Geležinio vilko gatvėje retas kuris važiuoja 80 km/val. – vidutinis greitis ten 90 ar 100 km/val.“, – samprotavo motociklininkas A.Bubinas.

Aido Bubino nuotr./Kelionės Vilnius-Murmanskas akimirkos
Aido Bubino nuotr./Kelionės Vilnius-Murmanskas akimirkos

Bagažas nedidelis

Automobilio bagažinėje galima laikyti daug daiktų, tačiau motociklo bagažas – ribotas. 

A.Bubinas teigė atidžiai rinkęsis, ką pasiimti į kelionę: „Turėsiu atsarginių ratų komplektą, porą benzino kanistrų po 10 litrų, palapinę, įrankių komplektą.“

Motociklininkas pasakojo pasinaudojęs kolegų patirtimi – šiuo keliu tokiu pat „Honda Crosstourer“ yra važiavęs jo draugas, rusiško žurnalo apie motociklus redaktorius. Jis rekomendavo turėti mažiausiai 15 litrų degalų atsargai.

Aido Bubino nuotr./Kelionės Vilnius-Murmanskas akimirkos
Aido Bubino nuotr./Kelionės Vilnius-Murmanskas akimirkos

Tikslas – ne tik rekordas

Į paskutinį klausimą – „Koks tokių kelionių tikslas?“ – abu vyrai atsakė praktiškai identiškai. 

„Honda“ atstovai mus pakvietė tam, kad pasinaudodami mūsų patirtimi galėtų įdomiai pademonstruoti savo produktų patikimumą. 23 000 km, tai yra maždaug tiek, kiek įprastai nuvažiuoja statistinis Lietuvos automobilio vairuotojas per vienerius metus. Męs tai padarysime „truputį“ greičiau ir šiek tiek sudėtingesniais keliais nei Lietuvoje”. 

Aido Bubino nuotr./Kelionės Vilnius-Murmanskas akimirkos
Aido Bubino nuotr./Kelionės Vilnius-Murmanskas akimirkos

Kokios asmeninės priežąstys skatina leistis į tokias nelengvas keliones? 

„Tie, kas bėga, važiuoja dviračiu, čiuožia slidėmis maratonus ar kopia į kalnus – mus supras lengviausiai. Vienas važiuodamas ilgą distanciją galvoji tik apie tai, kas vyksta dabar. Tau nesvarbu, kas buvo vakar ir negalvoji, kas bus rytoj. Aš neturiu tikslo kažką įrodyti sau ar kitiems“, – sakė „Honda CR-V“ vairuotojas V.Milius.

Žinoma, neatsiejama tokių kelionių būtinybė – mėgti automobilius ir motociklus. Tų, kuriems nepatinka vairuoti, tikriausiai jokios priežastys nepriverstų leistis į tokią kelionę.

„Jeigu tu kopi į kalną, gaudamas didžiulį fizinį krūvį, tu lieki vienas su savo mintimis ir su tuo kalnu. Lygiai taip pat ir važiuojant tolimas keliones“, – pridūrė motociklininkas A.Bubinas, ne vienus metus vedantis grupes į Monblano kalną Prancūzijoje.

Keliautojų buvimo vietas galite sekti žemiau esančiame žemėlapyje. Kelionės pradžia – liepos 1 d., 7 val. ryto Lietuvos laiku.

Taip pat skelbiame konkursą – atspėkite, per kiek laiko ekipažai įveiks kelią Murmanskas-Magadanas (motociklas ir automobilis). Spėjimus rašykite komentaruose, nurodydami ir savo el. paštą. Laikas - iki pirmas ekipažas pasieks Baikalo ežerą (Irkutsko miestą).

Šešiems tiksliausiai spėjusiems laiką (trims geriausiai spėjusiems motociklo kelionės trukmę ir trims – automobilio) padovanosime automobilių priežiūros „Quixx“ prizus, kuriuos įsteigė Ibrezimai.lt.

 

Komentarai
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie Gazas