Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos keliais važinėjančio privataus šarvuočio savininkui gresia nemalonumai

15min.lt fotografo vakar Jurbarko rajone užfiksuotas miško keliais ir asfaltu važinėjantis privatus Didžiojoje Britanijoje pagamintas šarvuotis sukėlė tikrą sumaištį ne tik tarp vairuotojų, bet ir teisėtvarkos atstovų. Kaip vertinti tokį akibrokštą? Ar bet kas panorėjęs gali įsigyti tokią transporto priemonę ir ja važinėtis?
Jurbarko rajono keliuose ir šalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę.
Jurbarko rajono keliuose ir šalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę. / 15min.lt nuotr.

„Pagal jūsų publikaciją jau pradėtas kompleksinis tyrimas, nustatytas šarvuočio savininkas. Kadangi tai pirmas toks atvejis šalyje, dar negaliu pasakyti, ar tai yra karinė, ar riboto civilinio naudojimo technika, ar iš viso ja galima važinėti bendrojo naudojimo keliais“, – portalui GAZAS.LT sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius

Jo manymu, tai tikrai neeilinis įvykis, todėl net neaišku, už kokį nusižengimą bausti šios neįprastos transporto priemonės savininką. „Faktas, kad ji neįregistruota nustatyta tvarka ir negali būti eksploatuojama bendrojo naudojimo keliais“, – tvirtino pašnekovas.

Tyrimą atliekantys Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai su kelininkais ir gamtosaugininkais bando įvertinti, ar ši vikšrinė transporto priemonė padarė žalos gamtai ir asfalto dangai. Kol vyksta tyrimas šio komisariato pareigūnai atsisako suteikti daugiau informacijos.

G.Aliksandravičius teigė, jog į Krašto apsaugos ir Susisiekimo ministerijas išsiųsti paklausimai, kaip traktuoti tokią transporto priemonę. Gavę atsakymus iš šių ministerijų, pareigūnai spręs, kokia nuobaudą ir už kokį pažeidimą skirti šarvuočio savininkui.

Ne karinė technika?

Krašto apsaugos ministerijos atstovo spaudai kapitono Tomo Balkaus nuomone, šis šarvuotis galėjo būti naudojamas Didžiosios Britanijos armijoje. Kaip ir kita kariuomenėje naudojama technika – lengvieji automobiliai, motociklai ar traktoriai – nusidėvėjęs šarvuotis galėjo būti parduotas viešo aukciono būdu.

Rolando Žalgevičiaus nuotr./Jurbarko rajono keliuose ir aalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę.
15min.lt  nuotr./Jurbarko rajono keliuose ir šalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę.

„Nusidėvėjusi karinė technika paprastai parduodama aukciono būdu. Po sovietmečio likusią techniką, beveik 180 transporto priemonių, taip pat pardavėme aukcione. Tiesa, tarp lengvųjų automobilių, motociklų, autobusų ir traktorių šarvuočių nebuvo. Šiuo metu Valstybės turto fondui yra perduoti su AN 2 lėktuvai, kurie kariuomenei nebereikalingi. Turto fondas juos pardavinės viešo aukciono metu“, – pasakojo T. Balkus.

Karybos specialistų manymu, šis FV432 šarvuotis neturėtų būti priskiriamas karinei technikai.  Mat karinė technika nuo civilinės skiriasi ne savo forma, bet įranga.  Specialistų teigimu, Jurbarko rajone  važinėjantis šarvuotis yra viso labo metalinė dėžė su varikliu, vikšrais ir dar keliais elementais. Tai – tiesiog šarvuota transporto priemonė.

Kariuomenėse naudojami šarvuočiai turi kulkosvaidžius ar kitus ginklus, radijo ryšio aparatūrą, naktinio matymo bei daug kitos įrangos. Būtent ši įranga paverčia juos kariniais.

Šį šarvuotį galima būtų palyginti su kareiviu. Ne tarnybos metu, vaikščiodamas miesto gatvėmis be uniformos ir ginkluotės jis nėra karinis vienetas. Būtent ginkluotė labiausiai skiria civilį nuo kariškio. 

Vietoje traktoriaus – šarvuotis?

Galvosūkių šis šarvuotis sukėlė ir valstybės įmonės „Regitra“ specialistams. „Mano įsitikinimu, toks šarvuotas aparatas negali būti registruojamas kaip įprasta transporto priemonė. Nebent – kaip vikšrinis traktorius, nors ir dėl to abejoju“, – samprotavo Kęstutis Jadzevičius, „Regitros“ Vilniaus filialo vadovas.

Traktorius, kitą savaeigę  techniką registruoja savivaldybių žemės ūkio skyriai.

Čia pat K.Jadzevičius pridūrė, kad labai sudėtinga vertinti šarvuotį tik iš nuotraukų, nemačius dokumentų nežinant jo techninių savybių. „Tai tas pats, kaip apie moters seksualumą spręsti tik iš jos nuotraukos“, – juokavo pašnekovas. 

Tuo tarpu šią istoriją su šarvuočiu, kurioje niekas nesugeba pateikti konkrečių atsakymų,
tiksliausiai  įvertino Alfredas Eitutis, įkurtuvėms besiruošiančio Trakų automobilių muziejaus savininkas.

Įvežtas nelegaliai

„Kadangi toks šarvuotis yra strateginis dvejopo naudojimo daiktas, jam legaliai įvežti į Lietuvą reikia  gauti Ūkio ministerijos išduodamą licenciją“, – sakė A.Eitutis, daugiau nei 100 įvairių transporto priemonių privačią ekspozicija surinkęs verslininkas.

Yra patvirtinta strateginių prekių ir technologijų importo, tranzito ir eksporto kontrolės sistema.

Rolando Žalgevičiaus nuotr./Jurbarko rajono keliuose ir aalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę.
15min.lt nuotr./Jurbarko rajono keliuose ir šalikelėse galima sutikti tokią transporto priemonę.

Pateikus prašymą licencijai gauti, Ūkio ministerijoje sudaroma komisija, kuri siunčia užklausas dar penkiolikai institucijų ir tik tuomet sprendžia, ar ją išduoti.

Technikos žinovo A.Eitučio įsitikinimu, toks šarvuotis yra karinės paskirties transporto priemonė, nepaisant to, kad neturi ginkluotės:“Šarvai yra karinės amunicijos dalis“. Jis pabrėžė, kad, skirtingai nei Latvijoje, mūsų šalyje valstybiniai registracijos numeriai tokioms transporto priemonėms neišduodami ir jie negali važinėti bendrojo naudojimo keliais.

„Pažįstu vieną kolekcionierių Daugpilyje, kuris turi kelis tankus oficialiai įregistravęs kaip vikšrinius traktorius“, – sako A.Eitutis. Anot jo, Didžiojoje Britanijoje tokių transporto priemonių registracija gerokai paprastesnė nei Lietuvoje. 

A.Eitutis mano, kad Jurbarko rajone važinėjantis šarvuotis į Lietuvą buvo įvežtas nelegaliai. „Paskutinė licencija buvo išduota mums – 1944 metų tankui T-34, kurį atsivežėme norėdami papildyti pokario metams skirtą ekspozicijos dalį“, – sakė pašnekovas.

Ūkio ministerijos atstovai nesugebėjo pateikti jokios informacijos apie Lietuvoje atsiradusį šarvuotį.

Šio modelio šarvuočio sugebėjimus puikiai įliustruojantis video siužetas:

VIDEO: FV432 Car Crush

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius