Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvių paruošti „Bentley“, „Lamborghini“ ir kiti modeliai keliauja į Vokietiją

Remiantis statistikos duomenimis, Lietuvos autoparkas jaunėja, o automobilių pardavimai pasiekė ikikrizinį laikotarpį, tačiau prabangiems automobiliams mūsų šalis dažniausiai – tik tarpinė stotelė, kurioje šie, patekę į 23-ejų metų vaikino rankas, vėl atgauna savo spindesį.
Mindaugo Sūdžiaus sutvarkytas automobilis
Mindaugo Sūdžiaus sutvarkytas automobilis / Mindaugo Sūdžiaus nuotr.

Remontuoja nuo vaikystės

„Porsche“, „Viper“, „Dodge“, „Bentley“ ar „Lamborghini“ – tai tik kelios prabangių automobilių markės, prie kurių padirbėti teko Mindaugui Sūdžiui. Dar paauglystėje kartu su tėvu automobilių dirbtuvėse laisvalaikį ir vasaras leidęs vaikinas, šiandien gali pasigirti įspūdinga remontuotų automobilių „kolekcija“.

„Mane visada traukė technika ir automobiliai. Jau paauglystėje pradėjau sukiotis tėvo dirbtuvėse, kur atlikdavau pagalbinius darbus, o paskutinėse mokyklos klasėse pradėjau dirbti rimtai. Taip susirinkau praktinių žinių bagažą. Tačiau trūko teorijos, todėl įstojau į Kauno technikos kolegijos automobilių techninio eksploatavimo specialybę, kurioje praplečiu praktikos lauką ir jį papildau naudinga teorija.

Šiandien jau sunku prisiminti visas mašinas, tačiau vienas iš pirmųjų modelių, kurį teko remontuoti – antikvarinis 1974 m. laidos „Porsche Carrera“. Pamenu, kad labai jaudinausi. Tačiau dirbant prie tokių automobilių jaudulys nepraeina niekada“, – tvirtina Mindaugas.

Mindaugo Sūdžiaus nuotr./Mindaugo Sūdžiaus sutvarkytas automobilis
Mindaugo Sūdžiaus nuotr./Mindaugo Sūdžiaus sutvarkytas automobilis

M.Sūdžiaus teigimu, tiek antikvarinių, tiek šiuolaikinių automobilių remontas reikalauja itin didelio kruopštumo ir laiko.

„Dirbant su antikvariniais automobiliais, reikia sutvarkyti korozijos paveiktas detales, jas atnaujinti. Dažniausiai mūsų dirbtuves pasiekia mašinos po eismo įvykio. Tad tenka tvarkyti ir kėbulą, kuris yra silpnesnis nei mūsų automobilių. Žinoma, antikvarinių automobilių saugumo standartai buvo visai kiti nei šiandien, todėl prie jų tenka praleisti daugiau laiko. Tačiau tai tikrai nėra reti svečiai mūsų dirbtuvėse. Jų esame sutvarkę per 20-imt“, – sako jis.

Didžioji dalis remontuojamų prabangių automobilių atkeliauja iš Šiaurės Amerikos. Dauguma jų daužti, turintys kėbulo deformacijų ar panašių defektų

Iš JAV į Vakarų Europą

Pasak M.Sūdžiaus, dažniausiai į jo rankas patenka automobiliai, atplukdyti iš JAV.

„Didžioji dalis remontuojamų prabangių automobilių atkeliauja iš Šiaurės Amerikos. Dauguma jų daužti, turintys kėbulo deformacijų ar panašių defektų. Įprastai prabangūs „Porsche“, „Viper“, „Tesla“ po mūsų dirbtuvių į eismą grįžta vėl saugūs ir kokybiškai suremontuoti. Pavyzdžiui, dabar tvarkome vieno šeimininko „Bentley“ ir „Lamborghini“. Pastarajam buvo įvažiuota į galinį sparną. Šios mašinos detalės labai brangios, pavyzdžiui, galinio sparno kainos prasideda nuo 1000 eurų. Kaip ir dauguma naujų automobilių, „Lamborghini“ kėbulas pagamintas iš aliuminio lydinio ir karbono kėbulo dalių, su kuriomis yra daug sudėtingiau dirbti nei su įprastu metalu. Sutvarkytas šis automobilis bus eksploatuojamas Ispanijoje. Kitos tvarkomos mašinos dažniausiai vyksta į Vakarus“, – pasakoja specialistas.

Mindaugo Sūdžiaus nuotr./Mindaugo Sūdžiaus sutvarkytas automobilis
Mindaugo Sūdžiaus nuotr./Mindaugo Sūdžiaus sutvarkytas automobilis

Mindaugo teigimu, tokių automobilių remontas užtrunka ilgai, tačiau rezultatų verta laukti.

„Remonto darbų laikas priklauso nuo automobilio būklės. Kartą turėjome 2009 metų „Mercedes“ automobilį, kuriam reikėjo keisti daug detalių. Mūsų darbų dalis užėmė apie 2 mėnesius. Tačiau į gatves visiškai užbaigtas jis išvyko beveik po 1 metų. Darbai buvo taip pat labai brangūs, bet savininkui tai buvo pigiau, nei įsigyti naują automobilį Danijoje, kur mokesčiai labai dideli“, – teigia Mindaugas.

Automobilių meistras tikina, kad šis darbas reikalauja labai daug kruopštumo, tačiau savo kelią jis mato tik prie automobilių.

„Tai labai atsakingas darbas, kuriame turime užtikrinti ir atitikti gamyklinius saugumo standartus, dirbame su brangiomis mašinos, todėl vietos klaidoms nėra. Visgi man šis darbas labai patinka. Čia turėjau galimybę prisiliesti prie prabangiausių ir naujausių automobilių. Baigęs studijas, galbūt išmėginsiu save ir automobilių sporto komandoje užsienyje, tačiau tikrai liksiu šioje sferoje“, – ateities vizija dalijasi M.Sūdžius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius